|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. decembra 2013
Železničná spoločnosť Slovensko očakáva miliónovú stratu
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) by podľa očakávania jej vedenia mala v tomto roku hospodáriť so stratou okolo 10 mil. eur. Štátny osobný vlakový prepravca pôvodne plánoval v ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. decembra (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) by podľa očakávania jej vedenia mala v tomto roku hospodáriť so stratou okolo 10 mil. eur. Štátny osobný vlakový prepravca pôvodne plánoval v terajšom roku vykázať stratu 10,6 mil. eur.
Tohtoročný predpokladaný výsledok by tak mal byť lepší aj v porovnaní s minulým rokom, keď spoločnosť zaznamenala stratu vo výške 11,27 mil. eur. Očakávané výnosy v tomto roku majú dosiahnuť približne 360 mil. eur a náklady 370 mil. eur. Plánovaná úhrada od štátu za objednané výkony vo verejnom záujme dosahuje vo výnosoch necelých dvesto miliónov eur a tržby z prepravy cestujúcich sa na nich podieľajú zhruba tretinou.
Šetrili na viacerých miestach
"Očakávame lepší výsledok, ako sme plánovali. Urobili sme opatrenia hlavne v oblasti nákladov, ale nie všetky boli cielené," potvrdil v utorok pre agentúru SITA ekonomický riaditeľ a podpredseda predstavenstva ZSSK Ľubomír Húska.
"Snažili sme sa šetriť v rôznych oblastiach služieb," dodal. Ako príklad plánovaných úspor spomenul obmedzenie nákladov na služobné cesty či poradenské firmy.
Naopak nešetrili na opravách zastaraného
Železničiari naopak nechceli šetriť na nevyhnutných opravách a údržbe vozňov a rušňov. Ich dodávatelia však nestihli urobiť všetko tak, ako od nich očakávali. Navyše, zmluvy pouzatvárali neskôr z dôvodu predĺženia verejného obstarávania pre námietky. "To je jeden vplyv a druhý vplyv je ten, že ich lepšie kontrolujeme. Pri kontrole im občas nepreberieme vozidlá a lokomotívy. Takže čas sa naťahuje a nie všetko, čo sme chceli, aby bolo opravené, tak bude opravené načas," dodal Húska. Niektoré opravy sa preto presunú do budúceho roka.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a. s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,44 mil. eur.
Tohtoročný predpokladaný výsledok by tak mal byť lepší aj v porovnaní s minulým rokom, keď spoločnosť zaznamenala stratu vo výške 11,27 mil. eur. Očakávané výnosy v tomto roku majú dosiahnuť približne 360 mil. eur a náklady 370 mil. eur. Plánovaná úhrada od štátu za objednané výkony vo verejnom záujme dosahuje vo výnosoch necelých dvesto miliónov eur a tržby z prepravy cestujúcich sa na nich podieľajú zhruba tretinou.
Šetrili na viacerých miestach
"Očakávame lepší výsledok, ako sme plánovali. Urobili sme opatrenia hlavne v oblasti nákladov, ale nie všetky boli cielené," potvrdil v utorok pre agentúru SITA ekonomický riaditeľ a podpredseda predstavenstva ZSSK Ľubomír Húska.
"Snažili sme sa šetriť v rôznych oblastiach služieb," dodal. Ako príklad plánovaných úspor spomenul obmedzenie nákladov na služobné cesty či poradenské firmy.
Naopak nešetrili na opravách zastaraného
Železničiari naopak nechceli šetriť na nevyhnutných opravách a údržbe vozňov a rušňov. Ich dodávatelia však nestihli urobiť všetko tak, ako od nich očakávali. Navyše, zmluvy pouzatvárali neskôr z dôvodu predĺženia verejného obstarávania pre námietky. "To je jeden vplyv a druhý vplyv je ten, že ich lepšie kontrolujeme. Pri kontrole im občas nepreberieme vozidlá a lokomotívy. Takže čas sa naťahuje a nie všetko, čo sme chceli, aby bolo opravené, tak bude opravené načas," dodal Húska. Niektoré opravy sa preto presunú do budúceho roka.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a. s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,44 mil. eur.