|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. decembra 2011
Železnice pripravujú tender za vyše 400 mil. eur
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) oznámili, že v januári budúceho roka chcú začať tender na prvú etapu prác v rámci projektu prepojenia železničného koridoru TEN-T s letiskom a železničnou ...
Zdieľať
BRATISLAVA 7. decembra (WEBNOVINY) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) oznámili, že v januári budúceho roka chcú začať tender na prvú etapu prác v rámci projektu prepojenia železničného koridoru TEN-T s letiskom a železničnou sieťou v Bratislave.
Predpokladaná cena prvej časti výstavby mestskej železničnej infraštruktúry počas troch rokov predstavuje 424 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Pripravovaná súťaž bude zameraná na vybudovanie novej železničnej stanice Bratislava-filiálka pri Trnavskom mýte a jej napojenie na železničnú stanicu Bratislava-Predmestie asi 2,5-kilometrovým tunelom. Vzhľadom na umiestnenie pôjde o podzemnú stavbu.
Výstavba uvedenej dvojkoľajovej trate si zároveň vyžiada rekonštrukciu jednokoľajového železničného mosta medzi Hlavnou stanicou a stanicou Bratislava-Nové Mesto, ako aj preložku inžinierskych sietí. Na stanici Nové Mesto bude nevyhnutná aj výmena zabezpečovacieho zariadenia.
Správca železničnej infraštruktúry chce investíciu financovať z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava v súčasnom programovom období. Prvá etapa projektu by mala byť hotová v roku 2015.
Realizácia projektu umožní železničné prepojenie mestských častí Bratislavy - Nového Mesta a Petržalky. Zároveň odľahčí mestskú hromadnú dopravu v Bratislave, ale aj osobnú automobilovú dopravu. Zlepší sa prístupnosť domácich železníc k medzinárodným koridorom a sieti susedných štátov. Modernizáciu železníc umožní využitie nových a progresívnych prvkov.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku v nadväznosti na rozdelenie ČSFR a tým i na rozdelenie Česko - slovenských štátnych dráh na dva samostatné subjekty. Od 1. januára 2002 sa ŽSR podľa Projektu transformácie a reštrukturalizácie ŽSR rozdelili na dva samostatné subjekty - ŽSR a Železničnú spoločnosť, a.s. ŽSR zabezpečujú prepravné a dopravné služby, ktoré zodpovedajú záujmom dopravnej politiky štátu a požiadavkám trhu vrátane súvisiacich činností.
Predpokladaná cena prvej časti výstavby mestskej železničnej infraštruktúry počas troch rokov predstavuje 424 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Pripravovaná súťaž bude zameraná na vybudovanie novej železničnej stanice Bratislava-filiálka pri Trnavskom mýte a jej napojenie na železničnú stanicu Bratislava-Predmestie asi 2,5-kilometrovým tunelom. Vzhľadom na umiestnenie pôjde o podzemnú stavbu.
Výstavba uvedenej dvojkoľajovej trate si zároveň vyžiada rekonštrukciu jednokoľajového železničného mosta medzi Hlavnou stanicou a stanicou Bratislava-Nové Mesto, ako aj preložku inžinierskych sietí. Na stanici Nové Mesto bude nevyhnutná aj výmena zabezpečovacieho zariadenia.
Správca železničnej infraštruktúry chce investíciu financovať z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava v súčasnom programovom období. Prvá etapa projektu by mala byť hotová v roku 2015.
Realizácia projektu umožní železničné prepojenie mestských častí Bratislavy - Nového Mesta a Petržalky. Zároveň odľahčí mestskú hromadnú dopravu v Bratislave, ale aj osobnú automobilovú dopravu. Zlepší sa prístupnosť domácich železníc k medzinárodným koridorom a sieti susedných štátov. Modernizáciu železníc umožní využitie nových a progresívnych prvkov.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku v nadväznosti na rozdelenie ČSFR a tým i na rozdelenie Česko - slovenských štátnych dráh na dva samostatné subjekty. Od 1. januára 2002 sa ŽSR podľa Projektu transformácie a reštrukturalizácie ŽSR rozdelili na dva samostatné subjekty - ŽSR a Železničnú spoločnosť, a.s. ŽSR zabezpečujú prepravné a dopravné služby, ktoré zodpovedajú záujmom dopravnej politiky štátu a požiadavkám trhu vrátane súvisiacich činností.