|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. februára 2018
Železnice: Vlaky v roku 2017 meškali v priemere 1,73 minúty
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/AP
Bratislava 16. februára (TASR) – Vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) meškali v minulom roku pri zohľadnení počtu všetkých vypravených vlakov v priemere 1,73 minúty. Na meškajúci vlak sa pritom v cieľovej stanici čakalo priemerne 17 minút. Vyplýva to z aktuálnych údajov ZSSK.Meškanie často spôsobujú podľa hovorcu ZSSK Tomáša Kováča objektívne príčiny - napr. výluky, sledy vlakov či cielene vyvolané meškania, teda čakanie prípojných vlakov na tie zmeškané. "Najväčší podiel na celkovom meškaní vlakov v roku 2017 z hľadiska počtu minút mali cudzie vplyvy (67,3 %), len 16,15 % zameškaných minút bolo z viny ZSSK," vyčíslil Kováč.
Meškanie najčastejšie spôsobovala výluková činnosť, ktorá bola príčinou oneskorených vlakov v 172.345 prípadoch v celkovej dĺžke meškania približne 6725 hodín. Druhou najčastejšou príčinou oneskorenia v počte takmer 140.000 boli sledy vlakov, teda situácie, kedy zmeškané vlaky odstavia alebo zablokujú na trase iné vlaky. "Ďalším dôvodom vlakových meškaní bolo čakanie prípojov na zmeškané vlaky, ktoré sa vyskytlo v 72.465 prípadoch a tvorilo približne 7451 hodín," dodal hovorca.
Oneskorenie vlakov v minulom roku spôsobilo aj 145 prípadov odstraňovania dôsledkov nehôd na trati a zaznamenaných bolo aj 895 stretov s lesnou zverou. Pravidelnosť vlakovej dopravy výrazne ovplyvnilo aj počasie.
V roku 2017 ZSSK vypravila celkovo 526.944 vlakov, z toho viac ako 473.000 prišlo do cieľovej stanice načas. "Je štatisticky nemožné, aby boli všetky spojenia a technika 24 hodín 365 dní v roku dokonalé a aby sa na trati nestala žiadna mimoriadna udalosť," uzavrel Karol Martinček, člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK s tým, že spoločnosť sa snaží každé meškanie analyzovať.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR