|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. februára 2011
Železnice idú rušit 70 spojov na ôsmich tratiach
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a.s. aktuálne uvažuje o zastavení osobnej vlakovej prepravy na ôsmich tratiach, čo bude znamenať spolu zrušenie 70 ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: SITA/Tomáš SomrBRATISLAVA 14. februára (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a.s. aktuálne uvažuje o zastavení osobnej vlakovej prepravy na ôsmich tratiach, čo bude znamenať spolu zrušenie 70 spojov. Osobný železničný dopravca ďalej plánuje na existujúcich tratiach zastaviť okolo 150 vybraných spojov.
"Potom sú pripravované obmedzenia v úsekoch, to znamená skrátenie niektorých trás oproti súčasným. A ešte sú vytipované spoje, kde budú obmedzenia časové, to znamená, že nepôjdu ako doposiaľ plný počet dní do týždňa, ale iba časť dní. Spolu by to všetko dohromady malo priniesť úsporu 1,6 mil. vlakokilometrov," informoval v pondelok agentúru SITA hovorca ZSSK Alexander Buzinkay. Pri vyberaní spojov na zastavenie dopravy bola podľa neho rozhodujúcim kritériom ich obsadenosť a možnosť náhrady autobusovou dopravou. Opatrenia sú súčasťou ozdravovania ZSSK a pripravovaného revitalizačného programu železničného sektora.
ZSSK poprela informácie o pripravovanom rušení 348 vlakových spojov a rušení vlakov na 48 traťových úsekoch, ako o tom v pondelok informovali Hospodárske noviny. "Tieto údaje nie sú pravdivé. Taktiež nie sú pravdivé ani údaje o počte časových obmedzení a počte skrátených tratí," dodala ZSSK.
Dvesto ľudí príde o prácu
ZSSK plánuje v rámci úsporných opatrení prepustiť predbežne dve stovky zamestnancov. V prvej vlne od apríla by malo štátneho osobného prepravcu opustiť 90 až 106 administratívnych pracovníkov a neskôr aj okolo sto ľudí v prevádzke. Tieto zmeny si vyžaduje plánované zníženie prevádzkových výkonov spoločnosti v tomto roku o 5 %. Vyplýva to z informácií, ktoré zverejnil Odborový zväz zamestnancov železníc (OZZŽ) na základe rokovaní o revitalizácii železníc na ministerstve dopravy 10. februára.
Viac o rušení vlakových spojov sa dočítate aj v:
Ľudia sa búria proti rušeniu vlakov
Rušenie vlakových spojov je vraj nesystémové
Zrušiť sa má menej vlakových spojov, tvrdia odborári
Predseda spomínanej odborovej organizácie Zdeněk Friedrich to však podmienil tým, aby ZSSK najskôr predložila a s odborovými centrálami prerokovala zodpovedne pripravený materiál. OZZŽ zastupuje najmä technicko-hospodárskych zamestnancov v troch štátnych železničných spoločnostiach. ZSSK má v súčasnosti okolo 5 tisíc pracovníkov. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, zabezpečujúca nákladnú prepravu, pre agentúru SITA v piatok 11. februára potvrdila, že k 1. aprílu plánuje uvoľniť do 400 administratívnych pracovníkov z ich celkového počtu 1 500. Podľa odborov by malo zo spoločnosti odísť do konca júna 700 a v októbri a novembri ďalších dvesto zamestnancov.
Prepúšťanie sa zatiaľ nepotvrdilo
Tieto informácie o prepúšťaní však spoločnosť zatiaľ nepotvrdila, rozhodne až po tom, čo vláda schváli konečnú podobu programu revitalizácie železníc. Cargo pôvodne plánovalo znížiť počet zamestnancov asi o 2 tisíc, alebo zhruba o 20 % z celkového počtu. Teraz zamestnáva necelých 9 300 zamestnancov. Na zoštíhlení manažmentu a optimalizácii zamestnancov chce firma ušetriť okolo 25 mil. eur. Foto: SITA/AP
Redukcii administratívnych pracovníkov sa nevyhne ani správca železničnej infraštruktúry Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). S prepúšťaním počítajú podľa informácií agentúry SITA najmä na generálnom riaditeľstve, oblastných riaditeľstvách a v oblasti riadenia prevádzky.
Okrem administratívy by sa mala optimalizácia pracovníkov týkať iba 19 prevádzkových zamestnancov. Na decentralizácii plánuje spoločnosť ušetriť okolo 2,5 mil. eur. ŽSR v súčasnosti zamestnávajú okolo 16 800 pracovníkov a podľa neoficiálnych informácií sa uvažovalo o prepustení asi 10 % zamestnancov.
