|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 18.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Sláva, Slávka
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. marca 2017
Železnice SR pripravujú z eurofondov 21 projektov
Správca koľajníc - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračuje aj v roku 2017 v uskutočňovaní projektov, ktoré sú spolufinancované z fondov Európskej únie. Podľa ...
Zdieľať
ŽSR Foto: TASR/Radovan Stoklasa
Bratislava 8. marca (TASR) - Správca koľajníc - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračuje aj v roku 2017 v uskutočňovaní projektov, ktoré sú spolufinancované z fondov Európskej únie. Podľa hovorkyne Martiny Pavlikovej sa v rámci Operačného programu (OP) Integrovaná infraštruktúra, určeného na roky 2014 až 2020, pripravuje 21 stavieb. "Finančné prostriedky z európskych zdrojov na projekty z tohto operačného programu sú v predpokladanej výške 748 miliónov eur," vyčíslila Pavliková. V rámci projektov sa tak napríklad modernizujú železničné trate či stanice a zefektívňuje sa železničná infraštruktúra.
Najdôležitejšou stavbou je v súčasnosti podľa Pavlikovej modernizácia železničnej trate z Púchova po Považskú Teplú na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu (km/h). "Ide o investične aj technicky najnáročnejšiu stavbu ŽSR od ich samostatnosti," zdôraznila hovorkyňa spoločnosti. Tento úsek spojí už zmodernizovaný úsek Beluša – Púchov a práve rekonštruovaný úsek Považská Teplá – Žilina.
"Dokončením modernizácie železničnej trate v úseku medzi Púchovom a Považskou Teplou dôjde k zavŕšeniu modernizácie železničnej trate na ucelenom úseku trate Bratislava – Žilina, kde budú môcť vlaky premávať rýchlosťou do 160 km/h," opísala Pavliková. Tento rok je pritom podľa jej slov naplánované dokončenie modernizácie úseku Považská Teplá – Žilina.
ŽSR však majú zároveň v rámci Nástroja na prepájanie Európy (CEF) k dispozícii aj 278 miliónov eur z európskych zdrojov. Z tohto balíka bude podľa Pavlikovej financovaná modernizácia železničnej trate v úseku z Devínskej Novej Vsi po štátu hranicu Slovenska s Českou republikou a úsek z Popradu po Lučivnú.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR