|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. januára 2015
Železničná trať z Bratislavy na východ sa modernizuje v troch úsekoch
Už o niekoľko dní- konkrétne od 14. decembra so zavedením nového cestovného poriadku sa na slovenských železničných tratiach spustí nemilosrdná bitka o cestujúcich.
Zdieľať
Už o niekoľko dní- konkrétne od 14. decembra so zavedením nového cestovného poriadku sa na slovenských železničných tratiach spustí nemilosrdná bitka o cestujúcich. Foto: TASR
Bratislava 8. januára (TASR) - Na Slovensku sa v súčasnosti modernizujú na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu (km/h) tri úseky železničných koľají na trase z Bratislavy na východ krajiny. Konkrétne ide o trať zo Zlatoviec po Trenčiansku Teplú, z Beluše po Púchov a z Považskej Teplej po Žilinu. V krátkom čase sa pritom podľa hovorkyne Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martiny Pavlikovej predpokladá začiatok modernizácie v úseku z Púchova po Považskú Teplú.
Železničná trať z Bratislavy cez Žilinu a Košice až po Čiernu nad Tisou sa začala modernizovať v roku 1999. Úprava koľají odštartovala na úseku z Cífera po Trnavu. Do dnešného dňa sa železničiarom podarilo kompletne zmodernizovať koľaje od Bratislavy-Rače po Zlatovce, čo celkovo stálo 746,8 milióna eur. Dokončená bola tiež úprava úseku z Trenčianskej Teplej po Belušu, ktorá stála 250,8 milióna eur.
Od modernizácie koľají si ŽSR sľubujú napríklad zvýšenie bezpečnosti železníc, a to hlavne odstránením križovaní ciest so železničnou traťou, tiež zvýšenie rýchlosti či zníženie prevádzkových nákladov a nákladov na údržbu tratí.
Táto železničná trať je súčasťou piateho európskeho koridoru. Ten je dlhý 2831 km a prechádza cez šesť krajín, a to Taliansko, Slovinsko, Chorvátsko, Maďarsko, Slovensko a Ukrajinu. Slovenská vetva je dlhá 536,2 km, čo je približne 19 % z celkovej dĺžky koridoru.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR