|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. decembra 2010
Železničná spoločnosť Slovensko plánuje stratu 78 mil. eur
Štátna akciovka Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) plánuje uzavrieť tohtoročné hospodárenie so stratou 78 mil. eur. Počíta s tým aj jej ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA/Viktor ZamborskýBRATISLAVA 8. decembra (WEBNOVINY) - Štátna akciovka Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) plánuje uzavrieť tohtoročné hospodárenie so stratou 78 mil. eur. Počíta s tým aj jej podnikateľský plán, ako aj platná Zmluva o výkonoch vo verejnom záujme medzi osobným prepravcom a ministerstvom dopravy. V minulom roku pritom spoločnosť vykázala zisk 27,15 mil. eur. Za deväť mesiacov tohto roka Železničná spoločnosť dosiahla stratu 47 mil. eur, čo je o 9 mil. eur menej oproti plánovanej strate v objeme 56 mil. eur. "Za deväť mesiacov tohto roka ZSSK dosiahla celkové výnosy vo výške 195 mil. eur, náklady boli čerpané vo výške 242 mil. eur," informoval agentúru SITA hovorca Železničnej spoločnosti Alexander Buzinkay.
Tržby z prepravy cestujúcich za trištvrte roka dosiahli 59 mil. eur, čo je oproti plánu viac o 2,3 %. Spoločnosť v spomínanom období zároveň preinvestovala na obnovu dráhových vozidiel takmer 49 mil. eur, čo z ročného objemu plánovaných investícií predstavuje 66 %. Počet prepravených cestujúcich vo vlakoch ZSSK za deväť mesiacov tohto roka medziročne klesol o 700 tis. na 33,3 mil. osôb. Objem realizovaných osobokilometrov pritom vzrástol o 11 mil. na 1,683 mld.
"ZSSK priebežne hodnotí svoje výsledky hospodárenia, prijíma reštrikčné opatrenia v oblasti nákladov. V druhom polroku pristúpila k obstarávaniu tovarov, prác a služieb formou elektronických aukcií. Rokuje s dodávateľmi o možnostiach zníženia cien nakupovaných služieb," uviedol ďalej Buzinkay. S cieľom znížiť nákladovosť spoločnosť začala vykonávať časť prác pri opravách vozňov a lokomotív a tiež niektoré doteraz nakupované služby vo vlastnej réžii.
Podľa Zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme na roky 2008 až 2010 štát uhradil ZSSK za tri štvrťroky tohto roka štátnym rozpočtom schválenú úhradu vo výške 149 mil. eur. Celková zmluvne dohodnutá strata z výkonov vo verejnom záujme je 228 mil. eur. Rozdiel medzi dohodnutou stratou z prevádzkovania osobnej dopravy a poskytnutou úhradou, čo je 79 mil. eur, financuje ZSSK podľa platnej zmluvy z bankových úverov. Po protokolárnom vyhodnotení zmluvy za rok 2010 bude náhradu výslednej nekrytej straty, vyčíslenej na základe auditovaných výsledkov, riešiť objednávateľ služieb, čiže ministerstvo dopravy. "ZSSK v súčasnosti rokuje s ministerstvom dopravy o úhrade platieb za výkony vo verejnom záujme a o prijatí desaťročného plánu financovania, ktorý by pomohol vyriešiť ekonomické problémy firmy a stabilizoval jej hospodárenie," uviedol Buzinkay.
Poplatky ZSSK za využívanie železníc ich operátorovi Železniciam SR by sa mali v budúcom roku znížiť zhruba o 8,4 mil. eur. Vyplýva to z rozhodnutia Úradu pre reguláciu železničnej dopravy, ktorý vydal výnos o určení úhrad za prístup k železničnej infraštruktúre s platnosťou od 1. januára 2011. Dokument počíta so znížením poplatkov prepravcov za používanie železníc. "Poplatok za dopravnú cestu sa zníži, avšak len preto, že niektoré poplatky, ktoré boli v tomto roku v regulácii, budú od budúceho roku vyňaté z regulácie. Celkový dopad na zníženie poplatkov za dopravnú cestu bude minimálny," dodal Buzinkay.
Železničná spoločnosť už skôr poprela informácie, že plánuje prepustiť 500 zamestnancov, čím by ich počet klesol o 10 %. V súčasnosti firma zamestnáva takmer 5 tis. pracovníkov. Osobný prepravca nepripravuje v budúcom roku ani rušenie spojov a zvyšovanie cestovného. "ZSSK zníži zamestnanosť prirodzeným odchodom pracovníkov do dôchodku a pripravuje racionalizáciu organizačnej štruktúry. Tých, ktorých sa dotkne, dostanú ponúknuté iné pracovné miesto," informoval v pondelok Buzinkay. Pokiaľ nebude iná ponúknutá pozícia pracovníkom vyhovovať, budú sa môcť dohodnúť na odchode z firmy. Malo by ísť o niekoľko desiatok pracovných miest.
Železničná spoločnosť Slovensko dosiahla v roku 2009 výnosy 382,108 mil. eur, čo bolo medziročne viac o 29,9 %. Minuloročné náklady spoločnosti predstavovali 354,958 mil. eur a medziročne boli vyššie o 9,2 %. Výnosy z prepravy, predaja služieb a tovaru tvorili 96,737 mil. eur, čo bolo medziročne menej o 2,4 %. Objem dotácií štátu pre spoločnosť vlani vzrástol o 63,6 % na 271,555 mil. eur. Z toho dotácie na krytie nákladov na výkony vo verejnom záujme dosiahli 270,339 mil. eur.
Spoločnosť ZSSK Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave, eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.
Tržby z prepravy cestujúcich za trištvrte roka dosiahli 59 mil. eur, čo je oproti plánu viac o 2,3 %. Spoločnosť v spomínanom období zároveň preinvestovala na obnovu dráhových vozidiel takmer 49 mil. eur, čo z ročného objemu plánovaných investícií predstavuje 66 %. Počet prepravených cestujúcich vo vlakoch ZSSK za deväť mesiacov tohto roka medziročne klesol o 700 tis. na 33,3 mil. osôb. Objem realizovaných osobokilometrov pritom vzrástol o 11 mil. na 1,683 mld.
"ZSSK priebežne hodnotí svoje výsledky hospodárenia, prijíma reštrikčné opatrenia v oblasti nákladov. V druhom polroku pristúpila k obstarávaniu tovarov, prác a služieb formou elektronických aukcií. Rokuje s dodávateľmi o možnostiach zníženia cien nakupovaných služieb," uviedol ďalej Buzinkay. S cieľom znížiť nákladovosť spoločnosť začala vykonávať časť prác pri opravách vozňov a lokomotív a tiež niektoré doteraz nakupované služby vo vlastnej réžii.
Podľa Zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme na roky 2008 až 2010 štát uhradil ZSSK za tri štvrťroky tohto roka štátnym rozpočtom schválenú úhradu vo výške 149 mil. eur. Celková zmluvne dohodnutá strata z výkonov vo verejnom záujme je 228 mil. eur. Rozdiel medzi dohodnutou stratou z prevádzkovania osobnej dopravy a poskytnutou úhradou, čo je 79 mil. eur, financuje ZSSK podľa platnej zmluvy z bankových úverov. Po protokolárnom vyhodnotení zmluvy za rok 2010 bude náhradu výslednej nekrytej straty, vyčíslenej na základe auditovaných výsledkov, riešiť objednávateľ služieb, čiže ministerstvo dopravy. "ZSSK v súčasnosti rokuje s ministerstvom dopravy o úhrade platieb za výkony vo verejnom záujme a o prijatí desaťročného plánu financovania, ktorý by pomohol vyriešiť ekonomické problémy firmy a stabilizoval jej hospodárenie," uviedol Buzinkay.
Poplatky ZSSK za využívanie železníc ich operátorovi Železniciam SR by sa mali v budúcom roku znížiť zhruba o 8,4 mil. eur. Vyplýva to z rozhodnutia Úradu pre reguláciu železničnej dopravy, ktorý vydal výnos o určení úhrad za prístup k železničnej infraštruktúre s platnosťou od 1. januára 2011. Dokument počíta so znížením poplatkov prepravcov za používanie železníc. "Poplatok za dopravnú cestu sa zníži, avšak len preto, že niektoré poplatky, ktoré boli v tomto roku v regulácii, budú od budúceho roku vyňaté z regulácie. Celkový dopad na zníženie poplatkov za dopravnú cestu bude minimálny," dodal Buzinkay.
Železničná spoločnosť už skôr poprela informácie, že plánuje prepustiť 500 zamestnancov, čím by ich počet klesol o 10 %. V súčasnosti firma zamestnáva takmer 5 tis. pracovníkov. Osobný prepravca nepripravuje v budúcom roku ani rušenie spojov a zvyšovanie cestovného. "ZSSK zníži zamestnanosť prirodzeným odchodom pracovníkov do dôchodku a pripravuje racionalizáciu organizačnej štruktúry. Tých, ktorých sa dotkne, dostanú ponúknuté iné pracovné miesto," informoval v pondelok Buzinkay. Pokiaľ nebude iná ponúknutá pozícia pracovníkom vyhovovať, budú sa môcť dohodnúť na odchode z firmy. Malo by ísť o niekoľko desiatok pracovných miest.
Železničná spoločnosť Slovensko dosiahla v roku 2009 výnosy 382,108 mil. eur, čo bolo medziročne viac o 29,9 %. Minuloročné náklady spoločnosti predstavovali 354,958 mil. eur a medziročne boli vyššie o 9,2 %. Výnosy z prepravy, predaja služieb a tovaru tvorili 96,737 mil. eur, čo bolo medziročne menej o 2,4 %. Objem dotácií štátu pre spoločnosť vlani vzrástol o 63,6 % na 271,555 mil. eur. Z toho dotácie na krytie nákladov na výkony vo verejnom záujme dosiahli 270,339 mil. eur.
Spoločnosť ZSSK Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave, eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.