|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. októbra 2011
Železnice plánujú modernizáciu ďalšieho úseku pri Žiline
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pripravujú druhú etapu modernizácie trate Púchov - Žilina pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu. Stavebné práce v úseku Považská Teplá - Bytča - Dolný ...
Zdieľať
BRATISLAVA 4. októbra (WEBNOVINY) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pripravujú druhú etapu modernizácie trate Púchov - Žilina pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu. Stavebné práce v úseku Považská Teplá - Bytča - Dolný Hričov - Žilina by mali podľa predpokladov stáť 293,7 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a trvať tri roky.
Súčasťou prác bude obnova železničných staníc Bytča a Dolný Hričov. Na žilinskej železničnej stanici majú byť vykonané len úpravy na oznamovacích a zabezpečovacích zariadeniach a diaľkové riadenie na zariadeniach s nutnými stavebnými úpravami v budove Riadiaceho strediska energetiky (RSE) Žilina.
Financovanie investície majú zabezpečiť prostriedky z Kohézneho fondu Európskej únie a zo štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava pre súčasné sedemročné programové obdobie do roku 2013. Štátny správca železničnej infraštruktúry predbežne informoval o projekte modernizácie traťového úseku vo Vestníku verejného obstarávania s tým, že tender predpokladá vyhlásiť v októbri alebo novembri.
ŽSR chcú dať zmodernizovať infraštruktúru pre rýchlosť do 160 kilometrov aj na úseku Beluša - Púchov. Predpokladané stavebné náklady dosahujú 194,27 mil. eur bez dane. Súčasťou stavebných prác, ktoré majú byť tiež financované z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie cez Operačný program Doprava v terajšom programovom období, bude aj rekonštrukcia železničných staníc v Beluši a Púchove. Pôjde o šiestu etapu modernizácie trate z Nového Mesta nad Váhom do Púchova v celkovej dĺžke 58,6 kilometra.
Na trati Nové Mesto nad Váhom - Púchov v súčasnosti pokračujú práce v rámci prvej a druhej etapy modernizácie na úsekoch Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce a štvrtej a piatej etapy na úsekoch Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša. Tieto dve stavby majú byť ukončené v máji 2013 a 2014. Tretia etapa prác na úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá zatiaľ nezačala, pretože pre súdne spory nebol tender doteraz uzatvorený a ŽSR nemohli podpísať zmluvu s vybraným dodávateľom.
Súčasťou prác bude obnova železničných staníc Bytča a Dolný Hričov. Na žilinskej železničnej stanici majú byť vykonané len úpravy na oznamovacích a zabezpečovacích zariadeniach a diaľkové riadenie na zariadeniach s nutnými stavebnými úpravami v budove Riadiaceho strediska energetiky (RSE) Žilina.
Financovanie investície majú zabezpečiť prostriedky z Kohézneho fondu Európskej únie a zo štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava pre súčasné sedemročné programové obdobie do roku 2013. Štátny správca železničnej infraštruktúry predbežne informoval o projekte modernizácie traťového úseku vo Vestníku verejného obstarávania s tým, že tender predpokladá vyhlásiť v októbri alebo novembri.
ŽSR chcú dať zmodernizovať infraštruktúru pre rýchlosť do 160 kilometrov aj na úseku Beluša - Púchov. Predpokladané stavebné náklady dosahujú 194,27 mil. eur bez dane. Súčasťou stavebných prác, ktoré majú byť tiež financované z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie cez Operačný program Doprava v terajšom programovom období, bude aj rekonštrukcia železničných staníc v Beluši a Púchove. Pôjde o šiestu etapu modernizácie trate z Nového Mesta nad Váhom do Púchova v celkovej dĺžke 58,6 kilometra.
Na trati Nové Mesto nad Váhom - Púchov v súčasnosti pokračujú práce v rámci prvej a druhej etapy modernizácie na úsekoch Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce a štvrtej a piatej etapy na úsekoch Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša. Tieto dve stavby majú byť ukončené v máji 2013 a 2014. Tretia etapa prác na úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá zatiaľ nezačala, pretože pre súdne spory nebol tender doteraz uzatvorený a ŽSR nemohli podpísať zmluvu s vybraným dodávateľom.