|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. marca 2019
Zisk H&M v prvom kvartáli klesol, ale tržby vzrástli
Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v 1. štvrťroku obchodného roka 2018/19 menší pokles čistého zisku, ako sa očakávalo. Podarilo sa mu totiž predať ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Štokholm 29. marca (TASR) - Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v 1. štvrťroku obchodného roka 2018/19 menší pokles čistého zisku, ako sa očakávalo. Podarilo sa mu totiž predať viac výrobkov za plnú cenu a obmedziť výpredaje.H&M, druhý najväčší predajca odevov na svete po španielskom Inditexe, v ostatných rokoch zápasí s poklesom ziskov a rastom zásob nepredaného tovaru v obchodoch. Dôvodom je spomalenie odbytu v tzv. kamenných predajniach a stúpajúca popularita on-line nákupov. Aj rastúca konkurencia a nedostatočne rýchla reakcia ovplyvnila výsledky spoločnosti.
Zisk H&M pred zdanením za tri mesiace do konca februára 2019 klesol, už siedmy štvrťrok po sebe, na 1,04 miliardy švédskych korún (99,27 milióna eur) z 1,26 miliardy SEK pred rokom. Ale prekonal odhady analytikov, ktorí očakávali zisk 708 miliónov SEK.
Investície H&M do logistiky, integrácie obchodov a on-line predaja či revízia predajní a značiek v snahe vrátiť rast zisku stláčali marže reťazca. Ale v 1. štvrťroku nového obchodného roka už hrubá marža stúpla na 50 % z vlaňajších 49,9 %, čo kontrastuje s prognózou jej poklesu na 49,4 %.
Zisk H&M po zdanení sa v 1. kvartáli znížil na 803 miliónov SEK z 1,37 miliardy SEK vlani. Tržby reťazca však stúpli o 10 % na 51,02 miliardy SEK zo 46,18 miliardy SEK rok predtým a v lokálnych menách sa zvýšili o 4 %.
Tento mesiac, od 1. do 27. marca, vzrástli tržby H&M v lokálnych menách o 7 %.
„Naša prebiehajúca transformácia prispela k silnejším kolekciám a zvýšenému predaju za plné ceny," uviedol generálny riaditeľ Karl-Johan Persson.
(1 EUR = 10,4760 SEK)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR