|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. júna 2013
Žilinská radnica prepustí prvých zbytočných úradníkov
Žilinská radnica sa koncom augusta chystá prepustiť prvých dvadsať zbytočných úradníkov, čo je až desatina všetkých zamestnancov mestského úradu. Ďalší by mali prísť na rad koncom tohto alebo v ...
Zdieľať
ŽILINA 26. júna (WEBNOVINY) – Žilinská radnica sa koncom augusta chystá prepustiť prvých dvadsať zbytočných úradníkov, čo je až desatina všetkých zamestnancov mestského úradu. Ďalší by mali prísť na rad koncom tohto alebo v prvej polovici budúceho roka, podľa žilinského primátora Igora Chomu prepúšťanie chod mestského úradu neohrozí.
„Pripravili sme organizačnú zmenu, aby sme aj takýmto spôsobom reagovali na memorandum, ktoré je podpísané medzi ZMOS-om a vládou, a na druhej strane je to o šetrení prostriedkov. Nebol na to kľúč a nebolo povedané, že z každého odboru jeden alebo dvaja, to sa nedá. Prihliadali sme na to, ako sú vyťažení pracovníci na jednotlivých odboroch, je to len o organizácii práce. Vedúci odborov popresúvali prácu možno tým, ktorí jej mali menej alebo jednoducho, ktorí si s ňou ešte vedia poradiť. Inej cesty niet a musím povedať, že budeme v tom ešte ďalej pokračovať, že možno do konca roka alebo v priebehu prvej polovice budúceho roka ešte dôjde k ďalšiemu znižovaniu pracovných miest na mestskom úrade,“ povedal žilinský primátor.
Choma hovoril o reorganizácii mestského úradu a znižovaní počtu úradníkov už pred dva a pol rokom, hneď po nástupe do primátorskej funkcie. „Ja si myslím, že primátor má právo nastaviť si organizačnú štruktúru, pretože primátor je zodpovedný za chod mesta. Do každej firmy, keď príde nový manažér, tak si nastaví nejaké podmienky a urobí to, čo považuje za potrebné urobiť. Len z toho dôvodu, aby to lepšie fungovalo. V prvej etape sme sa zamerali na zmenu štruktúry, nešli sme do zoštíhľovania. Ale moja predstava, ak sme dnes na úrovni zhruba 185 ľudí na úrade, je, že by mohla byť niekde na úrovni 150,“ povedal Choma vo februári 2011.
„Pripravili sme organizačnú zmenu, aby sme aj takýmto spôsobom reagovali na memorandum, ktoré je podpísané medzi ZMOS-om a vládou, a na druhej strane je to o šetrení prostriedkov. Nebol na to kľúč a nebolo povedané, že z každého odboru jeden alebo dvaja, to sa nedá. Prihliadali sme na to, ako sú vyťažení pracovníci na jednotlivých odboroch, je to len o organizácii práce. Vedúci odborov popresúvali prácu možno tým, ktorí jej mali menej alebo jednoducho, ktorí si s ňou ešte vedia poradiť. Inej cesty niet a musím povedať, že budeme v tom ešte ďalej pokračovať, že možno do konca roka alebo v priebehu prvej polovice budúceho roka ešte dôjde k ďalšiemu znižovaniu pracovných miest na mestskom úrade,“ povedal žilinský primátor.
Choma hovoril o reorganizácii mestského úradu a znižovaní počtu úradníkov už pred dva a pol rokom, hneď po nástupe do primátorskej funkcie. „Ja si myslím, že primátor má právo nastaviť si organizačnú štruktúru, pretože primátor je zodpovedný za chod mesta. Do každej firmy, keď príde nový manažér, tak si nastaví nejaké podmienky a urobí to, čo považuje za potrebné urobiť. Len z toho dôvodu, aby to lepšie fungovalo. V prvej etape sme sa zamerali na zmenu štruktúry, nešli sme do zoštíhľovania. Ale moja predstava, ak sme dnes na úrovni zhruba 185 ľudí na úrade, je, že by mohla byť niekde na úrovni 150,“ povedal Choma vo februári 2011.