|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. augusta 2011
Železničiari sa prezlečú do nových rovnošiat
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) prezlečie svojich pracovníkov do nových moderných uniforiem. Predpokladaná cena plánovanej súťaže na výrobu a dodávanie rovnošatových súčastí ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. augusta (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) prezlečie svojich pracovníkov do nových moderných uniforiem. Predpokladaná cena plánovanej súťaže na výrobu a dodávanie rovnošatových súčastí vrátane doplnkov pre jej určených zamestnancov počas troch rokov by mala dosiahnuť 1,2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Osobný železničný prepravca informoval predbežne o pripravovanej zákazke vo Vestníku verejného obstarávania, neuviedol pritom predpokladaný termín vyhlásenia tendra. Podľa plánovaného verejného obstarávania na tento rok, zverejneného na webovom portáli spoločnosti, súťaž na uniformy by mala začať v septembri.
Rovnošaty bude mať podľa Železničnej spoločnosti Slovensko spolu okolo tri a pol tisíca z menej ako jej päťtisíc zamestnancov. Okrem vlakvedúcich, sprievodcov a pokladníkov budú mať uniformy kvôli identifikovateľnosti aj rušňovodiči. Tí doposiaľ nosili uniformu len v prípadoch, keď predávali a kontrolovali aj cestovné lístky. Kompletné ošatenie železničiarov stojí od 220 do 520 eur. Spoločnosť vyčlenila na tieto účely v tomto roku viac ako 255 tis. eur, pričom s prestrojovaním zamestnancov chce začať najskôr na prelome tohto a budúceho roka. Súčasné typy uniforiem nosia železničiari od roku 2002. Zúžený a lacnejší sortiment uniforiem nosia pokladníci, referenti v zákazníckych centrách a informátori, rozšírený a drahší nosia vlakové čaty. Podľa interného bodového systému majú nárok na postupnú obmenu súčastí rovnošiat po roku.
Železničiari zdôvodňujú preoblečenie "modrej armády" najmä zavedením pohodlných, vkusných a trvácnych pracovných odevov pre zamestnancov prichádzajúcich do kontaktu s cestujúcimi. Tvrdia, že to zároveň skvalitní poskytované služby. "Končí nám zmluva s doterajším dodávateľom. Máme príležitosť si vybrať nového, prispôsobiť rovnošaty dobe a v konečnom dôsledku ušetriť," uviedol generálny riaditeľ ZSSK Pavel Kravec ďalšie dôvody plánovaného nového oblečenia železničiarov.
Podľa železničiarov nové uniformy prídu postupne a nezvýšia náklady. "Zavedením nových uniforiem v tomto roku u vlakového personálu IC vlakov neprekročíme tohtoročné plánované náklady na vystrojovanie. V budúcom roku bude situácia podobná, pretože výmena starých uniforiem za nové sa uskutoční postupne po ukončení ich životnosti a v závislosti od potrieb personálu prvého kontaktu," dodal Kravec.
Nová uniforma podľa jej návrhárky spája praktickosť s eleganciou a opúšťa doterajší štýl použitia niektorých vojenských prvkov. "Zachová tradičnú tmavomodrú farbu a zavádza kombináciu doplnkov červenej. Strihom zvýrazňuje rozdielnosť ženských a mužských línií," predstavila svoje modely odevná dizajnérka Veronika Kostková, študentka posledného ročníka Vysokej školy výtvarného umenia v Bratislave. Vzorové typy uniforiem sa technicky pripravujú na Strednej umeleckej škole v Trenčíne, kde Kostková učí. V súčasnosti sa finišuje s ich šitím a verejne budú prvýkrát predstavené na železničnom veľtrhu Žel-Rail koncom septembra vo Vrútkach.
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.
Rovnošaty bude mať podľa Železničnej spoločnosti Slovensko spolu okolo tri a pol tisíca z menej ako jej päťtisíc zamestnancov. Okrem vlakvedúcich, sprievodcov a pokladníkov budú mať uniformy kvôli identifikovateľnosti aj rušňovodiči. Tí doposiaľ nosili uniformu len v prípadoch, keď predávali a kontrolovali aj cestovné lístky. Kompletné ošatenie železničiarov stojí od 220 do 520 eur. Spoločnosť vyčlenila na tieto účely v tomto roku viac ako 255 tis. eur, pričom s prestrojovaním zamestnancov chce začať najskôr na prelome tohto a budúceho roka. Súčasné typy uniforiem nosia železničiari od roku 2002. Zúžený a lacnejší sortiment uniforiem nosia pokladníci, referenti v zákazníckych centrách a informátori, rozšírený a drahší nosia vlakové čaty. Podľa interného bodového systému majú nárok na postupnú obmenu súčastí rovnošiat po roku.
Železničiari zdôvodňujú preoblečenie "modrej armády" najmä zavedením pohodlných, vkusných a trvácnych pracovných odevov pre zamestnancov prichádzajúcich do kontaktu s cestujúcimi. Tvrdia, že to zároveň skvalitní poskytované služby. "Končí nám zmluva s doterajším dodávateľom. Máme príležitosť si vybrať nového, prispôsobiť rovnošaty dobe a v konečnom dôsledku ušetriť," uviedol generálny riaditeľ ZSSK Pavel Kravec ďalšie dôvody plánovaného nového oblečenia železničiarov.
Podľa železničiarov nové uniformy prídu postupne a nezvýšia náklady. "Zavedením nových uniforiem v tomto roku u vlakového personálu IC vlakov neprekročíme tohtoročné plánované náklady na vystrojovanie. V budúcom roku bude situácia podobná, pretože výmena starých uniforiem za nové sa uskutoční postupne po ukončení ich životnosti a v závislosti od potrieb personálu prvého kontaktu," dodal Kravec.
Nová uniforma podľa jej návrhárky spája praktickosť s eleganciou a opúšťa doterajší štýl použitia niektorých vojenských prvkov. "Zachová tradičnú tmavomodrú farbu a zavádza kombináciu doplnkov červenej. Strihom zvýrazňuje rozdielnosť ženských a mužských línií," predstavila svoje modely odevná dizajnérka Veronika Kostková, študentka posledného ročníka Vysokej školy výtvarného umenia v Bratislave. Vzorové typy uniforiem sa technicky pripravujú na Strednej umeleckej škole v Trenčíne, kde Kostková učí. V súčasnosti sa finišuje s ich šitím a verejne budú prvýkrát predstavené na železničnom veľtrhu Žel-Rail koncom septembra vo Vrútkach.
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.