|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. decembra 2011
Železničná trať Pod. Biskupice - Dunajská Streda je obnovená
Dva a pol mesiaca trvajúca komplexná rekonštrukcia 35-kilometrového železničného úseku Podunajské Biskupice - Dunajská Streda v pondelok skončila. Nákladná železničná doprava na uvedenom úseku ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. decembra (WEBNOVINY) - Dva a pol mesiaca trvajúca komplexná rekonštrukcia 35-kilometrového železničného úseku Podunajské Biskupice - Dunajská Streda v pondelok skončila. Nákladná železničná doprava na uvedenom úseku bude obnovená 8. decembra a osobná doprava opäť začne fungovať 11. decembra spolu so zavedením nového cestovného poriadku.
Rekonštrukčné a výlukové práce s celkovými nákladmi 10,85 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty financovali Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) ako správca infraštruktúry. Rekonštrukciu vykonali na základe výberového konania tri stavebné firmy - Železničné stavebníctvo, s.r.o. Bratislava za 4,44 mil. eur, TSS Grade, a.s. Trnava za 3,52 mil. eur a Betamont, s.r.o. Zvolen za 2,88 mil. eur.
Kvalita, rýchlosť, komfort
"Výsledkom rekonštrukcie je zásadné zlepšenie kvality, rýchlosti a komfortu cestovania pre verejnosť, ako aj významné rozšírenie priepustnosti trate pre nákladnú dopravu. Rekonštrukcia celého úseku znamená veľkú zmenu v kultúre cestovania," informovala agentúru SITA hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. V dôsledku rozsiahlej rekonštrukcie bola v úseku Podunajské Biskupice - Dunajská Streda úplne vylúčená osobná aj nákladná železničná doprava od 19. septembra. Osobné vlaky počas tohto obdobia nahradili autobusy, ktoré zabezpečil osobný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko, a.s.
Súčasťou rekonštrukcie trate bolo strojné čistenie koľajového lôžka v dĺžke 16 kilometrov, smerová a výšková úprava koľaje na 30 kilometroch, ako aj úprava zabezpečovacích zariadení s vyšším stupňom zabezpečenia. Koľaj je v celom úseku bezstyková, pribudli nové zabezpečovacie zariadenia na dvoch priecestiach v Malej Pake a Veľkom Blahove i nové oznamovacie zariadenia. Nové nástupištia s osvetlením a spevnené plochy k ním majú železničné stanice a zastávky Nové Košariská, Miloslavov, Kvetoslavov, Malá Paka, Veľká Paka, Michal na Ostrove, Lehnice, Orechová Potôň, Veľké Blahovo a Dunajská Streda. Na niektorých z nich pribudli aj nové prístrešky pre cestujúcich.
Súkromný prepravca
ŽSR sa rozhodli rekonštruovať spomínaný úsek, pretože v posledných rokoch sa stal jedným z najfrekventovanejších a najvyťaženejších na celom Slovensku v osobnej i nákladnej železničnej doprave. Súvisí to so zvýšeným každodenným cestovaním z okolia Bratislavy do hlavného mesta a späť pre nárast počtu obyvateľov. Zároveň je na tejto trati intenzívna nákladná doprava do kontajnerového prekladiska v Dunajskej Strede. "Uvedená trať sa tak stáva pre celý región strategickou spojnicou a má ambíciu byť alternatívou k cestnej doprave v danom úseku, ktorá bola v poslednom čase problematická," uviedli ŽSR. Český súkromný dopravca RegioJet navyše začne v marci budúceho roku prevádzkovať osobnú železničnú dopravu na trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno.
Železnice v najbližších rokoch plánujú modernizovať a rekonštruovať aj ďalšie regionálne trate, ktorých význam sa zásadne mení a kde sa zvyšuje počet prepravených osôb a tovaru.
Rekonštrukčné a výlukové práce s celkovými nákladmi 10,85 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty financovali Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) ako správca infraštruktúry. Rekonštrukciu vykonali na základe výberového konania tri stavebné firmy - Železničné stavebníctvo, s.r.o. Bratislava za 4,44 mil. eur, TSS Grade, a.s. Trnava za 3,52 mil. eur a Betamont, s.r.o. Zvolen za 2,88 mil. eur.
Kvalita, rýchlosť, komfort
"Výsledkom rekonštrukcie je zásadné zlepšenie kvality, rýchlosti a komfortu cestovania pre verejnosť, ako aj významné rozšírenie priepustnosti trate pre nákladnú dopravu. Rekonštrukcia celého úseku znamená veľkú zmenu v kultúre cestovania," informovala agentúru SITA hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. V dôsledku rozsiahlej rekonštrukcie bola v úseku Podunajské Biskupice - Dunajská Streda úplne vylúčená osobná aj nákladná železničná doprava od 19. septembra. Osobné vlaky počas tohto obdobia nahradili autobusy, ktoré zabezpečil osobný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko, a.s.
Súčasťou rekonštrukcie trate bolo strojné čistenie koľajového lôžka v dĺžke 16 kilometrov, smerová a výšková úprava koľaje na 30 kilometroch, ako aj úprava zabezpečovacích zariadení s vyšším stupňom zabezpečenia. Koľaj je v celom úseku bezstyková, pribudli nové zabezpečovacie zariadenia na dvoch priecestiach v Malej Pake a Veľkom Blahove i nové oznamovacie zariadenia. Nové nástupištia s osvetlením a spevnené plochy k ním majú železničné stanice a zastávky Nové Košariská, Miloslavov, Kvetoslavov, Malá Paka, Veľká Paka, Michal na Ostrove, Lehnice, Orechová Potôň, Veľké Blahovo a Dunajská Streda. Na niektorých z nich pribudli aj nové prístrešky pre cestujúcich.
Súkromný prepravca
ŽSR sa rozhodli rekonštruovať spomínaný úsek, pretože v posledných rokoch sa stal jedným z najfrekventovanejších a najvyťaženejších na celom Slovensku v osobnej i nákladnej železničnej doprave. Súvisí to so zvýšeným každodenným cestovaním z okolia Bratislavy do hlavného mesta a späť pre nárast počtu obyvateľov. Zároveň je na tejto trati intenzívna nákladná doprava do kontajnerového prekladiska v Dunajskej Strede. "Uvedená trať sa tak stáva pre celý región strategickou spojnicou a má ambíciu byť alternatívou k cestnej doprave v danom úseku, ktorá bola v poslednom čase problematická," uviedli ŽSR. Český súkromný dopravca RegioJet navyše začne v marci budúceho roku prevádzkovať osobnú železničnú dopravu na trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno.
Železnice v najbližších rokoch plánujú modernizovať a rekonštruovať aj ďalšie regionálne trate, ktorých význam sa zásadne mení a kde sa zvyšuje počet prepravených osôb a tovaru.