Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Kultúra

08. marca 2007

Železnice SR v tomto roku neplánujú prepúšťanie



Počet zamestnancov Železníc SR (ŽSR) by sa mal v tomto roku znížiť len mierne kvôli prirodzenému úbytku pracovníkov, teda ich odchodu do dôchodku. "Žiadne prepúšťanie neplánujeme," informovala ...



Zdieľať

BRATISLAVA 8. marca (WEBNOVINY) - Počet zamestnancov Železníc SR (ŽSR) by sa mal v tomto roku znížiť len mierne kvôli prirodzenému úbytku pracovníkov, teda ich odchodu do dôchodku. "Žiadne prepúšťanie neplánujeme," informovala agentúru SITA hovorkyňa železničnej spoločnosti Martina Pavliková. ŽSR patria napriek postupnému znižovaniu počtu svojich zamestnancov k najväčším zamestnávateľom na Slovensku, keď ku koncu uplynulého roka dosiahol priemerný evidenčný prepočítaný počet ich zamestnancov 18 118.

Priemerná mesačná mzda v spoločnosti dosiahla v minulom roku úroveň 19 535 Sk, čo bolo medziročne viac o 1 366 Sk, resp. o 7,5 %. V roku 2005 sa totiž priemerná mzda pohybovala na úrovni 18 169 Sk. Kolektívna zmluvy ŽSR na rok 2007 garantuje železničiarom rast priemernej mzdy vo výške 5,8 % oproti minulému roku. Mohla by sa tak zvýšiť približne o 1 172 Sk a presiahnuť dvadsaťtisícovú hranicu zhruba o sedemsto korún.

V roku 2003 zamestnávali ŽSR spolu 22 106 pracovníkov, z toho pri obsluhe železničnej dopravnej cesty (ŽDC) 18 074. V roku 2004 sa ich počet znížil na 20 970, respektíve 17 205 a v roku 2005 ďalej klesol na 19 663, resp. 16 285 zamestnancov. Tieto údaje predstavujú priemerný prepočítaný počet zamestnancov.

ŽSR vykázali v minulom roku zisk vo výške 10,781 mld. Sk, čo je oproti plánu viac o 942,3 mil. Sk. Celkové náklady pritom dosiahli objem 19,773 mld. Sk a v porovnaní s plánom sa zvýšili o 606,8 mil. Sk, výnosy v celkovej hodnote 30,554 mld. Sk boli oproti predpokladom vyššie o 1,549 mld. Sk. "Lepší výsledok hospodárenia súvisí najmä s plnením plánu Konsolidačnej funkcie ŽSR zo strany štátu," dodala Pavliková. Bez vplyvu výnosov z odpustenia záväzkov voči Fondu národného majetku SR a z odpustenia penále zo Sociálnej poisťovne by však vlaňajšia hospodárska bilancia ŽSR skončila so stratou vo výške 1,361 mld. Sk.

ŽSR zriadila vláda SR ako štátny podnik ešte začiatkom roka 1993 po rozdelení Československých štátnych dráh. V súlade s Projektom transformácie a reštrukturalizácie železníc na Slovensku sa 1. januára 2002 rozdelili na ŽSR a Železničnú spoločnosť (ZSSK). ŽSR odvtedy zabezpečujú výhradne správu a prevádzku ŽDC, ako aj poskytovanie prepravných a dopravných služieb súvisiacich s obsluhou ŽDC, zodpovedajúcich záujmom dopravnej politiky štátu. K hlavnému predmetu ich činnosti patrí aj zriaďovanie a prevádzkovanie železničných, telekomunikačných a rádiových sietí, ale aj výstavba, úprava a údržba železničných a lanových dráh.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Lindsay Lohan objednala pizzu pre paparazziho
<< predchádzajúci článok
Súd v Turecku rozhodol o zablokovaní stránky YouTube