|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. júla 2007
Žilinská SOPK nesúhlasí s odkladom výstavby tunela Višňové
Regionálna komora Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) v Žiline protestuje proti navrhovanému odloženiu výstavby diaľničného tunela Višňové-Dubná Skala. Na návrh ministra dopravy ...
Zdieľať
ŽILINA 19. júla (WEBNOVINY) - Regionálna komora Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) v Žiline protestuje proti navrhovanému odloženiu výstavby diaľničného tunela Višňové-Dubná Skala. Na návrh ministra dopravy Ľubomíra Vážneho vyhnúť sa tunelu a rozšíriť existujúcu komunikáciu cez Strečniansku úžinu na štvorprúdovku, aby sa stihla dokončiť diaľnica z Bratislavy do Košíc do roku 2010 reagoval vo štvrtok šéf žilinskej SOPK Ján Mišura. Úsek medzi Žilinou a Martinom je problematický a jeden z najfrekventovanejších na Slovensku, pri výstavbe by hrozilo jeho úplné zablokovanie. "Vidíme situáciu medzi Horným Hričovom a Žilinou pri súčasnej výstavbe (diaľnice) a pri plnej prevádzke cesty E50 sa tam stavia a vieme, aké sú tam zápchy, aké sú dlhé kolóny. Tam bude ešte horšia situácia," konštatoval Mišura.
Stavať tunel Višňové-Dubná Skala by sa malo podľa neho aj preto, že do vybudovania prieskumnej štôlne sa investovali doteraz už štyri mld. Sk. Na jej udržiavanie by sa tiež muselo platiť každý rok ďalších 15 mil. Sk. "Ďalej nesúhlasíme preto, že riešenie cez dolinu Váhu ohrozuje aj národný park, ktorý je na druhej strane," pokračoval Mišura. Výhodou Višňovského tunela je, že je pozemkovo usporiadaný a mohlo by sa začať stavať už na jeseň. Naopak, pri trase cez Strečniansku úžinu bude zasa problém s namŕzaním cez zimu.
Zmena, ktorú plánuje vláda, sa môže podľa neho negatívne prejaviť nielen v hospodárskom rozvoji kraja, ale bude mať negatívny vplyv aj na európsku dopravu. Uvedený úsek medzi Žilinou a Martinom by bol podľa neho naďalej úzkym miestom na európskych koridoroch v smere na Maďarsko i Košice. "Obmedzí sa rozvoj regiónu a doprava a investori budú obchádzať Slovensko na trase západ – východ cez Poľsko alebo cez Maďarsko," konštatoval.
Žilinská SOPK preto vyzýva vládu a ministerstvo dopravy, aby sa začala výstavba tunela Višňové-Dubná Skala. "Radšej počkáme a budeme trpezlivejší aj o dva roky dlhšie, kým sa postaví a sprevádzkuje tunel. Diaľnica Bratislava - Košice môže byť dokončená v roku 2010, s výnimkou tohto tunela, ale keď vieme, že je vo výstavbe, tak tie dva roky vydržíme," doplnil Mišura.
SITA