![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|

Cestujúcim, ktorí museli strpieť meškania 60 a viac minút, dopravca vráti štvrtinu až polovicu z ceny lístka. Podľa Morháčovej vznikla minulý týždeň mimoriadna situácia na trati z Bratislavy cez Žilinu do Košíc a omeškalo sa 50 vlakov, niektoré boli aj odrieknuté.
"Príčinou bola porucha zabezpečovacieho zariadenia medzi Ladcami a Považskou Bystricou na traťovom zariadení Železníc Slovenskej republiky (ŽSR)," doplnila Morháčová. V danom úseku ŽSR rekonštruujú trať, vlaky tak meškali celkovo vyše 2300 minút.
Problém zasiahol všetky IC vlaky v daný deň na trati Bratislava - Žilina - Košice, päť z nich meškalo viac ako hodinu. "Najvyššie meškanie sa prejavilo u večerného IC Šarišan, ktorý prišiel do Prešova a Humenného s dva a polhodinovým oneskorením," vyčíslila hovorkyňa.
Na uplatnenie odškodnenia stačí cestujúcim, aby predložili originál cestovných lístkov, prípadne iný daňový dokladov o kúpe lístka kdekoľvek na Slovensku. Určujúci je čas meškania IC vlaku v cieľovej stanici. "Cestujúci, ktorí museli strpieť meškania od 60 do 119 minút, získajú späť 25 % z cestovného a tí, ktorí meškali viac ako dve hodiny, môžu žiadať 50 % z cestovného," dodala Morháčová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR