|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. apríla 2016
Zisk juhokórejskej automobilky Hyundai klesol o vyše desatinu
Juhokórejská automobilka Hyundai Motor oznámila za 1. štvrťrok pokles zisku o vyše desatinu, pod čo sa podpísal najmä klesajúci predaj na kľúčovom čínskom trhu. Výsledkom je tak pokles zisku ...
Zdieľať
Foto: TASR/AP
Soul 26. apríla (TASR) - Juhokórejská automobilka Hyundai Motor oznámila za 1. štvrťrok pokles zisku o vyše desatinu, pod čo sa podpísal najmä klesajúci predaj na kľúčovom čínskom trhu. Výsledkom je tak pokles zisku už 9. kvartál po sebe. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.Najväčšia juhokórejská automobilka uviedla, že v prvých troch mesiacoch tohto roka dosiahla čistý zisk 1,69 bilióna wonov (1,31 miliardy eur). V rovnakom období predchádzajúceho roka predstavoval čistý zisk firmy 1,91 bilióna wonov. Medziročne to znamená pokles takmer o 12 %. Napriek tomu je výsledok lepší, než očakávali analytici, ktorí počítali s poklesom zisku na 1,46 až 1,53 bilióna wonov.
Prevádzkový zisk klesol o 16 % na 1,34 bilióna wonov. To predstavuje pokles už 7. kvartál po sebe. Naopak, tržby sa zvýšili o 7 % na 22,35 bilióna wonov.
Predaj áut spoločnosti klesol v 1. štvrťroku medziročne o 6 % na 1,1 milióna vozidiel. Pod pokles sa podpísal najmä slabší dopyt po autách juhokórejskej firmy na trhoch Číny, Ruska a Brazílie. Najmä kľúčový čínsky trh zasiahol do celkových výsledkov automobilky. Predaj áut Hyundai v Číne klesol v 1. kvartáli medziročne o 10 %. Dôvodom je rastúci dopyt po športovo-úžitkových vozidlách, na čo rýchlo zareagovala napríklad čínska spoločnosť Great Wall Motor, ktorá svoje SUV zlacnila. Naopak, Hyundai sa stále do veľkej miery orientuje na menšie autá.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR