|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. júla 2013
Železnice vyberali dodávateľa nových strojov dvadsať hodín
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. vybrala dodávateľa dvadsiatich dieselmotorových vlakov v elektronickej aukcii trvajúcej vyše dvadsať hodín. Zo slovensko-poľského súboja dvoch ...
Zdieľať
BRATISLAVA 16. júla (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. vybrala dodávateľa dvadsiatich dieselmotorových vlakov v elektronickej aukcii trvajúcej vyše dvadsať hodín.
Zo slovensko-poľského súboja dvoch uchádzačov v tendri o získanie zákazky nakoniec vyšla úspešne spoločnosť ŽOS Vrútky a.s., keďže ponúkla najnižšiu cenu.
Pred samotnou aukciou predložila pôvodne najnižšiu ponuku poľská firma Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz s. a., a to vo výške 88,8 mil. eur.
Slovenská spoločnosť z Vrútok navrhla dodávku vlakov najprv na úrovni predpokladanej ceny 90 mil. eur a v následnej aukcii ju znížila na 77,96 mil. eur, teda o 12,04 mil. eur, resp. o 13,4 %. Jeden dieselový vlak tak bude stáť 3,898 mil. eur.
"Dodávka musí byť realizovaná do 31. 8. 2015. Termín dodania považujeme za reálny, bola to súčasť zadania," informovala agentúru SITA hovorkyňa Železničnej spoločnosti Slovensko Jana Morháčová. Železničná spoločnosť uzavrela zmluvu so spoločnosťou ŽOS Vrútky 28. júna.
Záujemcov nediskriminovali
Podmienky uvedenej súťaže boli podľa železničiarov stanovené pre neobmedzený počet záujemcov. "Ich nediskriminačnú podobu potvrdil aj Úrad pre verejné obstarávanie v rozhodnutí, ktorým zamietol námietky jedného z uchádzačov," odpovedala na otázku k účasti iba dvoch uchádzačov v tendri Morháčová.
Súťažné podklady si pritom prevzalo štrnásť záujemcov. Projektovú dokumentáciu z pohľadu transparentnosti a otvorenosti podmienok podľa hovorkyne súčasne niekoľkokrát prekonzultovali s kanceláriou Jaspers vo Viedni. Ide o spoločnú pomoc na podporu projektov v európskych regiónoch spolufinancovaných zo zdrojov Európskej únie.
Štátny vlakový osobný dopravca nakúpi v rámci súčasného druhého projektu obnovy parku železničných koľajových vozidiel 20 dieselmotorových vlakov a deväť elektrických vlakov.
Pomôžu si eurofondami
Podobne ako v prípade prvého projektu, keď v uplynulých troch rokoch získal 32 nových vlakov troch typov, chce dodávku ďalších vlakov financovať s využitím peňazí Európskej únie cez Operačný program Doprava (OPD).
"V prípade financovania aktuálneho projektu očakávame väčšiu účasť fondov Európskej únie. Keďže tento projekt bude financovaný z prioritnej osi č. 4 OPD, kde platia mierne iné pravidlá ako to bolo pri prvom projekte financovanom z prioritnej osi č. 6," uviedla Morháčová. Kohézny fond by mal podľa nej na nákup 29 nových vlakov poskytnúť 80 % peňazí, štátny rozpočet 15 % a vlastné zdroje železničnej spoločnosti budú tvoriť zvyšných 5 %.
"Dokumentácia tohto projektu bola vypracovaná a odovzdaná na ministerstvo dopravy 27. júna. Jej schválenie na národnej úrovni a následné zaslanie na Európsku komisiu do Bruselu očakávame v priebehu júla," dodala Morháčová.
Nové vlaky na rôznych trasách
Nové vlaky budú prevážať cestujúcich v rámci integrovaného dopravného systému Bratislava v Bratislavskom, Trnavskom, Nitrianskom a Trenčianskom samosprávnom kraji a v rámci integrovaného dopravného systému Košice v Košickom a Prešovskom kraji.
Dieselové vlaky železničiari nasadia na traťových úsekoch za západe Slovenska Leopoldov - Bratislava, Komárno - Nové Zámky, Nové Zámky - Nitra, Nitra - Leopoldov a Nové Zámky - Levice, ako aj na úsekoch na východe krajiny Moldava nad Bodvou - Košice, Medzilaborce - Humenné, Humenné - Kapušany pri Prešove - Prešov, Humenné - Strážske - Bánovce nad Ondavou - Košice, Humenné - Kapušany pri Prešove - Bardejov, Kechnec - Košice a Stakčín - Humenné.
Dieselové motorové jednotky budú vylepšeným modelom radu 861. "Konštrukčné riešenie je rovnaké ako pri predchádzajúcom projekte, z dôvodu zmien technickej legislatívy bude vo vybavení niekoľko odlišností a noviniek, napríklad internetové pripojenie cez WiFi," priblížila Morháčová.
Tieto vlaky s maximálnou rýchlosťou 140 kilometrov za hodinu majú 177 miest na sedenie, z toho 168 pevných a deväť sklopných sedadiel, a na státie 110 miest. Realizácia terajšieho projektu podľa železničiarov prispeje k vybudovaniu funkčného systému integrovanej dopravy v širšom okolí Bratislavy a Košíc. Vlakový dopravca zároveň očakáva zvýšenie záujmu verejnosti o kvalitnejšie a rýchlejšie cestovanie vlakmi.
