|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. januára 2019
Železničné stavby Košice mali v roku 2018 výkony za 18,4 milióna eur
Železničné stavby, a.s., Košice vykázali podľa predbežných výsledkov za rok 2018 výkony pri obnove železničnej infraštruktúry v objeme 18,4 milióna eur. Spoločnosť tak ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Košice 2. januára (TASR) - Železničné stavby, a.s., Košice vykázali podľa predbežných výsledkov za rok 2018 výkony pri obnove železničnej infraštruktúry v objeme 18,4 milióna eur. Spoločnosť tak medziročne zvýšila svoje tržby o 47,2 %, ktoré v roku 2017 predstavovali 12,5 milióna eur. "Podarilo sa nám vygenerovať široké portfólio služieb. Išlo nielen o klasickú modernizáciu železničnej trate, ale aj o obnovu výhybiek, práce na priecestiach, rekonštrukciu nástupíšť železničných staníc, defektoskopiu, údržby či opravy strojov," informoval generálny riaditeľ Železničné stavby, a.s., Košice Karol Vašíček.
V období rokov 2010 až 2016 zrealizovala podľa neho spoločnosť výkony za takmer 100 miliónov eur primárne pre Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) a České dráhy (ČD), a to formou zmluvného partnera, člena konzorcia alebo zmluvného poddodávateľa. Okrem toho sa spoločnosť usilovala aj o vstup na chorvátsky trh. "Železničná doprava by mala byť aj vzhľadom na jej environmentálne aspekty naďalej prioritou európskej hospodárskej politiky. Ide o investície do budúcnosti a pre občanov. Postupne sa zvyšuje nielen samotná bezpečnosť prepravy, ale aj komfort cestujúcich," konštatoval Vašíček.
Obnovou by mala podľa jeho slov prejsť nielen hlavná železničná trať, ale aj kľúčové menšie regionálne trate, ktoré sú dlhodobo poddimenzované a zanedbávané. Vidí v tom aj pomoc pre vyššiu mobilitu pracovnej sily. "Zvýšenie prepravnej rýchlosti pri posilnení bezpečnosti a zvýšení pohodlia zákazníkov by malo byť strategickým cieľom. Infraštruktúra a vzhľad mnohých staníc už na dnešnú dobu prekonali svoje možnosti. Nejde len o nástupištia, ale aj staničné budovy vrátane sociálnych zariadení, čakární, gastronomických prevádzok či priľahlých parkovacích plôch," uviedol Vašíček s tým, že investície sú preto nevyhnutné.
Hlavným predmetom činnosti firmy je modernizácia koridorových tratí, komplexné rekonštrukcie koľají a výhybiek, zriaďovanie bezstykových koľají, defektoskopické skúšky, stavby a zariadenia železničného spodku a zvršku. Spoločnosť zamestnáva 194 pracovníkov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR