|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. marca 2014
Ženy sú pri výbere PC praktickejšie ako si myslia muži
Ženy sú pri výbere počítača oveľa pragmatickejšie ako si muži myslia. Konštatuje to prieskum spoločnosti Intel, ktorý sa uskutočnil v ČR, Maďarsku a Slovensku medzi 1 877 ľuďmi vo veku 20 až 40 ...
Zdieľať
BRATISLAVA 15. marca (WEBNOVINY) - Ženy sú pri výbere počítača oveľa pragmatickejšie ako si muži myslia. Konštatuje to prieskum spoločnosti Intel, ktorý sa uskutočnil v ČR, Maďarsku a Slovensku medzi 1 877 ľuďmi vo veku 20 až 40 rokov. Z celkového počtu účastníkov bolo 1239 žien a 638 mužov.
Ako úplne mylný sa ukázal podľa firmy Intel názor, že ženy si vyberajú notebooky podľa farby či dizajnu a na výkon alebo procesor vôbec neberú ohľad. "Pri výbere nového počítača sa ženy riadia predovšetkým podľa jeho výkonu, nasleduje výdrž batérie, cena, procesor a funkcie," uviedol manažér pre maloobchodný predaj spoločnosti Intel Martin Vařbuchta.
Farba počítača je u žien nepodstatná
Zároveň dodal, že dizajn, dotykové ovládanie a farba sú až ďalšie v poradí. Muži na prvom mieste preferujú výkon, nasledovaný procesorom a cenou. Slovenky by zaplatili podľa prieskumu za svoj vysnívaný laptop 510 eur a muži 595 eur.
Farba počítača nehrá pre takmer 43 % žien rolu, pričom v Českej republike je to dokonca 54 %. "Vo farebnej palete u žien na Slovensku prekvapivo víťazí konzervatívna čierna pred striebornou a ďalšími výraznejšími farbami," podotkol Vařbuchta. Podľa neho v porovnaní so ženami v ČR a SR volia Maďarky farby, ktoré sú viac v súlade so stereotypmi vychádzajúcimi z pohlavia, ako je napríklad ružová a biela.
Možnosť odnímania obrazovky je lákavá pre obe pohlavia
Z prieskumu ďalej vyplynulo, že obe pohlavia sa zhodujú pokiaľ ide o možnosti odpojiť od notebooku obrazovku a používať ju samostatne ako tablet. Konvertibilitu zariadení by uvítalo 71,5 % žien a 70 % mužov.
Za prístroj s odnímateľnou obrazovkou by potom väčšina žien, konkrétne 81 %, bola ochotná priplatiť maximálne do 120 eur. "Pokiaľ dáme ženám na výber medzi tabletom a kategóriou dva v jednom a ultrabookom, osemkrát viac žien by si vybralo zariadenie dva v jednom, u mužov by to bolo dokonca jedenásťkrát viac," tvrdí firma.
Pre 86 % žien je dôležité, aby bez problémov vedeli prenášať ich laptop z domu do práce, cestovať s ním a využívať výhody mobility. Optimálna hmotnosť laptopu je pre viac ako polovicu respondentiek medzi jedným kilogramom až jeden a pol kilogramom a takmer 20 % žien by chcelo notebook ľahší ako jeden kilogram.
Ako úplne mylný sa ukázal podľa firmy Intel názor, že ženy si vyberajú notebooky podľa farby či dizajnu a na výkon alebo procesor vôbec neberú ohľad. "Pri výbere nového počítača sa ženy riadia predovšetkým podľa jeho výkonu, nasleduje výdrž batérie, cena, procesor a funkcie," uviedol manažér pre maloobchodný predaj spoločnosti Intel Martin Vařbuchta.
Farba počítača je u žien nepodstatná
Zároveň dodal, že dizajn, dotykové ovládanie a farba sú až ďalšie v poradí. Muži na prvom mieste preferujú výkon, nasledovaný procesorom a cenou. Slovenky by zaplatili podľa prieskumu za svoj vysnívaný laptop 510 eur a muži 595 eur.
Farba počítača nehrá pre takmer 43 % žien rolu, pričom v Českej republike je to dokonca 54 %. "Vo farebnej palete u žien na Slovensku prekvapivo víťazí konzervatívna čierna pred striebornou a ďalšími výraznejšími farbami," podotkol Vařbuchta. Podľa neho v porovnaní so ženami v ČR a SR volia Maďarky farby, ktoré sú viac v súlade so stereotypmi vychádzajúcimi z pohlavia, ako je napríklad ružová a biela.
Možnosť odnímania obrazovky je lákavá pre obe pohlavia
Z prieskumu ďalej vyplynulo, že obe pohlavia sa zhodujú pokiaľ ide o možnosti odpojiť od notebooku obrazovku a používať ju samostatne ako tablet. Konvertibilitu zariadení by uvítalo 71,5 % žien a 70 % mužov.
Za prístroj s odnímateľnou obrazovkou by potom väčšina žien, konkrétne 81 %, bola ochotná priplatiť maximálne do 120 eur. "Pokiaľ dáme ženám na výber medzi tabletom a kategóriou dva v jednom a ultrabookom, osemkrát viac žien by si vybralo zariadenie dva v jednom, u mužov by to bolo dokonca jedenásťkrát viac," tvrdí firma.
Pre 86 % žien je dôležité, aby bez problémov vedeli prenášať ich laptop z domu do práce, cestovať s ním a využívať výhody mobility. Optimálna hmotnosť laptopu je pre viac ako polovicu respondentiek medzi jedným kilogramom až jeden a pol kilogramom a takmer 20 % žien by chcelo notebook ľahší ako jeden kilogram.