|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Zemný plyn je ekologickou a úspornou alternatívou
S novým modelom ŠKODA Octavia G-TEC je možné prejsť 1 172 km z Berlína do Jesola v Taliansku s palivom za menej ako 40 eur. V rámci súťaže s rodinou Baumannovcov z Berlína o čo najnižšiu spotrebu ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. júla (WBN/PR) - S novým modelom ŠKODA Octavia G-TEC je možné prejsť 1 172 km z Berlína do Jesola v Taliansku s palivom za menej ako 40 eur. V rámci súťaže s rodinou Baumannovcov z Berlína o čo najnižšiu spotrebu dosiahol Rakúšan Gerhard Plattner s vozidlom Octavia G-TEC spotrebu iba 2,93 kg zemného plynu na 100 kilometrov. Táto hodnota je o viac ako 0,5 kg, teda približne o 17%, nižšia ako výrobcom udávaná hodnota priemernej spotreby 3,5 kg CNG na 100km.
Známy rekordman Gerhard Plattner vyzval do testu o nízku spotrebu štvorčlennú rodinu Baumannovcov z Berlína. Úlohou súťažiacich bolo prísť s vozidlom Octavia G-TEC z nemeckej metropoly Berlín do Jesola, talianskeho mesta na pobreží Jadranského mora, a spotrebovať pritom čo najmenej zemného plynu.
Plattnerom riadená tmavomodrá Octavia G-TEC nakoniec dosiahla priemernú spotrebu iba 2,93 kg zemného plynu na 100 kilometrov. To zodpovedá emisiám CO2 vo výške len 81 g/km. Náklady na palivo predstavovali iba 35,71 euro. Strieborná Octavia G-TEC rodiny Baumannovcov spotrebovala priemerne 3,6 kg zemného plynu na 100 km.
"Tento výsledok dokazuje, ako výhodne, a zároveň ekologicky možno jazdiť s vozidlom Octavia G-TEC," hovorí člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Dr. Frank Welsch. "Technológia CNG spája čistú mobilitu s potešením z jazdy a nízkymi prevádzkovými nákladmi," dodáva Dr. Welsch.
Obe vozidlá Octavia G-TEC mali celkovú hmotnosť 1 700 kg. Keďže išiel Gerhard Plattner sám, bolo jeho vozidlo vybavené ešte nádobami na vodu so zodpovedajúcou hmotnosťou. Cesta viedla prevažne po diaľniciach. Predpísaná minimálna rýchlosť bola 80 km/h. Trať dlhú 1 172 km absolvovali obaja účastníci v čase od 8. do 10. júla 2014 v troch etapách po zhruba 400 km. Pri prestávkach bolo možné doplniť zásoby zemného plynu.
"Okolo zemného plynu vládne stále určitá neistota. To nie je nutné. Mobilita s nízkou spotrebou dnes už neznamená, že sa musím niečoho vzdať. Zákazníci už dávno nemusia voliť medzi šetrnou technológiou a komfortom," hovorí Gerhard Plattner. "ŠKODA Octavia G- TEC je toho skvelým príkladom. Automobil ponúka nízku spotrebu a súčasne aj všetko pohodlie porovnateľného vozidla, poháňaného klasickými palivami," dodáva Plattner.
Nový model Octavia G-TEC je možné vo verziách liftback a kombi objednávať na slovenskom trhu už od 26. júna. Oba modely sú vybavené preplňovaným motorom 1,4 TSI. Tento agregát má výkon 81 kW (110 koní) a môže spaľovať benzín aj CNG, čiže stlačený zemný plyn. Octavia G-TEC je sériovo vybavená paketom Green tec, zahŕňajúcim štart-stop systém a rekuperáciu brzdnej energie. Moderný agregát plní emisnú normu EU6.
ŠKODA Octavia G-TEC, ŠKODA Octavia Combi G-TEC a ŠKODA Citigo G-TEC predstavujú aktuálnu paletu vozidiel ŠKODA poháňaných stlačeným zemným plynom. Aj Citigo s pohonom na zemný plyn dokáže byť špičkovo úsporné a šetrné k životnému prostrediu. Dôkazom je rekordná jazda Gerharda Plattnera, ktorý s vozidlom Citigo G-TEC na trase z talianskej Vincenzy do švédskeho Štokholmu dosiahol približne pred rokom priemernú spotrebu 2,39 kg zemného plynu na 100 kilometrov. Na celú 2 619 km dlhú cestu mu stačilo palivo v cene 81,24 eura.
Pohon na zemný plyn zohráva v stratégii trvalo udržateľného rozvoja spoločnosti ŠKODA AUTO veľmi dôležitú úlohu. CNG ponúka veľa možností pre trvalo udržateľnú mobilitu. Splodiny obsahujú menej škodlivín ako benzínové a dieselové motory. Ďalšou výhodou vozidiel poháňaných stlačeným zemným plynom sú nízke prevádzkové náklady. Na slovenskom trhu dosahuje finančná úspora v porovnaní s benzínom až 43 % a v porovnaní s najžiadanejším dieselovým motorom predstavuje pokles palivových nákladov až o 1/3. V niektorých európskych krajinách je navyše obstaranie vozidla na zemný plyn daňovo zvýhodnené.
Známy rekordman Gerhard Plattner vyzval do testu o nízku spotrebu štvorčlennú rodinu Baumannovcov z Berlína. Úlohou súťažiacich bolo prísť s vozidlom Octavia G-TEC z nemeckej metropoly Berlín do Jesola, talianskeho mesta na pobreží Jadranského mora, a spotrebovať pritom čo najmenej zemného plynu.
Plattnerom riadená tmavomodrá Octavia G-TEC nakoniec dosiahla priemernú spotrebu iba 2,93 kg zemného plynu na 100 kilometrov. To zodpovedá emisiám CO2 vo výške len 81 g/km. Náklady na palivo predstavovali iba 35,71 euro. Strieborná Octavia G-TEC rodiny Baumannovcov spotrebovala priemerne 3,6 kg zemného plynu na 100 km.
"Tento výsledok dokazuje, ako výhodne, a zároveň ekologicky možno jazdiť s vozidlom Octavia G-TEC," hovorí člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Dr. Frank Welsch. "Technológia CNG spája čistú mobilitu s potešením z jazdy a nízkymi prevádzkovými nákladmi," dodáva Dr. Welsch.
Obe vozidlá Octavia G-TEC mali celkovú hmotnosť 1 700 kg. Keďže išiel Gerhard Plattner sám, bolo jeho vozidlo vybavené ešte nádobami na vodu so zodpovedajúcou hmotnosťou. Cesta viedla prevažne po diaľniciach. Predpísaná minimálna rýchlosť bola 80 km/h. Trať dlhú 1 172 km absolvovali obaja účastníci v čase od 8. do 10. júla 2014 v troch etapách po zhruba 400 km. Pri prestávkach bolo možné doplniť zásoby zemného plynu.
"Okolo zemného plynu vládne stále určitá neistota. To nie je nutné. Mobilita s nízkou spotrebou dnes už neznamená, že sa musím niečoho vzdať. Zákazníci už dávno nemusia voliť medzi šetrnou technológiou a komfortom," hovorí Gerhard Plattner. "ŠKODA Octavia G- TEC je toho skvelým príkladom. Automobil ponúka nízku spotrebu a súčasne aj všetko pohodlie porovnateľného vozidla, poháňaného klasickými palivami," dodáva Plattner.
Nový model Octavia G-TEC je možné vo verziách liftback a kombi objednávať na slovenskom trhu už od 26. júna. Oba modely sú vybavené preplňovaným motorom 1,4 TSI. Tento agregát má výkon 81 kW (110 koní) a môže spaľovať benzín aj CNG, čiže stlačený zemný plyn. Octavia G-TEC je sériovo vybavená paketom Green tec, zahŕňajúcim štart-stop systém a rekuperáciu brzdnej energie. Moderný agregát plní emisnú normu EU6.
ŠKODA Octavia G-TEC, ŠKODA Octavia Combi G-TEC a ŠKODA Citigo G-TEC predstavujú aktuálnu paletu vozidiel ŠKODA poháňaných stlačeným zemným plynom. Aj Citigo s pohonom na zemný plyn dokáže byť špičkovo úsporné a šetrné k životnému prostrediu. Dôkazom je rekordná jazda Gerharda Plattnera, ktorý s vozidlom Citigo G-TEC na trase z talianskej Vincenzy do švédskeho Štokholmu dosiahol približne pred rokom priemernú spotrebu 2,39 kg zemného plynu na 100 kilometrov. Na celú 2 619 km dlhú cestu mu stačilo palivo v cene 81,24 eura.
Pohon na zemný plyn zohráva v stratégii trvalo udržateľného rozvoja spoločnosti ŠKODA AUTO veľmi dôležitú úlohu. CNG ponúka veľa možností pre trvalo udržateľnú mobilitu. Splodiny obsahujú menej škodlivín ako benzínové a dieselové motory. Ďalšou výhodou vozidiel poháňaných stlačeným zemným plynom sú nízke prevádzkové náklady. Na slovenskom trhu dosahuje finančná úspora v porovnaní s benzínom až 43 % a v porovnaní s najžiadanejším dieselovým motorom predstavuje pokles palivových nákladov až o 1/3. V niektorých európskych krajinách je navyše obstaranie vozidla na zemný plyn daňovo zvýhodnené.