|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. marca 2013
Železnice pridajú zamestnancom dve percentá, neprepustia ich
Zamestnanci Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) by mali v tomto roku zarábať priemerne o 1,9 % viac. Štátny správca železničnej infraštruktúry plánuje, že priemerná mesačná mzda ...
Zdieľať
BRATISLAVA 22. marca (WEBNOVINY) - Zamestnanci Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) by mali v tomto roku zarábať priemerne o 1,9 % viac.
Štátny správca železničnej infraštruktúry plánuje, že priemerná mesačná mzda pracovníkov dosiahne v tomto roku 828,10 eura a oproti vlaňajšku bude vyššia o 15,68 eura. Vyplýva to z informácií, ktoré agentúre SITA poskytla hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.
V minulom roku predstavovala priemerná mzda v podniku 812,42 eura a v porovnaní s rokom 2011 sa zvýšila o 5,4 %, resp. o 41,87 eura. Pred dvoma rokmi zamestnanci spoločnosti zarábali v priemere 770,55 eura.
Vedenie železníc a zástupcovia jedenástich odborových organizácií pôsobiacich v podniku rokujú o podmienkach novej kolektívnej zmluvy. Terajšia zmluva, ktorá je účinná od 1. apríla 2012, prestane platiť 31. marca.
"Kolektívne vyjednávanie stále pokračuje, obe strany, zamestnávateľ aj zástupcovia zamestnancov, robia všetko preto, aby sa dospelo k obojstranne prijateľnej dohode. Až do ukončenia rokovaní sa o ich priebehu nebudú ŽSR vyjadrovať," uviedla Pavliková. Železnice a odborári začali o novej kolektívnej zmluve vyjednávať ešte vlani v decembri.
Železnice vlani vynaložili na mzdy bez vplyvu rezerv celkom 141,1 mil. eur, čo bolo medziročne menej o 3,5 %, alebo o 5,17 mil. eur. Mzdové náklady v podniku v roku 2011 dosiahli 146,28 mil. eur. V tomto roku by výdavky na mzdy mali predstavovať 144,09 mil. eur, čo by znamenalo rast o 2,1 %.
Spoločnosť v minulom roku použila na osobné náklady podľa slovenských účtovných štandardov 206,91 mil. eur. Oproti roku 2011 to bolo menej o 5,7 %, resp. o 12,54 mil. eur. Pred dvoma rokmi osobné náklady dosiahli 219,45 mil. eur. ŽSR plánujú v tomto roku osobné náklady v objeme 212,95 mil. eur, čo by oproti vlaňajšku znamenalo zvýšenie o 2,9 %, čiže o 6,04 mil. eur.
Zo ŽSR od začiatku revitalizácie koncom roku 2010 odišlo z pôvodných 17 tis. zamestnancov doteraz okolo 2 600 pracovníkov. Masové prepúšťanie bolo súčasťou ozdravovania a škrtania nákladov správcu koľajníc a železničných staníc. Železnice mali k 1. marcu 14 413 zamestnancov, približne ako v závere vlaňajška. Koncom roku 2011 zamestnávali ešte 15 tis. ľudí.
"ŽSR v roku 2013 neplánujú hromadné prepúšťanie," dodala Pavliková. Najväčšie zastúpenie medzi pracovníkmi podľa profesií v prevádzke majú výpravcovia, nasledujú vedúci posunu, resp. posunovači, traťoví robotníci, dozorcovia výhybiek, signalisti, elektromontéri pevných trakčných a silnoprúdových zariadení a návestní majstri.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku. Od 1. januára 2002 sa na základe Projektu transformácie a reštrukturalizácie rozdelili na dva samostatné subjekty - ŽSR a Železničnú spoločnosť, a.s. ŽSR majú základné imanie 800,17 mil. eur, spravujú a prevádzkujú železničnú infraštruktúru, vrátane tratí a staníc.
Štátny správca železničnej infraštruktúry plánuje, že priemerná mesačná mzda pracovníkov dosiahne v tomto roku 828,10 eura a oproti vlaňajšku bude vyššia o 15,68 eura. Vyplýva to z informácií, ktoré agentúre SITA poskytla hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.
V minulom roku predstavovala priemerná mzda v podniku 812,42 eura a v porovnaní s rokom 2011 sa zvýšila o 5,4 %, resp. o 41,87 eura. Pred dvoma rokmi zamestnanci spoločnosti zarábali v priemere 770,55 eura.
Vedenie železníc a zástupcovia jedenástich odborových organizácií pôsobiacich v podniku rokujú o podmienkach novej kolektívnej zmluvy. Terajšia zmluva, ktorá je účinná od 1. apríla 2012, prestane platiť 31. marca.
"Kolektívne vyjednávanie stále pokračuje, obe strany, zamestnávateľ aj zástupcovia zamestnancov, robia všetko preto, aby sa dospelo k obojstranne prijateľnej dohode. Až do ukončenia rokovaní sa o ich priebehu nebudú ŽSR vyjadrovať," uviedla Pavliková. Železnice a odborári začali o novej kolektívnej zmluve vyjednávať ešte vlani v decembri.
Železnice vlani vynaložili na mzdy bez vplyvu rezerv celkom 141,1 mil. eur, čo bolo medziročne menej o 3,5 %, alebo o 5,17 mil. eur. Mzdové náklady v podniku v roku 2011 dosiahli 146,28 mil. eur. V tomto roku by výdavky na mzdy mali predstavovať 144,09 mil. eur, čo by znamenalo rast o 2,1 %.
Spoločnosť v minulom roku použila na osobné náklady podľa slovenských účtovných štandardov 206,91 mil. eur. Oproti roku 2011 to bolo menej o 5,7 %, resp. o 12,54 mil. eur. Pred dvoma rokmi osobné náklady dosiahli 219,45 mil. eur. ŽSR plánujú v tomto roku osobné náklady v objeme 212,95 mil. eur, čo by oproti vlaňajšku znamenalo zvýšenie o 2,9 %, čiže o 6,04 mil. eur.
Zo ŽSR od začiatku revitalizácie koncom roku 2010 odišlo z pôvodných 17 tis. zamestnancov doteraz okolo 2 600 pracovníkov. Masové prepúšťanie bolo súčasťou ozdravovania a škrtania nákladov správcu koľajníc a železničných staníc. Železnice mali k 1. marcu 14 413 zamestnancov, približne ako v závere vlaňajška. Koncom roku 2011 zamestnávali ešte 15 tis. ľudí.
"ŽSR v roku 2013 neplánujú hromadné prepúšťanie," dodala Pavliková. Najväčšie zastúpenie medzi pracovníkmi podľa profesií v prevádzke majú výpravcovia, nasledujú vedúci posunu, resp. posunovači, traťoví robotníci, dozorcovia výhybiek, signalisti, elektromontéri pevných trakčných a silnoprúdových zariadení a návestní majstri.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku. Od 1. januára 2002 sa na základe Projektu transformácie a reštrukturalizácie rozdelili na dva samostatné subjekty - ŽSR a Železničnú spoločnosť, a.s. ŽSR majú základné imanie 800,17 mil. eur, spravujú a prevádzkujú železničnú infraštruktúru, vrátane tratí a staníc.