|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. mája 2018
Zisk odevného reťazca Gap vzrástol, zaostal však za očakávaniami
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
San Francisco 25. mája (TASR) - Americký odevný reťazec Gap zaznamenal za 1. kvartál obchodného roka 2018/2019 rast zisku takmer o 15 %. Napriek rastu však spoločnosť zaostala za očakávaniami, keď výsledky ovplyvnil pokles dopytu po rovnomennej značke firmy.Spoločnosť v týchto dňoch oznámila, že za 1. kvartál obchodného roka 2018/19, to znamená za tri mesiace do 5. mája, dosiahla čistý zisk 164 miliónov USD (139,84 milióna eur) oproti 143 miliónom USD v rovnakom období predchádzajúceho obchodného roka. Medziročne to znamená rast o 14,7 %.
Výsledok však zaostal za očakávaniami ekonómov. Zisk na akciu síce dosiahol 42 centov oproti 36 centom pred rokom, analytici však počítali s rastom na 45 až 46 centov/akcia.
Pod slabšie než očakávané výsledky sa podpísala rovnomenná značka Gap, ktorej tržby klesli. Tržby v obchodoch otvorených viac než rok vzrástli len o 1 % práve pre pokles tržieb z predaja produktov značky Gap. Tie sa znížili o 4 %. Tento pokles čiastočne dokázali vykompenzovať značky Old Navy a Banana Republic, z ktorých každá zaznamenala rast tržieb o 3 %.
Okrem Gap aj iné odevné spoločnosti zaznamenávajú pokles dopytu. Dôvodom je, že spotrebitelia postupne presúvajú svoje záujmy z oblečenia na zážitky.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR