![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
08. januára 2015
Železničná trať z Bratislavy na východ sa modernizuje v troch úsekoch
Už o niekoľko dní- konkrétne od 14. decembra so zavedením nového cestovného poriadku sa na slovenských železničných tratiach spustí nemilosrdná bitka o cestujúcich.
Zdieľať

V krátkom čase sa pritom podľa hovorkyne Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martiny Pavlikovej predpokladá začiatok modernizácie v úseku z Púchova po Považskú Teplú.
Železničná trať z Bratislavy cez Žilinu a Košice až po Čiernu nad Tisou sa začala modernizovať v roku 1999. Úprava koľají odštartovala na úseku z Cífera po Trnavu. Do dnešného dňa sa železničiarom podarilo kompletne zmodernizovať koľaje od Bratislavy-Rače po Zlatovce, čo celkovo stálo 746,8 milióna eur. Dokončená bola tiež úprava úseku z Trenčianskej Teplej po Belušu, ktorá stála 250,8 milióna eur.
Od modernizácie koľají si ŽSR sľubujú napríklad zvýšenie bezpečnosti železníc, a to hlavne odstránením križovaní ciest so železničnou traťou, tiež zvýšenie rýchlosti či zníženie prevádzkových nákladov a nákladov na údržbu tratí.
Táto železničná trať je súčasťou piateho európskeho koridoru. Ten je dlhý 2831 km a prechádza cez šesť krajín, a to Taliansko, Slovinsko, Chorvátsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Slovenská vetva je dlhá 536,2 km, čo je približne 19 % z celkovej dĺžky koridoru.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR