|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. decembra 2007
Žilinský a Trenčiansky kraj kupujú takmer 400 nových autobusov
Trenčiansky a Žilinsky kraj nakupujú spoločne takmer štyri stovky nových autobusov, kontrakt s nástupcom Karosy, spoločnosťou Iveco je za 1,3 miliardy korún.
Zdieľať
ŽILINA 14. decembra (WEBNOVINY) - Trenčiansky a Žilinsky kraj nakupujú spoločne takmer štyri stovky nových autobusov, kontrakt s nástupcom Karosy, spoločnosťou Iveco je za 1,3 miliardy korún. Za všetkým stojí spoločnosť SIRS, ktorá vlastní akcie SAD Trenčín aj SAD Žilina. Šéf spoločnosti George Trabelssie na dnešnej tlačovej konferencii v Žiline uviedol, že je to najväčšia obdobná zákazka v strednej a východnej Európe. Dnešným dňom na cesty oboch krajov vyráža prvých 57 nových autobusov.
Ako spresnil Trabelssie, v najbližších 20 mesiacoch firma Iveco dodá až 314 autobusov, z toho 279 pre prímestskú dopravu, ktorú dotujú samosprávne kraje. Odpisy za nové autobusy zvyšujú výšku oprávnených nákladov dopravcu a rozdiel medzi nákladmi a tržbami dotujú samosprávne kraje. Trabelssie ubezpečil, že samosprávne kraje nebudú musieť načrieť hlbšie do peňaženky. Uviedol, že to, čo sa navýši na odpisoch, znížia takmer nulové servisné náklady, keďže súčasťou kontraktu je aj ojedinelý osemročný servis autobusov. To má SAD-kám a teda v konečnom dôsledku samosprávnym krajom ušetriť asi 45 miliónov korún ročne. Predseda Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) Juraj Blanár ho doplnil, že odpisovanie autobusov sa im podarilo dohodnúť zo štyroch na osem rokov. Navyše sú kraje aj tak zaviazané do dvoch rokov omladiť vozový park tak, aby ani jeden autobus nemal viac ako 16 rokov.
"Pre nás je to významný kontrakt, najväčšia zmluva v novodobej histórii bývalej Karosy," povedal podpredseda Iveco pre Českú republiku Jacques Averbush. Obchodný riaditeľ Iveca Peter Rusek uviedol, že nové klimatizované autobusy su ekologickejšie a bezpečnejšie. "Musíme sa snažiť ľudí presvedčiť, aby viac cestovali autobusmi," konštatoval predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja (TNSK) Pavol Sedláček, ktorý prišiel na dnešnú tlačovú konferenciu neskôr, lebo ostal trčať v kolóne pred Žilinou.
Trabelssie ďalej uviedol, že s rastúcou životnou úrovňou obyvateľstva pociťujú úbytok cestujúcich, ten chcú zastaviť práve novými autobusmi. "Predsa nepôjdem autobusom, z ktorého vypadne motor. Napríklad v Považskej Bystrici sme naraz vymenili všetky autobusy MHD. Zvýšil sa počet cestujúcich a tržby. To je realita," dodal Trabelssie. Spoločnosť SIRS spolu s týmto kontraktom do SAD Trenčín a SAD Žilina od svojho vstupu investovala spolu 2,6 miliardy korún.
SITA
Ako spresnil Trabelssie, v najbližších 20 mesiacoch firma Iveco dodá až 314 autobusov, z toho 279 pre prímestskú dopravu, ktorú dotujú samosprávne kraje. Odpisy za nové autobusy zvyšujú výšku oprávnených nákladov dopravcu a rozdiel medzi nákladmi a tržbami dotujú samosprávne kraje. Trabelssie ubezpečil, že samosprávne kraje nebudú musieť načrieť hlbšie do peňaženky. Uviedol, že to, čo sa navýši na odpisoch, znížia takmer nulové servisné náklady, keďže súčasťou kontraktu je aj ojedinelý osemročný servis autobusov. To má SAD-kám a teda v konečnom dôsledku samosprávnym krajom ušetriť asi 45 miliónov korún ročne. Predseda Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) Juraj Blanár ho doplnil, že odpisovanie autobusov sa im podarilo dohodnúť zo štyroch na osem rokov. Navyše sú kraje aj tak zaviazané do dvoch rokov omladiť vozový park tak, aby ani jeden autobus nemal viac ako 16 rokov.
"Pre nás je to významný kontrakt, najväčšia zmluva v novodobej histórii bývalej Karosy," povedal podpredseda Iveco pre Českú republiku Jacques Averbush. Obchodný riaditeľ Iveca Peter Rusek uviedol, že nové klimatizované autobusy su ekologickejšie a bezpečnejšie. "Musíme sa snažiť ľudí presvedčiť, aby viac cestovali autobusmi," konštatoval predseda Trenčianskeho samosprávneho kraja (TNSK) Pavol Sedláček, ktorý prišiel na dnešnú tlačovú konferenciu neskôr, lebo ostal trčať v kolóne pred Žilinou.
Trabelssie ďalej uviedol, že s rastúcou životnou úrovňou obyvateľstva pociťujú úbytok cestujúcich, ten chcú zastaviť práve novými autobusmi. "Predsa nepôjdem autobusom, z ktorého vypadne motor. Napríklad v Považskej Bystrici sme naraz vymenili všetky autobusy MHD. Zvýšil sa počet cestujúcich a tržby. To je realita," dodal Trabelssie. Spoločnosť SIRS spolu s týmto kontraktom do SAD Trenčín a SAD Žilina od svojho vstupu investovala spolu 2,6 miliardy korún.
SITA