|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. februára 2012
Železničná spoločnosť získala dvanásty nový vlak
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. získala dvanásty z plánovaných 32 nových vlakov pre prímestskú a medziregionálnu osobnú prepravu. Modernú elektrickú poschodovú súpravu push-pull ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. februára (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. získala dvanásty z plánovaných 32 nových vlakov pre prímestskú a medziregionálnu osobnú prepravu. Modernú elektrickú poschodovú súpravu push-pull (tlačená-ťahaná) predstavili v piatok počas jazdy z Kútov do Bratislavy. Vlak zložený z rušňa, dvoch vložených vozňov a riadiaceho vozňa dostal podľa zaužívanej tradície tentoraz meno Janka. Premávať bude na trase z Bratislavy do Kútov a späť.
"Cestujúci sa opäť začínajú vracať do vlakov. Počet pasažierov železníc sa začal zvyšovať už v minulom roku a verím, že nastúpený trend v tomto roku umocní nasadenie ďalších nových poschodových vlakov. Keďže najvyšší potenciál cestujúcich je v regióne západného Slovenska, práve tu bolo veľmi potrebné nasadiť kvalitné prímestské vlaky", povedal počas prezentácie nového vlaku minister dopravy Ján Figeľ.
Po koľajniciach doposiaľ jazdili tri poschodové vlaky push - pull, pokrstené ako Zuzana, Helena a Marta a aktuálne k ním pribudla Janka. Vlakov tohto typu bude do roku 2013 spolu desať a cestujúcich budú voziť na tratiach Nové Zámky - Bratislava - Kúty, Bratislava - Leopoldov/Nové mesto nad Váhom a Nové Zámky - Komárno. Vlak push-pull dosahujúci maximálnu rýchlosť 160 kilometrov za hodinu vyrába česká spoločnosť Škoda Vagónka, a.s. Ostrava.
Vo vlaku je 362 miest na sedenie, z toho dvanásť so sklopnými sedadlami, a 352 miest na státie, jedna súprava stojí 7,43 mil. eur. Výhodou tohto typu je, že v obratovej stanici nie je nutné s rušňom obiehať súpravu, ale opačným smerom je vlak ovládaný z riadiaceho vozňa. Ušetria sa tým peniaze za posun v obratových staniciach.
Štátny osobný koľajový dopravca používa zatiaľ aj šesť z desiatich plánovaných nových elektrických poschodových vlakov tiež od Škody Vagónka iného typu. Tieto vlaky nesú mená Katarína, Lucia, Terézia, Alžbeta, Žofia a Anna. Z dvanástich dieselových motorových vlakov, ktoré vyrába spoločnosť ŽOS Vrútky, a.s., železničiari zaradili do prevádzky zatiaľ dva, pomenované Mária a Eva. Všetkých 32 nových vlakov majú dostať do konca mája budúceho roka. Škoda Transportation Plzeň zas dodá dve lokomotívy.
Tretí dieselový vlak Monika má byť zaradený do prevádzky v tomto mesiaci v Bardejove, hoci pôvodne sa tak malo stať do konca minulého roka. "Vyskytli sa reklamačné chyby, ktoré sú spojené so subdodávkami, preto bolo potrebné zopakovať demontáž niektorých častí vozidla," zdôvodnila meškanie hovorkyňa Železničnej spoločnosti Slovensko Jana Grešnerová. V tomto roku plánuje osobný dopravca začať používať zatiaľ desať nových vlakov rôznych typov. "Finančné prostriedky dostávame priebežne podľa pravidiel čerpania eurofondov a taktiež priebežne vyplácame z vlastných zdrojov," dodala Grešnerová.
Projekt obnovy železničných koľajových vozidiel schválila Európska komisia 15. júla 2010. Celkové oprávnené výdavky na projekt dosahujú 186,3 mil. eur, pričom odsúhlasený nenávratný finančný príspevok predstavuje vyše 177 mil. eur. Európsky fond regionálneho rozvoja a štátny rozpočet z tejto sumy financujú po 47,5 % a zvyšných 5 % si Železničná spoločnosť Slovensko hradí sama.
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.
"Cestujúci sa opäť začínajú vracať do vlakov. Počet pasažierov železníc sa začal zvyšovať už v minulom roku a verím, že nastúpený trend v tomto roku umocní nasadenie ďalších nových poschodových vlakov. Keďže najvyšší potenciál cestujúcich je v regióne západného Slovenska, práve tu bolo veľmi potrebné nasadiť kvalitné prímestské vlaky", povedal počas prezentácie nového vlaku minister dopravy Ján Figeľ.
Po koľajniciach doposiaľ jazdili tri poschodové vlaky push - pull, pokrstené ako Zuzana, Helena a Marta a aktuálne k ním pribudla Janka. Vlakov tohto typu bude do roku 2013 spolu desať a cestujúcich budú voziť na tratiach Nové Zámky - Bratislava - Kúty, Bratislava - Leopoldov/Nové mesto nad Váhom a Nové Zámky - Komárno. Vlak push-pull dosahujúci maximálnu rýchlosť 160 kilometrov za hodinu vyrába česká spoločnosť Škoda Vagónka, a.s. Ostrava.
Vo vlaku je 362 miest na sedenie, z toho dvanásť so sklopnými sedadlami, a 352 miest na státie, jedna súprava stojí 7,43 mil. eur. Výhodou tohto typu je, že v obratovej stanici nie je nutné s rušňom obiehať súpravu, ale opačným smerom je vlak ovládaný z riadiaceho vozňa. Ušetria sa tým peniaze za posun v obratových staniciach.
Štátny osobný koľajový dopravca používa zatiaľ aj šesť z desiatich plánovaných nových elektrických poschodových vlakov tiež od Škody Vagónka iného typu. Tieto vlaky nesú mená Katarína, Lucia, Terézia, Alžbeta, Žofia a Anna. Z dvanástich dieselových motorových vlakov, ktoré vyrába spoločnosť ŽOS Vrútky, a.s., železničiari zaradili do prevádzky zatiaľ dva, pomenované Mária a Eva. Všetkých 32 nových vlakov majú dostať do konca mája budúceho roka. Škoda Transportation Plzeň zas dodá dve lokomotívy.
Tretí dieselový vlak Monika má byť zaradený do prevádzky v tomto mesiaci v Bardejove, hoci pôvodne sa tak malo stať do konca minulého roka. "Vyskytli sa reklamačné chyby, ktoré sú spojené so subdodávkami, preto bolo potrebné zopakovať demontáž niektorých častí vozidla," zdôvodnila meškanie hovorkyňa Železničnej spoločnosti Slovensko Jana Grešnerová. V tomto roku plánuje osobný dopravca začať používať zatiaľ desať nových vlakov rôznych typov. "Finančné prostriedky dostávame priebežne podľa pravidiel čerpania eurofondov a taktiež priebežne vyplácame z vlastných zdrojov," dodala Grešnerová.
Projekt obnovy železničných koľajových vozidiel schválila Európska komisia 15. júla 2010. Celkové oprávnené výdavky na projekt dosahujú 186,3 mil. eur, pričom odsúhlasený nenávratný finančný príspevok predstavuje vyše 177 mil. eur. Európsky fond regionálneho rozvoja a štátny rozpočet z tejto sumy financujú po 47,5 % a zvyšných 5 % si Železničná spoločnosť Slovensko hradí sama.
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.