Zo slovensko-poľského súboja dvoch uchádzačov v tendri o získanie zákazky nakoniec vyšla úspešne spoločnosť ŽOS Vrútky a.s., keďže ponúkla najnižšiu cenu.
Pred samotnou aukciou predložila pôvodne najnižšiu ponuku poľská firma Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz s. a., a to vo výške 88,8 mil. eur.
Slovenská spoločnosť z Vrútok navrhla dodávku vlakov najprv na úrovni predpokladanej ceny 90 mil. eur a v následnej aukcii ju znížila na 77,96 mil. eur, teda o 12,04 mil. eur, resp. o 13,4 %. Jeden dieselový vlak tak bude stáť 3,898 mil. eur.
"Dodávka musí byť realizovaná do 31. 8. 2015. Termín dodania považujeme za reálny, bola to súčasť zadania," informovala agentúru SITA hovorkyňa Železničnej spoločnosti Slovensko Jana Morháčová. Železničná spoločnosť uzavrela zmluvu so spoločnosťou ŽOS Vrútky 28. júna.
Záujemcov nediskriminovali
Podmienky uvedenej súťaže boli podľa železničiarov stanovené pre neobmedzený počet záujemcov. "Ich nediskriminačnú podobu potvrdil aj Úrad pre verejné obstarávanie v rozhodnutí, ktorým zamietol námietky jedného z uchádzačov," odpovedala na otázku k účasti iba dvoch uchádzačov v tendri Morháčová.
Súťažné podklady si pritom prevzalo štrnásť záujemcov. Projektovú dokumentáciu z pohľadu transparentnosti a otvorenosti podmienok podľa hovorkyne súčasne niekoľkokrát prekonzultovali s kanceláriou Jaspers vo Viedni. Ide o spoločnú pomoc na podporu projektov v európskych regiónoch spolufinancovaných zo zdrojov Európskej únie.
Štátny vlakový osobný dopravca nakúpi v rámci súčasného druhého projektu obnovy parku železničných koľajových vozidiel 20 dieselmotorových vlakov a deväť elektrických vlakov.
Pomôžu si eurofondami
Podobne ako v prípade prvého projektu, keď v uplynulých troch rokoch získal 32 nových vlakov troch typov, chce dodávku ďalších vlakov financovať s využitím peňazí Európskej únie cez Operačný program Doprava (OPD).
"V prípade financovania aktuálneho projektu očakávame väčšiu účasť fondov Európskej únie. Keďže tento projekt bude financovaný z prioritnej osi č. 4 OPD, kde platia mierne iné pravidlá ako to bolo pri prvom projekte financovanom z prioritnej osi č. 6," uviedla Morháčová. Kohézny fond by mal podľa nej na nákup 29 nových vlakov poskytnúť 80 % peňazí, štátny rozpočet 15 % a vlastné zdroje železničnej spoločnosti budú tvoriť zvyšných 5 %.
"Dokumentácia tohto projektu bola vypracovaná a odovzdaná na ministerstvo dopravy 27. júna. Jej schválenie na národnej úrovni a následné zaslanie na Európsku komisiu do Bruselu očakávame v priebehu júla," dodala Morháčová.
Nové vlaky na rôznych trasách
Nové vlaky budú prevážať cestujúcich v rámci integrovaného dopravného systému Bratislava v Bratislavskom, Trnavskom, Nitrianskom a Trenčianskom samosprávnom kraji a v rámci integrovaného dopravného systému Košice v Košickom a Prešovskom kraji.
Dieselové vlaky železničiari nasadia na traťových úsekoch za západe Slovenska Leopoldov - Bratislava, Komárno - Nové Zámky, Nové Zámky - Nitra, Nitra - Leopoldov a Nové Zámky - Levice, ako aj na úsekoch na východe krajiny Moldava nad Bodvou - Košice, Medzilaborce - Humenné, Humenné - Kapušany pri Prešove - Prešov, Humenné - Strážske - Bánovce nad Ondavou - Košice, Humenné - Kapušany pri Prešove - Bardejov, Kechnec - Košice a Stakčín - Humenné.
Dieselové motorové jednotky budú vylepšeným modelom radu 861. "Konštrukčné riešenie je rovnaké ako pri predchádzajúcom projekte, z dôvodu zmien technickej legislatívy bude vo vybavení niekoľko odlišností a noviniek, napríklad internetové pripojenie cez WiFi," priblížila Morháčová.
Tieto vlaky s maximálnou rýchlosťou 140 kilometrov za hodinu majú 177 miest na sedenie, z toho 168 pevných a deväť sklopných sedadiel, a na státie 110 miest. Realizácia terajšieho projektu podľa železničiarov prispeje k vybudovaniu funkčného systému integrovanej dopravy v širšom okolí Bratislavy a Košíc. Vlakový dopravca zároveň očakáva zvýšenie záujmu verejnosti o kvalitnejšie a rýchlejšie cestovanie vlakmi.