|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. januára 2011
ŽILINA: Drahšie cestovné prinieslo vyššie tržby
Od augusta drahšie cestovné v prímestskej doprave v Žilinskom kraji prinieslo vyššie tržby a neubudlo ani cestujúcich. „Úpravou cestovného bol zaznamenaný nárast ...
Zdieľať
Foto: SITA/Ľubomíra Černeková ŽILINA 9. januára (WEBNOVINY) – Od augusta drahšie cestovné v prímestskej doprave v Žilinskom kraji prinieslo vyššie tržby a neubudlo ani cestujúcich. „Úpravou cestovného bol zaznamenaný nárast výnosov z tržieb z prímestskej autobusovej dopravy vo výške približne osem percent. Zvýšené výnosy zmiernia nárast požiadaviek na financovanie verejnej prímestskej autobusovej dopravy na území Žilinského samosprávneho kraja, to znamená, že tých osem percent sa nám premietne do zníženia zadlženosti voči SAD,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa žilinskej krajskej samosprávy Zuzana Muchová.
Pri augustovom zdražovaní cestovného žilinskej a liptovskomikulášskej SAD zazneli obavy, že ani vyššie ceny lístkov nemusia priniesť požadované zvýšenie tržieb. „Nevieme, či zvýšenie niektorých poplatkov aj prinesie taký efekt. Konkrétne, keď zvýšime cestovné, neznamená to, že nám vzrastie aj objem tržieb,“ povedal koncom júna minulého roka riaditeľ odboru financií žilinskej krajskej samosprávy Stanislav Ulaher. Predseda krajskej samosprávy Juraj Blanár očakával, že drahšie cestovné by malo do krajského rozpočtu priniesť ročne najmenej 1,9 milióna eur. Pri výnose z tržieb za rok 2009 vo výške 16,1 milióna eur by spomínaný osempercentný nárast tržieb priniesol ročne 1,3 milióna eur. Za prvých päť mesiacov od zvýšenia cestovného pribudlo do krajskej pokladnice viac ako pol milióna eur.
Po augustových úpravách zliav pre dôchodcov, študentov a žiakov ako aj zvýšení bežného cestovného sa počítalo aj s tým, že SAD prídu o časť cestujúcich. Blanár odhadoval 15-percentný úbytok, čo je zhruba 1,5 milióna cestujúcich za rok. Podľa hovorkyne Muchovej sa takýto vysoký úbytok našťastie nenaplnil, presné číslo bude v najbližších dňoch. Bežný medziročný úbytok sa pohybuje na úrovni piatich percent.
Dôvodom zvyšovania cestovného sú narastajúce dlhy voči autobusovým dopravným spoločnostiam, za tie zas podľa Blanára môžu najmä výrazne nižšie príjmy z podielových daní. „Za obdobie od konca roku 2008 je ten dlh vo výške 7,5 milióna eur. To znamená, je to obdobie, kedy sa začala prejavovať kríza a do rozpočtu nám plynulo menej peňazí. Preto, aby sme zabezpečovali oblasť sociálnu, zdravotníctva a ďalších rezortov, ktoré zo zákona musíme rovnako zabezpečovať, sme museli krátiť platby pre SAD. A v súčasnosti sme sa dostali do stavu, že im dlžíme 7,5 milióna eur a preto musíme upraviť cestovné,“ povedal Blanár pred augustovým zdražovaním cestovného.
Pri augustovom zdražovaní cestovného žilinskej a liptovskomikulášskej SAD zazneli obavy, že ani vyššie ceny lístkov nemusia priniesť požadované zvýšenie tržieb. „Nevieme, či zvýšenie niektorých poplatkov aj prinesie taký efekt. Konkrétne, keď zvýšime cestovné, neznamená to, že nám vzrastie aj objem tržieb,“ povedal koncom júna minulého roka riaditeľ odboru financií žilinskej krajskej samosprávy Stanislav Ulaher. Predseda krajskej samosprávy Juraj Blanár očakával, že drahšie cestovné by malo do krajského rozpočtu priniesť ročne najmenej 1,9 milióna eur. Pri výnose z tržieb za rok 2009 vo výške 16,1 milióna eur by spomínaný osempercentný nárast tržieb priniesol ročne 1,3 milióna eur. Za prvých päť mesiacov od zvýšenia cestovného pribudlo do krajskej pokladnice viac ako pol milióna eur.
Po augustových úpravách zliav pre dôchodcov, študentov a žiakov ako aj zvýšení bežného cestovného sa počítalo aj s tým, že SAD prídu o časť cestujúcich. Blanár odhadoval 15-percentný úbytok, čo je zhruba 1,5 milióna cestujúcich za rok. Podľa hovorkyne Muchovej sa takýto vysoký úbytok našťastie nenaplnil, presné číslo bude v najbližších dňoch. Bežný medziročný úbytok sa pohybuje na úrovni piatich percent.
Dôvodom zvyšovania cestovného sú narastajúce dlhy voči autobusovým dopravným spoločnostiam, za tie zas podľa Blanára môžu najmä výrazne nižšie príjmy z podielových daní. „Za obdobie od konca roku 2008 je ten dlh vo výške 7,5 milióna eur. To znamená, je to obdobie, kedy sa začala prejavovať kríza a do rozpočtu nám plynulo menej peňazí. Preto, aby sme zabezpečovali oblasť sociálnu, zdravotníctva a ďalších rezortov, ktoré zo zákona musíme rovnako zabezpečovať, sme museli krátiť platby pre SAD. A v súčasnosti sme sa dostali do stavu, že im dlžíme 7,5 milióna eur a preto musíme upraviť cestovné,“ povedal Blanár pred augustovým zdražovaním cestovného.
ŽILINA: Drahšie cestovné prinieslo vyššie tržby - diskusné fórum čitateľov