|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. apríla 2013
Žilinský kraj bude infražiaričmi bojovať proti výtlkom
Žilinskí krajskí poslanci dnes odsúhlasili nákup ďalších troch infražiaričov, ktoré znižujú náklady na opravu výtlkov. Krajská samospráva sa chystá po zime zničené cesty opraviť za vyše ...
Zdieľať
ŽILINA 22. apríla (WEBNOVINY) – Žilinskí krajskí poslanci dnes odsúhlasili nákup ďalších troch infražiaričov, ktoré znižujú náklady na opravu výtlkov. Krajská samospráva sa chystá po zime zničené cesty opraviť za vyše šesť miliónov eur.
Viac ako tri milióny získala z eurofondov, 829-tisíc dostala ako účelovú dotáciu z ministerstva financií a zvyšok doloží z vlastného rozpočtu.
„Doprava je pre nás prioritou a v rámci možností chceme opraviť v prvom rade cesty I. triedy, pretože tie sú najfrekventovanejšie a robíme to pre štát. No a potom to bude sieť ciest II. triedy a na záver cesty III. triedy, kde predovšetkým berieme do úvahy vyťaženosť týchto ciest,“ povedal predseda Žilinského samosprávneho kraja Juraj Blanár.
Žilinský samosprávny kraj hlási najničivejšiu zimu desaťročia a až 85 kilometrov ciest v havarijnom stave. Okrem rekordného počtu mrazivých a ľadových dní sa pod zničené cesty podpísalo časté striedanie mínusových a plusových teplôt.
Najviac výtlkov hlásia cestári v Terchovej, Oravskej Lesnej a na cestách v okolí Liptovskej Mary. Agentúru SITA informoval riaditeľ krajského odboru dopravy Ivan Mokrý.
Žilinskí krajskí cestári budú podľa Blanára opravovať výtlky aj po večeroch a cez víkendy, pomôcť im majú na Slovensku ojedinelé infražiariče. Keramické platne vykurované propánom znižujú náklady na opravu výtlkov, o polovicu skracujú čas opravy a predlžujú životnosť zaliateho výtlku.
„S infražiaričom netreba zarezávať povrch, nahriaty asfalt sa rozleje a s okolím vytvorí na povrchu cesty celistvú hmotu. Veľká výhoda je, že nevznikajú škáry, cez ktoré do vozovky vniká voda a mráz by tak nemal povrch cesty porušiť. Garancie dodávateľa sú tri roky a je to o jednu tretinu lacnejšie oproti mobilnému recyklátoru asfaltu,“ vysvetlil riaditeľ žilinskej krajskej správy ciest Ivan Fábry.
Žilinskí krajskí cestári sa starajú o 1 360 kilometrov ciest II. a III. triedy a pre Slovenskú správu ciest zabezpečujú údržbu 480 kilometrov ciest I. triedy.
Viac ako tri milióny získala z eurofondov, 829-tisíc dostala ako účelovú dotáciu z ministerstva financií a zvyšok doloží z vlastného rozpočtu.
„Doprava je pre nás prioritou a v rámci možností chceme opraviť v prvom rade cesty I. triedy, pretože tie sú najfrekventovanejšie a robíme to pre štát. No a potom to bude sieť ciest II. triedy a na záver cesty III. triedy, kde predovšetkým berieme do úvahy vyťaženosť týchto ciest,“ povedal predseda Žilinského samosprávneho kraja Juraj Blanár.
Žilinský samosprávny kraj hlási najničivejšiu zimu desaťročia a až 85 kilometrov ciest v havarijnom stave. Okrem rekordného počtu mrazivých a ľadových dní sa pod zničené cesty podpísalo časté striedanie mínusových a plusových teplôt.
Najviac výtlkov hlásia cestári v Terchovej, Oravskej Lesnej a na cestách v okolí Liptovskej Mary. Agentúru SITA informoval riaditeľ krajského odboru dopravy Ivan Mokrý.
Žilinskí krajskí cestári budú podľa Blanára opravovať výtlky aj po večeroch a cez víkendy, pomôcť im majú na Slovensku ojedinelé infražiariče. Keramické platne vykurované propánom znižujú náklady na opravu výtlkov, o polovicu skracujú čas opravy a predlžujú životnosť zaliateho výtlku.
„S infražiaričom netreba zarezávať povrch, nahriaty asfalt sa rozleje a s okolím vytvorí na povrchu cesty celistvú hmotu. Veľká výhoda je, že nevznikajú škáry, cez ktoré do vozovky vniká voda a mráz by tak nemal povrch cesty porušiť. Garancie dodávateľa sú tri roky a je to o jednu tretinu lacnejšie oproti mobilnému recyklátoru asfaltu,“ vysvetlil riaditeľ žilinskej krajskej správy ciest Ivan Fábry.
Žilinskí krajskí cestári sa starajú o 1 360 kilometrov ciest II. a III. triedy a pre Slovenskú správu ciest zabezpečujú údržbu 480 kilometrov ciest I. triedy.