|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. novembra 2013
Ženy sú na Vianoce štedrejšie ako muži, prezradil prieskum
Ženy na Slovensku obdarujú na Vianoce väčší počet svojich blízkych než muži. Darček pod stromček pre viac ako štyroch členov rodiny, kamarátov či známych plánuje kúpiť až 70 ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. novembra (WEBNOVINY) - Ženy na Slovensku obdarujú na Vianoce väčší počet svojich blízkych než muži.
Darček pod stromček pre viac ako štyroch členov rodiny, kamarátov či známych plánuje kúpiť až 70 percent opýtaných žien, ale iba 44 percent mužov. V mnohých prípadoch pravdepodobne pôjde iba o menšie pozornosti, keďže viac ako 200 eur minie na darčeky len 36 percent žien oproti 47 percentám mužov.
Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke približne 2000 respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk.
Môže za to väčší počet sociálnych kontaktov
Podľa psychológov môže štedrosť žien súvisieť s väčším počtom ich sociálnych kontaktov či často vyšším emocionálnym angažovaním sa vo vzťahoch. Jedným z vysvetlení však môže byť aj to, že darčeky pre deti či svokrovcov nakupujú po dohode s manželom ženy už akosi zo zvyku.
Ako ďalej z prieskumu vyplýva, desať a viac členov rodiny a blízkych obdaruje na tohtoročné Vianoce zhruba pätnásť percent žien oproti štyrom percentám mužov. "Viac ako dvadsiatim blízkym plánuje dať darček zhodne jedno percento z oboch pohlaví,“ uviedol riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.
Obľúbené sú internetové obchody
Mnohí z oslovených respondentov budú aj v tomto roku nakupovať vianočné darčeky v internetových obchodoch. "Výhradne alebo prevažne v e-shopoch ich nakúpi 23 percent opýtaných žien a približne 29 percent mužov nakupujúcich online,“ dodal riaditeľ portálu Heureka.sk Tomáš Braverman.
Informácie agentúre SITA poskytla Diana Mareková Theizlová zo spoločnosti Fusion.
Darček pod stromček pre viac ako štyroch členov rodiny, kamarátov či známych plánuje kúpiť až 70 percent opýtaných žien, ale iba 44 percent mužov. V mnohých prípadoch pravdepodobne pôjde iba o menšie pozornosti, keďže viac ako 200 eur minie na darčeky len 36 percent žien oproti 47 percentám mužov.
Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke približne 2000 respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk.
Môže za to väčší počet sociálnych kontaktov
Podľa psychológov môže štedrosť žien súvisieť s väčším počtom ich sociálnych kontaktov či často vyšším emocionálnym angažovaním sa vo vzťahoch. Jedným z vysvetlení však môže byť aj to, že darčeky pre deti či svokrovcov nakupujú po dohode s manželom ženy už akosi zo zvyku.
Ako ďalej z prieskumu vyplýva, desať a viac členov rodiny a blízkych obdaruje na tohtoročné Vianoce zhruba pätnásť percent žien oproti štyrom percentám mužov. "Viac ako dvadsiatim blízkym plánuje dať darček zhodne jedno percento z oboch pohlaví,“ uviedol riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.
Obľúbené sú internetové obchody
Mnohí z oslovených respondentov budú aj v tomto roku nakupovať vianočné darčeky v internetových obchodoch. "Výhradne alebo prevažne v e-shopoch ich nakúpi 23 percent opýtaných žien a približne 29 percent mužov nakupujúcich online,“ dodal riaditeľ portálu Heureka.sk Tomáš Braverman.
Informácie agentúre SITA poskytla Diana Mareková Theizlová zo spoločnosti Fusion.