|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. januára 2012
Železničnú trať Beluša - Púchov chce obnoviť deväť združení
V tendri Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) na modernizáciu trate Beluša - Púchov navrhlo najlacnejšiu ponuku stavebné združenie OHL ŽS, a.s. Brno a Váhostav - SK, a.s. Žilina. Podľa ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. januára (WEBNOVINY) - V tendri Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) na modernizáciu trate Beluša - Púchov navrhlo najlacnejšiu ponuku stavebné združenie OHL ŽS, a.s. Brno a Váhostav - SK, a.s. Žilina.
Podľa informácií agentúry SITA obe spoločnosti chcú takmer deväťkilometrový úsek železnice upraviť pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu za 91,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Je to vyše dvojnásobne menej oproti pôvodnej predpokladanej cene prác 194,27 mil. eur bez dane.
Správca železničnej infraštruktúry naplánoval modernizáciu spomínaného úseku na tri roky, pričom rekonštruované budú aj železničné stanice v Beluši a Púchove. Investícia má byť financovaná z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Ide o šiestu etapu modernizácie trate z Nového Mesta nad Váhom do Púchova v dĺžke 58,6 kilometra.
Deväť uchádzačovModernizácia železničných tratí
ŽSR pripravujú aj druhú etapu modernizácie trate Púchov - Žilina pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu. Stavebné práce v úseku Považská Teplá - Bytča - Dolný Hričov - Žilina by mali podľa predpokladov stáť 293,7 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a trvať tri roky.
Súčasťou prác bude obnova železničných staníc Bytča a Dolný Hričov. Na žilinskej železničnej stanici majú byť vykonané len úpravy na oznamovacích a zabezpečovacích zariadeniach a diaľkové riadenie na zariadeniach s nutnými stavebnými úpravami v budove Riadiaceho strediska energetiky Žilina.
Na trati Nové Mesto nad Váhom - Púchov v súčasnosti pokračujú práce v rámci prvej a druhej etapy modernizácie na úsekoch Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce a štvrtej a piatej etapy na úsekoch Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša. Tieto dve stavby majú byť ukončené v máji 2013 a 2014.
Tretia etapa prác na úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá zatiaľ nezačala, pretože pre súdne spory nebol tender, trvajúci vyše dva roky, doteraz uzatvorený a ŽSR nemohli podpísať zmluvu s vybraným dodávateľom.
V súťaži na obnovu železničnej trate Beluša - Púchov podľa informácií agentúry SITA predložilo ponuky spolu deväť uchádzačov. Všetky sú značne nižšie ako odhadované stavebné náklady. Druhú najnižšiu cenu vo výške 96,64 mil. eur bez dane navrhla skupina vedená bratislavským Doprastavom, a.s. a jeho partnerom je firma Subterra. Nasleduje konzorcium v zložení TSS Grade, a.s. Trnava, TuCon, a.s. Žilina, Bögl a Krýsl Sk, s.r.o. Bratislava a Eiffage Construction SR, s.r.o. Bratislava s ponukou 96,86 mil. eur. V ponúkaných cenách je zahrnutá aj 10-percentná rezerva na zákazku, ktorú obstarávateľ môže, ale nemusí vybranému dodávateľovi vyplatiť.
"Cenu potvrdzujeme, podiel Doprastavu v združení je 60 %," uviedol v pondelok pre agentúru SITA generálny riaditeľ Doprastavu Dušan Šamudovský. "Cenu združenia OHL ŽS - Váhostav - SK berieme na vedomie," dodal. K prípadnému odvolaniu sa proti priebehu a výsledku súťaže sa chce Doprastav vyjadriť až po jej oficiálnom vyhodnotení. Spoločnosť nekomentovala ani svoju dvojnásobne nižšiu ponuku v porovnaní s predpokladanou cenou.
Ďalšie oslovené spoločnosti OHL ŽS, Váhostav ani TSS Grade sa doteraz nevyjadrili.
Skupina Viamont DSP, a.s. Ústí nad Labem a Strabag, s.r.o. Bratislava navrhla cenu 108,73 mil. eur a HANT BA DS, a.s. Považská Bystrica spolu s firmou Chládek & Tintěra 111,71 mil. eur bez dane. Združenie Eurovia CS, a.s. Praha a GJW Praha, spol. s r.o. chce železnicu obnoviť za 114,57 mil. eur, Alpine Slovakia, spol. s r.o. Bratislava a Adotel-Hex, s.r.o. Žilina za 115,81 mil. eur, Skanska SK, a.s. Bratislava za 124,84 mil. eur a Porr (Slovensko), a.s. Bratislava za 132,66 mil. eur.
Železnice sa k tendru nevyjadrujú
Železnice SR sa k ponukám v tendri zatiaľ nechceli vyjadriť. "V zmysle zákona (o verejnom obstarávaní) nie je možné poskytovať žiadne informácie počas vyhodnocovania ponúk," uviedla Dana Šinková z odboru komunikácie ŽSR. Úspešný uchádzač bude podľa spoločnosti známy až po tom, ako komisia preštuduje ponuky, zhodnotí splnenie podmienok účasti, skontroluje tvorbu ceny a ostatné veci. Ide o veľké množstvo materiálov a informácií v prijatých ponukách.
Jednou z podmienok účasti v tendri bolo predloženie zoznamu rovnakých alebo podobných stavebných prác vykonaných v rokoch 2006 až 2010. Aspoň jedná realizovaná zmluva musí mať hodnotu viac ako 100 mil. eur.
Podľa informácií agentúry SITA obe spoločnosti chcú takmer deväťkilometrový úsek železnice upraviť pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu za 91,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Je to vyše dvojnásobne menej oproti pôvodnej predpokladanej cene prác 194,27 mil. eur bez dane.
Správca železničnej infraštruktúry naplánoval modernizáciu spomínaného úseku na tri roky, pričom rekonštruované budú aj železničné stanice v Beluši a Púchove. Investícia má byť financovaná z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava. Ide o šiestu etapu modernizácie trate z Nového Mesta nad Váhom do Púchova v dĺžke 58,6 kilometra.
Deväť uchádzačovModernizácia železničných tratí
ŽSR pripravujú aj druhú etapu modernizácie trate Púchov - Žilina pre rýchlosť 160 kilometrov za hodinu. Stavebné práce v úseku Považská Teplá - Bytča - Dolný Hričov - Žilina by mali podľa predpokladov stáť 293,7 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a trvať tri roky.
Súčasťou prác bude obnova železničných staníc Bytča a Dolný Hričov. Na žilinskej železničnej stanici majú byť vykonané len úpravy na oznamovacích a zabezpečovacích zariadeniach a diaľkové riadenie na zariadeniach s nutnými stavebnými úpravami v budove Riadiaceho strediska energetiky Žilina.
Na trati Nové Mesto nad Váhom - Púchov v súčasnosti pokračujú práce v rámci prvej a druhej etapy modernizácie na úsekoch Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce a štvrtej a piatej etapy na úsekoch Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša. Tieto dve stavby majú byť ukončené v máji 2013 a 2014.
Tretia etapa prác na úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá zatiaľ nezačala, pretože pre súdne spory nebol tender, trvajúci vyše dva roky, doteraz uzatvorený a ŽSR nemohli podpísať zmluvu s vybraným dodávateľom.
V súťaži na obnovu železničnej trate Beluša - Púchov podľa informácií agentúry SITA predložilo ponuky spolu deväť uchádzačov. Všetky sú značne nižšie ako odhadované stavebné náklady. Druhú najnižšiu cenu vo výške 96,64 mil. eur bez dane navrhla skupina vedená bratislavským Doprastavom, a.s. a jeho partnerom je firma Subterra. Nasleduje konzorcium v zložení TSS Grade, a.s. Trnava, TuCon, a.s. Žilina, Bögl a Krýsl Sk, s.r.o. Bratislava a Eiffage Construction SR, s.r.o. Bratislava s ponukou 96,86 mil. eur. V ponúkaných cenách je zahrnutá aj 10-percentná rezerva na zákazku, ktorú obstarávateľ môže, ale nemusí vybranému dodávateľovi vyplatiť.
"Cenu potvrdzujeme, podiel Doprastavu v združení je 60 %," uviedol v pondelok pre agentúru SITA generálny riaditeľ Doprastavu Dušan Šamudovský. "Cenu združenia OHL ŽS - Váhostav - SK berieme na vedomie," dodal. K prípadnému odvolaniu sa proti priebehu a výsledku súťaže sa chce Doprastav vyjadriť až po jej oficiálnom vyhodnotení. Spoločnosť nekomentovala ani svoju dvojnásobne nižšiu ponuku v porovnaní s predpokladanou cenou.
Ďalšie oslovené spoločnosti OHL ŽS, Váhostav ani TSS Grade sa doteraz nevyjadrili.
Skupina Viamont DSP, a.s. Ústí nad Labem a Strabag, s.r.o. Bratislava navrhla cenu 108,73 mil. eur a HANT BA DS, a.s. Považská Bystrica spolu s firmou Chládek & Tintěra 111,71 mil. eur bez dane. Združenie Eurovia CS, a.s. Praha a GJW Praha, spol. s r.o. chce železnicu obnoviť za 114,57 mil. eur, Alpine Slovakia, spol. s r.o. Bratislava a Adotel-Hex, s.r.o. Žilina za 115,81 mil. eur, Skanska SK, a.s. Bratislava za 124,84 mil. eur a Porr (Slovensko), a.s. Bratislava za 132,66 mil. eur.
Železnice sa k tendru nevyjadrujú
Železnice SR sa k ponukám v tendri zatiaľ nechceli vyjadriť. "V zmysle zákona (o verejnom obstarávaní) nie je možné poskytovať žiadne informácie počas vyhodnocovania ponúk," uviedla Dana Šinková z odboru komunikácie ŽSR. Úspešný uchádzač bude podľa spoločnosti známy až po tom, ako komisia preštuduje ponuky, zhodnotí splnenie podmienok účasti, skontroluje tvorbu ceny a ostatné veci. Ide o veľké množstvo materiálov a informácií v prijatých ponukách.
Jednou z podmienok účasti v tendri bolo predloženie zoznamu rovnakých alebo podobných stavebných prác vykonaných v rokoch 2006 až 2010. Aspoň jedná realizovaná zmluva musí mať hodnotu viac ako 100 mil. eur.