|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. januára 2011
Žilinské letisko chce v tomto roku vybaviť 15 tisíc ľudí
Žilinské letisko plánuje v tomto roku vybaviť okolo 15 tisíc cestujúcich. V porovnaní s minulým rokom, keď jeho služby využilo necelých 10 tisíc pasažierov, by mal ich ...
Zdieľať
Foto: kysuckenovemesto.skBRATISLAVA 25. januára (WEBNOVINY) - Žilinské letisko plánuje v tomto roku vybaviť okolo 15 tisíc cestujúcich. V porovnaní s minulým rokom, keď jeho služby využilo necelých 10 tisíc pasažierov, by mal ich počet vzrásť približne o polovicu. Hlavným prepravcom na letisku v Dolnom Hričove pri Žiline zostanú České aerolínie s predpokladaným podielom 80 %, oproti minulému roku to bude menej o 10 percentuálnych bodov. Česká národná letecká spoločnosť zabezpečuje na letisku jedinú pravidelnú linku z Prahy malým turbovrtuľovým lietadlom ATR 42 pre 46 osôb s ôsmimi letmi za týždeň. "Túto linku využívajú najmä zahraniční cestujúci, ktorí cestujú do regiónu ako predstavitelia spoločností alebo ich obchodní partneri," uviedla pre agentúru SITA Zdena Pištíková, manažérka štátnej akciovky Letisková spoločnosť Žilina, a.s. (LSŽ), prevádzkujúcej žilinské letisko. Zvyšok osobnej dopravy na letisku zabezpečujú viaceré aerotaxové a charterové spoločnosti s lietadlami s kapacitou 10 až 20 osôb.
Letisková spoločnosť Žilina minulý rok dosiahla celkové výnosy 2,149 mil. eur, z toho tržby z hlavnej činnosti 377,82 tis. eur. Vlaňajšia strata bude približne 330 tis. eur a mala by sa prehĺbiť o 6,4 %. Celkové výnosy sú medziročne nižšie o 1,75 % a tržby z hlavnej činnosti klesli o 10,5 %. "Finančný plán ešte nie je skompletizovaný a schválený, ale cieľom je minimalizovať stratu," uviedla Pištíková o predpokladaných výsledkoch hospodárenia v terajšom roku. Pokiaľ ide o prípadné rozšírenie pravidelných či chartrových liniek, letisko je podľa nej v kontakte s touroperátormi, ktorí posudzujú možnosti leteckej dopravy pre svojich klientov.
Krátkodobým cieľom prevádzkovateľa žilinského letiska je zabezpečiť pokračovanie prevádzky pravidelnej linky Českých aerolínií Praha - Žilina, ako aj zvýšenie obsadenosti a počtu letov. "Z pohľadu rozširovania ponuky služieb, respektíve žiadaného rastu prevádzkových výkonov je podstatné, či sa bude alebo nebude realizovať predĺženie súčasnej dráhy. Na súčasnú krátku dĺžku dráhy 1 150 metrov nie je možné pristávanie ekonomicky výhodnejších a kapacitne väčších dopravných lietadiel. Z tohto dôvodu je rast výkonov obmedzený, aj v prípade súčasného pozitívneho potenciálu cestujúcich," spomenula ďalej Pištíková podmienku dlhodobého rozvoja letiska. Predĺženie dráhy bude podľa nej možné, len ak na to budú financie zo štátneho rozpočtu. "Iná možnosť financovania v prípade žilinského letiska nie je reálna," dodala.
Prevádzkovateľ žilinského letiska plánoval do nového dráhového systému investovať v rokoch 2009 až 2011 takmer 71 mil. eur. "Investícia nebola spustená kvôli hospodárskej kríze. V súčasnosti sa výška investície prehodnocuje," zdôvodnila Pištíková zastavenie plánovaného projektu. Spoločnosť však investovala do výkupu a stavebnej úpravy 18 hektárov nových plôch v tesnej blízkosti súčasnej dráhy pre výstavbu ochranných pásiem navigačného systému ILS v hodnote okolo 2,5 mil. eur. Samotnú technológiu systému ILS však dodáva a prevádzkujú Letové prevádzkové služby, š.p. Nové navigačné zariadenie umožňuje prevádzku lietadiel za zníženej viditeľnosti. "V roku 2011 neuvažujeme so stavebnými investíciami. Kapacitne nám postačuje súčasný terminál," uviedla Pištíková. Spoločnosť pôvodne plánovala v minulom a tomto roku vybudovať prístavbu terminálu pre cestujúcich za 1,2 mil. eur.
Dôvodom personálnych zmien vo vedení spoločnosti od začiatku tohto roka bolo rozhodnutie hlavného akcionára, ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja. Predsedom predstavenstva a výkonným riaditeľom LSŽ sa stal doterajší člen predstavenstva Ivan Hečko namiesto Jána Stehlíka. Ten zostáva v predstavenstve a jeho novým členom je Andrej Sočuvka. Predsedom dozornej rady je Peter Weber, členmi Ján Demko, Peter Dupkala a Pavel Pavlásek. Posledný z nich je od októbra minulého roka generálnym riaditeľom Slovenskej správy ciest. V dozornej rade ku koncu vlaňajška skončili George Trabelssie, Ján Slota, Marián Múdry a Jaroslav Švec.
Letisková spoločnosť Žilina, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od začiatku roka 2005, eviduje základné imanie takmer 3 mil. eur. Žilinský samosprávny kraj prenajal letiskovej spoločnosti infraštruktúru letiska na 20 rokov. Terminál pre cestujúcich s časťou vnútorného vybavenia je prenajatý od spoločnosti Letisko Žilina, a.s. Žilinské letisko môže prijímať lietadlá s kapacitou do 50 cestujúcich (ATR 42). Maximálna hodinová kapacita v prevádzkovej špičke je 100 cestujúcich. Štát vlastní v LSŽ cez ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja 99,53 % akcií a Žilinský samosprávny kraj má podiel 0,47 % akcií. Mesto Žilina malo v spoločnosti 0,45 % akcií, svoj podiel však vrátilo štátu. Spoločnosť mala koncom roka 2010 spolu 34 zamestnancov.
Letisková spoločnosť Žilina minulý rok dosiahla celkové výnosy 2,149 mil. eur, z toho tržby z hlavnej činnosti 377,82 tis. eur. Vlaňajšia strata bude približne 330 tis. eur a mala by sa prehĺbiť o 6,4 %. Celkové výnosy sú medziročne nižšie o 1,75 % a tržby z hlavnej činnosti klesli o 10,5 %. "Finančný plán ešte nie je skompletizovaný a schválený, ale cieľom je minimalizovať stratu," uviedla Pištíková o predpokladaných výsledkoch hospodárenia v terajšom roku. Pokiaľ ide o prípadné rozšírenie pravidelných či chartrových liniek, letisko je podľa nej v kontakte s touroperátormi, ktorí posudzujú možnosti leteckej dopravy pre svojich klientov.
Krátkodobým cieľom prevádzkovateľa žilinského letiska je zabezpečiť pokračovanie prevádzky pravidelnej linky Českých aerolínií Praha - Žilina, ako aj zvýšenie obsadenosti a počtu letov. "Z pohľadu rozširovania ponuky služieb, respektíve žiadaného rastu prevádzkových výkonov je podstatné, či sa bude alebo nebude realizovať predĺženie súčasnej dráhy. Na súčasnú krátku dĺžku dráhy 1 150 metrov nie je možné pristávanie ekonomicky výhodnejších a kapacitne väčších dopravných lietadiel. Z tohto dôvodu je rast výkonov obmedzený, aj v prípade súčasného pozitívneho potenciálu cestujúcich," spomenula ďalej Pištíková podmienku dlhodobého rozvoja letiska. Predĺženie dráhy bude podľa nej možné, len ak na to budú financie zo štátneho rozpočtu. "Iná možnosť financovania v prípade žilinského letiska nie je reálna," dodala.
Prevádzkovateľ žilinského letiska plánoval do nového dráhového systému investovať v rokoch 2009 až 2011 takmer 71 mil. eur. "Investícia nebola spustená kvôli hospodárskej kríze. V súčasnosti sa výška investície prehodnocuje," zdôvodnila Pištíková zastavenie plánovaného projektu. Spoločnosť však investovala do výkupu a stavebnej úpravy 18 hektárov nových plôch v tesnej blízkosti súčasnej dráhy pre výstavbu ochranných pásiem navigačného systému ILS v hodnote okolo 2,5 mil. eur. Samotnú technológiu systému ILS však dodáva a prevádzkujú Letové prevádzkové služby, š.p. Nové navigačné zariadenie umožňuje prevádzku lietadiel za zníženej viditeľnosti. "V roku 2011 neuvažujeme so stavebnými investíciami. Kapacitne nám postačuje súčasný terminál," uviedla Pištíková. Spoločnosť pôvodne plánovala v minulom a tomto roku vybudovať prístavbu terminálu pre cestujúcich za 1,2 mil. eur.
Dôvodom personálnych zmien vo vedení spoločnosti od začiatku tohto roka bolo rozhodnutie hlavného akcionára, ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja. Predsedom predstavenstva a výkonným riaditeľom LSŽ sa stal doterajší člen predstavenstva Ivan Hečko namiesto Jána Stehlíka. Ten zostáva v predstavenstve a jeho novým členom je Andrej Sočuvka. Predsedom dozornej rady je Peter Weber, členmi Ján Demko, Peter Dupkala a Pavel Pavlásek. Posledný z nich je od októbra minulého roka generálnym riaditeľom Slovenskej správy ciest. V dozornej rade ku koncu vlaňajška skončili George Trabelssie, Ján Slota, Marián Múdry a Jaroslav Švec.
Letisková spoločnosť Žilina, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od začiatku roka 2005, eviduje základné imanie takmer 3 mil. eur. Žilinský samosprávny kraj prenajal letiskovej spoločnosti infraštruktúru letiska na 20 rokov. Terminál pre cestujúcich s časťou vnútorného vybavenia je prenajatý od spoločnosti Letisko Žilina, a.s. Žilinské letisko môže prijímať lietadlá s kapacitou do 50 cestujúcich (ATR 42). Maximálna hodinová kapacita v prevádzkovej špičke je 100 cestujúcich. Štát vlastní v LSŽ cez ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja 99,53 % akcií a Žilinský samosprávny kraj má podiel 0,47 % akcií. Mesto Žilina malo v spoločnosti 0,45 % akcií, svoj podiel však vrátilo štátu. Spoločnosť mala koncom roka 2010 spolu 34 zamestnancov.