|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. mája 2012
Železnice neuspeli so žalobou v tendri na obnovu trate
Krajský súd v Bratislave po tri a pol roku zamietol žalobu Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) v už skončenom tendri na v súčasnosti bežiacu prvú a druhú etapu modernizácie trate Nové Mesto nad ...
Zdieľať
BRATISLAVA 14. mája (WEBNOVINY) - Krajský súd v Bratislave po tri a pol roku zamietol žalobu Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) v už skončenom tendri na v súčasnosti bežiacu prvú a druhú etapu modernizácie trate Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce.
Súd tak dal za pravdu Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO), ktorý 15. októbra 2008 nariadil spomínanú súťaž zrušiť na základe námietok jedného vylúčeného účastníka.
Štátny správca železničnej infraštruktúry žiadal súd preskúmať zákonnosť rozhodnutia úradu o zrušení súťaže."Dôvodom rozhodnutia je, že senát dospel k názoru, že pri verejnom obstarávaní žalobca (ŽSR) porušil zákon o verejnom obstarávaní, čím rozhodnutie žalovaného (ÚVO) o zrušení verejnej súťaže považuje súd za správne," informoval v pondelok agentúru SITA hovorca Krajského súdu v Bratislave Pavol Adamčiak.
Rozsudok z piatka minulého týždňa nie je právoplatný a možno sa proti nemu odvolať do 15 dní od jeho doručenia. Rozhodnutie súdu zároveň potvrdil hovorca ÚVO Branislav Zvara.
Iné právne pohľady
Železnice tvrdia, že v uvedenom súdnom spore išlo o rozdielnosť právnych názorov na jeden z postupov. "Verdikt súdu má dnes význam len teoreticky, prakticky je aj do budúcnosti bezpredmetný, nakoľko medzičasom sa pravidlá postupov pri modernizácii zmenili," uviedla hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková pre agentúru SITA.
Práce na modernizácii úseku železnice Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce začali ešte v roku 2009 a ukončené by mali byť o rok.
Financované sú zo zdrojov Európskej únie. ŽSR podpísali s vybraným združením Nové Mesto - Zlatovce 2009 zmluvu o vykonaní prác 26. augusta 2009 za 263,84 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Pôvodná predpokladaná cena prác predstavovala 310,091 mil. eur.
Stavba bude dokončená v máji 2013
Stavebné združenie vedie česká spoločnosť OHL ŽS, a.s. so sídlom v Brne, ďalšími členmi združenia sú firmy Skanska SK, a.s. Bratislava, Váhostav - SK, a.s. Žilina, Doprastav, a.s. Bratislava a Eltra, spol. s r. o. Košice. Zmluva s Inžinierskym združením Zlatovce o vykonávaní stavebného dozoru na stavbe za 7,46 mil. eur bola uzavretá v ten istý deň ako zmluva o uskutočnení stavebných prác.
"Stavba modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce je realizovaná v zmysle schváleného harmonogramu. Predpokladá sa, že trať bude presmerovaná do nového tunela ešte v tomto roku, v rámci skúšobnej prevádzky v režime predčasného užívania," informovala Pavliková.
Ukončenie prác je plánované v máji budúceho roka. Zhotoviteľovi stavby bolo doteraz uhradených 162,5 mil. eur, z čoho 138,2 mil. eur bolo z fondov EÚ a 24,3 mil. eur zo štátneho rozpočtu. Financovanie prác je podľa ŽSR v súlade so zmluvou o nenávratnom finančnom príspevku, uzatvorenej medzi ministerstvom dopravy a ŽSR v máji 2010, ktorá určuje pomer financovania z Kohézneho fondu EÚ a zo štátneho rozpočtu.
Súd tak dal za pravdu Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO), ktorý 15. októbra 2008 nariadil spomínanú súťaž zrušiť na základe námietok jedného vylúčeného účastníka.
Štátny správca železničnej infraštruktúry žiadal súd preskúmať zákonnosť rozhodnutia úradu o zrušení súťaže."Dôvodom rozhodnutia je, že senát dospel k názoru, že pri verejnom obstarávaní žalobca (ŽSR) porušil zákon o verejnom obstarávaní, čím rozhodnutie žalovaného (ÚVO) o zrušení verejnej súťaže považuje súd za správne," informoval v pondelok agentúru SITA hovorca Krajského súdu v Bratislave Pavol Adamčiak.
Rozsudok z piatka minulého týždňa nie je právoplatný a možno sa proti nemu odvolať do 15 dní od jeho doručenia. Rozhodnutie súdu zároveň potvrdil hovorca ÚVO Branislav Zvara.
Iné právne pohľady
Železnice tvrdia, že v uvedenom súdnom spore išlo o rozdielnosť právnych názorov na jeden z postupov. "Verdikt súdu má dnes význam len teoreticky, prakticky je aj do budúcnosti bezpredmetný, nakoľko medzičasom sa pravidlá postupov pri modernizácii zmenili," uviedla hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková pre agentúru SITA.
Práce na modernizácii úseku železnice Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce začali ešte v roku 2009 a ukončené by mali byť o rok.
Financované sú zo zdrojov Európskej únie. ŽSR podpísali s vybraným združením Nové Mesto - Zlatovce 2009 zmluvu o vykonaní prác 26. augusta 2009 za 263,84 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Pôvodná predpokladaná cena prác predstavovala 310,091 mil. eur.
Stavba bude dokončená v máji 2013
Stavebné združenie vedie česká spoločnosť OHL ŽS, a.s. so sídlom v Brne, ďalšími členmi združenia sú firmy Skanska SK, a.s. Bratislava, Váhostav - SK, a.s. Žilina, Doprastav, a.s. Bratislava a Eltra, spol. s r. o. Košice. Zmluva s Inžinierskym združením Zlatovce o vykonávaní stavebného dozoru na stavbe za 7,46 mil. eur bola uzavretá v ten istý deň ako zmluva o uskutočnení stavebných prác.
"Stavba modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Zlatovce je realizovaná v zmysle schváleného harmonogramu. Predpokladá sa, že trať bude presmerovaná do nového tunela ešte v tomto roku, v rámci skúšobnej prevádzky v režime predčasného užívania," informovala Pavliková.
Ukončenie prác je plánované v máji budúceho roka. Zhotoviteľovi stavby bolo doteraz uhradených 162,5 mil. eur, z čoho 138,2 mil. eur bolo z fondov EÚ a 24,3 mil. eur zo štátneho rozpočtu. Financovanie prác je podľa ŽSR v súlade so zmluvou o nenávratnom finančnom príspevku, uzatvorenej medzi ministerstvom dopravy a ŽSR v máji 2010, ktorá určuje pomer financovania z Kohézneho fondu EÚ a zo štátneho rozpočtu.