Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

06. septembra 2010

Žilinskí poslanci kritizujú vládu za diaľnice



Žilinskí krajskí poslanci zásadne nesúhlasia s navrhovaným postupom vlády pri výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku, ktorý by podľa nich znamenal ...



Zdieľať
figel Ilustračné foto SITA/Ľudovít Vaniher ŽILINA 6. septembra (WEBNOVINY) - Žilinskí krajskí poslanci zásadne nesúhlasia s navrhovaným postupom vlády pri výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku, ktorý by podľa nich znamenal zastavenie akejkoľvek výstavby týchto komunikácií v Žilinskom kraji na štyri až päť rokov, čo by malo nedozerné následky pre celý kraj.


Zastupiteľstvo žiada vládu a kompetentné ministerstvá, aby dokončili úsek tretieho balíka PPP projektov diaľnice D1 Hričovské Podhradie-Dubná Skala a pokračovali vo výstavbe diaľnic D1, D3 a rýchlostných ciest R3 a R5. Snahy o prehodnotenie trasovania diaľnice D1 v oblasti Žiliny považujú krajskí poslanci za mrhanie úsilia predchádzajúcich vedení ministerstva dopravy, Národnej diaľničnej spoločnosti či Slovenskej správy ciest, ktoré v tejto súvislosti preinvestovali do projektov, stavebných prác a výkupu pozemkov už viac ako 232 miliónov eur.

Za uznesenie adresované vláde hlasovalo 36 poslancov, 18 sa zdržali, jeden nehlasoval, proti nebol nikto. Podľa predsedu predstavenstva žilinskej pobočky Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) Dušana Halušku ak nebude čo najskôr dobudovaná diaľnica D3 Žilina - česká hranica a D1 medzi Žilinou a Ružomberkom, do Turca, Kysúc a na Oravu neprídu nové investície ani ďalší ekonomický rozvoj.

"Je dlhodobo známe v Žilinskom kraji, že za Strečnianskou dolinou nikto neinvestuje a nechce investovať väčšie investície práve z dôvodu dopravy. Najužším miestom je prejazd popod Strečno, kde keď dôjde k havárii, tak je doprava zastavená na šesť, osem aj viac hodín. A to znamená, že v súčasnej dobe, keď sa dodávajú výrobky, žiadny väčší výrobca či subjekt si nemôže dovoliť takýto prestoj,“ povedal Haluška, podľa ktorého aj Volkswagen investoval v Martine len preto, že mu bolo sľúbené rýchle dotiahnutie diaľnice až do Turca.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Cena ITAPA pre originálne a inovatívne projekty
<< predchádzajúci článok
Harabin je proti zužovaniu imunity sudcov