|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. apríla 2011
Žilinskí cestári hlásia výtlky priamo z auta cez GPS
Výtlky či spadnutý strom na vozovke ohlasujú cestári v Žilinskom kraji priamo z vozidla cez zariadenie GPS. Umožňuje im to ďalšia úroveň už osvedčeného informačného systému AVL ...
Zdieľať
Foto: SITA/APŽILINA 13. apríla (WEBNOVINY ) – Výtlky či spadnutý strom na vozovke ohlasujú cestári v Žilinskom kraji priamo z vozidla cez zariadenie GPS. Umožňuje im to ďalšia úroveň už osvedčeného informačného systému AVL (Automatic Vehicle Location), ktorý krajská samospráva zavádza pre zefektívnenie údržby ciest už od roku 2008. Vyše dvesto zaškolených cestárov v celom kraji môže cez špeciálne zariadenie GPS vo vozidle nahlasovať aj znečistenie vozovky kameňmi, blatom alebo olejom, výtlky či vytekajúcu vodu na ceste, poškodené zvodidlá a dopravné značenie a tiež spadnutý strom alebo stĺp.
Pre ohlásenie každého nedostatku má vodič na zariadení osobitné tlačidlo, ktorým odošle na dispečing súradnice daného miesta. Dispečer posúdi závažnosť nedostatku a v prípade ohrozenia bezpečnej premávky okamžite vyšle na miesto pracovnú čatu. Ostatné poruchy na vozovkách zaznačí do plánu a postupne dá odstrániť. Podľa šéfa kraja Juraja Blanára žilinská správa ciest využíva tento systém vôbec ako prvá v rámci štátov Visegrádskej štvorky.
Nový systém má nielen zefektívniť údržbu a zvýšiť bezpečnosť na cestách, ale očakáva sa aj racionálne vynakladanie peňazí. Monitorovanie 150 vozidiel údržby jazdiacich po cestách v celom kraji už podľa Blanára šetrí päť až desať percent nákladov na naftu i posypový materiál. Prvú úroveň informačného systému AVL kúpila žilinská samospráva koncom roka 2008 za 270-tisíc eur, tá dispečerovi správy ciest umožňuje monitorovať všetkých 150 vozidiel údržby.
Rozšírenie systému o nahlasovanie porúch na vozovkách za vyše 466-tisíc eur zaplatil Nórsky finančný mechanizmus a vláda SR.
Pre ohlásenie každého nedostatku má vodič na zariadení osobitné tlačidlo, ktorým odošle na dispečing súradnice daného miesta. Dispečer posúdi závažnosť nedostatku a v prípade ohrozenia bezpečnej premávky okamžite vyšle na miesto pracovnú čatu. Ostatné poruchy na vozovkách zaznačí do plánu a postupne dá odstrániť. Podľa šéfa kraja Juraja Blanára žilinská správa ciest využíva tento systém vôbec ako prvá v rámci štátov Visegrádskej štvorky.
Nový systém má nielen zefektívniť údržbu a zvýšiť bezpečnosť na cestách, ale očakáva sa aj racionálne vynakladanie peňazí. Monitorovanie 150 vozidiel údržby jazdiacich po cestách v celom kraji už podľa Blanára šetrí päť až desať percent nákladov na naftu i posypový materiál. Prvú úroveň informačného systému AVL kúpila žilinská samospráva koncom roka 2008 za 270-tisíc eur, tá dispečerovi správy ciest umožňuje monitorovať všetkých 150 vozidiel údržby.
Rozšírenie systému o nahlasovanie porúch na vozovkách za vyše 466-tisíc eur zaplatil Nórsky finančný mechanizmus a vláda SR.