|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. augusta 2010
Železnice sa neboja konkurencie v osobnej preprave
Štátna akciovka Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK), ktorá má nateraz monopolné postavenie v osobnej preprave na železnici, nemá zatiaľ obavy z ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA/Zuzana Babjáková BRATISLAVA 17. augusta (WEBNOVINY) - Štátna akciovka Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK), ktorá má nateraz monopolné postavenie v osobnej preprave na železnici, nemá zatiaľ obavy z príchodu súkromnej konkurencie. "Uvedomujeme si, že je tu liberalizácia dopravného trhu, každý má možnosť prejaviť záujem o prevádzku nejakého vlaku. Treba si však uvedomiť, že ZSSK denne vypravuje asi 1500 vlakov, a teda nový dopravca s jedným vlakom nemôže v súčasnosti zmeniť situáciu na železničnom dopravnom trhu," uviedol v utorok pre agentúru SITA hovorca ZSSK Miloš Čikovský. Reagoval tak na záujem firmy Wagon service, s.r.o. Bratislava o prevádzkovanie medzinárodného rýchlikového spojenia z Košíc do Prahy od budúceho roku, ako aj na zámer českej firmy RegioJet, dcéry spoločnosti Student Agency, prevádzkovať pravidelné vlakové spojenie na trati Praha - Žilina.
"Je správne, že sa dotuje regionálna a medziregionálna doprava. Ale malo by sa o tieto trate súťažiť. U vás je aspoň korektné to, že bolo niečo vypísané. Áno, ušité na mieru Železničnej spoločnosti Slovensko, ale vypísané," povedal majiteľ Student Agency a RegioJet Radim Jančura pre utorňajšie vydanie denníka Sme. Ako poznamenal, u nich v Českej republike (ČR) nebolo ani len to. Keby podľa Jančuru firma dostávala rovnaké dotácie na diaľkovú dopravu ako štátny prepravca, tak by nepotrebovala cestujúcich, bola by zisková a mohla by jazdiť zadarmo.
Poskytovanie štátnych dotácií na diaľkové linky na železnici v SR a ČR považuje Jančura za európsky unikát. Dopravcovia by podľa neho tieto dotácie nemali dostávať. "V celej Európe sú spoje Eurocity a Intercity nedotované a prevádzkované na komerčné riziko dopravcu," dodal. Ak sa podľa Jančuru preukáže, že vyberanie dopravcu a prideľovanie dotácií na Slovensku nie je férové, bude sa česká spoločnosť sťažovať v Európskej komisii. Tak ako v prípade v ČR, kde boli výkony vo verejnom záujme na železnici zadané priamo bez výberu štátnej akciovke České dráhy, a.s.
SITA
"Je správne, že sa dotuje regionálna a medziregionálna doprava. Ale malo by sa o tieto trate súťažiť. U vás je aspoň korektné to, že bolo niečo vypísané. Áno, ušité na mieru Železničnej spoločnosti Slovensko, ale vypísané," povedal majiteľ Student Agency a RegioJet Radim Jančura pre utorňajšie vydanie denníka Sme. Ako poznamenal, u nich v Českej republike (ČR) nebolo ani len to. Keby podľa Jančuru firma dostávala rovnaké dotácie na diaľkovú dopravu ako štátny prepravca, tak by nepotrebovala cestujúcich, bola by zisková a mohla by jazdiť zadarmo.
Poskytovanie štátnych dotácií na diaľkové linky na železnici v SR a ČR považuje Jančura za európsky unikát. Dopravcovia by podľa neho tieto dotácie nemali dostávať. "V celej Európe sú spoje Eurocity a Intercity nedotované a prevádzkované na komerčné riziko dopravcu," dodal. Ak sa podľa Jančuru preukáže, že vyberanie dopravcu a prideľovanie dotácií na Slovensku nie je férové, bude sa česká spoločnosť sťažovať v Európskej komisii. Tak ako v prípade v ČR, kde boli výkony vo verejnom záujme na železnici zadané priamo bez výberu štátnej akciovke České dráhy, a.s.
SITA