Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Zo zahraničia

11. novembra 2007

Železničné štrajky v Nemecku boli historicky najhoršie



Štyridsaťdvahodinový štrajk na nemeckých nákladných železniciach, ktorý sa skončil v sobotu, bol podľa železničného prepravcu Deutsche Bahn najhorším, aký krajina zažila a bude trvať týždne ...



Zdieľať

BERLÍN 11. novembra (WEBNOVINY) - Štyridsaťdvahodinový štrajk na nemeckých nákladných železniciach, ktorý sa skončil v sobotu, bol podľa železničného prepravcu Deutsche Bahn najhorším, aký krajina zažila a bude trvať týždne kým sa doprava vráti späť k normálnej prevádzke. Posledný štrajk, ktorý začal vo štvrtok poobede a skončil v sobotu ráno, paralzyovala približne 90 % nákladnej železničnej dopravy a stálo podľa ekonómov nemeckú ekonomiku 50 mil. eur denne.

Železničné odbory, ktoré majú približne 34 tis. členov, odmietli ponuku Deutsche Bahn na nové kolo mzdových rokovaní. Odborová organizácia GDL, ktorá je najmenšou z troch železničných odborových organizácií, uviedla, že bude budúci týždeň opäť štrajkovať v oblasti nákladnej ako aj osobnej dopravy a na linkách diaľkovej dopravy, v záujme presadenia svojich požiadaviek vyšších miezd, ak Deutsche Bahn nepredstaví novú ponuku.

GDL odmietla navrhované 4,5-percentné zvýšenie miezd, na ktoré pristali zvyšné dve odborové organizácie v júli. GDL taktiež odmietla neskoršiu ponuku Deutsche Bahn na 10-percentné zvýšenie platov. Odborová organizácia uvádza, že jej členovia majú nižšie mzdy, ako ich kolegovia z iných európskych štátov a chcú 31-percentné zvýšenie miezd a nezávislú kolektívnu zmluvu. Spor o zvyšovanie miezd trvá už mesiac. Štrajky v nemeckej železničnej doprave sú zriedkavé. Ako ekonómovia dodali, ak bude GDL štrajkovať v nákladnej železničnej doprave viac ako týždeň, mohlo by to stáť ekonomiku až 500 mil. eur

(1 EUR = 33,113 SKK)

SITA, Reuters


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Premiér pripravuje Pakt stability pre obdobie zavádzania eura
<< predchádzajúci článok
EÚ vytvorí väčší tlak na nemecké energetické koncerny