Otázky o plánovanom prepúšťaní považujú ŽSR do schválenia programu revitalizácie železníc za predčasné. ŽSR navrhnú zníženie počtu členov svojej správnej rady z deväť na päť, čo by znamenalo úsporu ročne 119 260 eur. Z deviatich členov správne rady vymenovalo ministerstvo dopravy šiestich a traja zastupujú zamestnancov. Po znížení počtu členov by zamestnancov zastupoval jeden a štyria budú odborníci menovaní rezortom dopravy.
"Potom sú pripravované obmedzenia v úsekoch, to znamená skrátenie niektorých trás oproti súčasným. A ešte sú vytipované spoje, kde budú obmedzenia časové, to znamená, že nepôjdu ako doposiaľ plný počet dní do týždňa, ale iba časť dní. Spolu by to všetko dohromady malo priniesť úsporu 1,6 mil. vlakokilometrov," informoval v pondelok agentúru SITA hovorca ZSSK Alexander Buzinkay. Pri vyberaní spojov na zastavenie dopravy bola podľa neho rozhodujúcim kritériom ich obsadenosť a možnosť náhrady autobusovou dopravou. Opatrenia sú súčasťou ozdravovania ZSSK a pripravovaného revitalizačného programu železničného sektora.
ZSSK poprela informácie o pripravovanom rušení 348 vlakových spojov a rušení vlakov na 48 traťových úsekoch, ako o tom v pondelok informovali Hospodárske noviny. "Tieto údaje nie sú pravdivé. Taktiež nie sú pravdivé ani údaje o počte časových obmedzení a počte skrátených tratí," dodala ZSSK.
Dvesto ľudí príde o prácu
ZSSK plánuje v rámci úsporných opatrení prepustiť predbežne dve stovky zamestnancov. V prvej vlne od apríla by malo štátneho osobného prepravcu opustiť 90 až 106 administratívnych pracovníkov a neskôr aj okolo sto ľudí v prevádzke. Tieto zmeny si vyžaduje plánované zníženie prevádzkových výkonov spoločnosti v tomto roku o 5 %. Vyplýva to z informácií, ktoré zverejnil Odborový zväz zamestnancov železníc (OZZŽ) na základe rokovaní o revitalizácii železníc na ministerstve dopravy 10. februára.
Viac o rušení vlakových spojov sa dočítate aj v:
Ľudia sa búria proti rušeniu vlakov
Rušenie vlakových spojov je vraj nesystémové
Zrušiť sa má menej vlakových spojov, tvrdia odborári
Predseda spomínanej odborovej organizácie Zdeněk Friedrich to však podmienil tým, aby ZSSK najskôr predložila a s odborovými centrálami prerokovala zodpovedne pripravený materiál. OZZŽ zastupuje najmä technicko-hospodárskych zamestnancov v troch štátnych železničných spoločnostiach. ZSSK má v súčasnosti okolo 5 tisíc pracovníkov. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, zabezpečujúca nákladnú prepravu, pre agentúru SITA v piatok 11. februára potvrdila, že k 1. aprílu plánuje uvoľniť do 400 administratívnych pracovníkov z ich celkového počtu 1 500. Podľa odborov by malo zo spoločnosti odísť do konca júna 700 a v októbri a novembri ďalších dvesto zamestnancov.
Prepúšťanie sa zatiaľ nepotvrdilo
Tieto informácie o prepúšťaní však spoločnosť zatiaľ nepotvrdila, rozhodne až po tom, čo vláda schváli konečnú podobu programu revitalizácie železníc. Cargo pôvodne plánovalo znížiť počet zamestnancov asi o 2 tisíc, alebo zhruba o 20 % z celkového počtu. Teraz zamestnáva necelých 9 300 zamestnancov. Na zoštíhlení manažmentu a optimalizácii zamestnancov chce firma ušetriť okolo 25 mil. eur. Foto: SITA/AP
Redukcii administratívnych pracovníkov sa nevyhne ani správca železničnej infraštruktúry Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). S prepúšťaním počítajú podľa informácií agentúry SITA najmä na generálnom riaditeľstve, oblastných riaditeľstvách a v oblasti riadenia prevádzky.
Okrem administratívy by sa mala optimalizácia pracovníkov týkať iba 19 prevádzkových zamestnancov. Na decentralizácii plánuje spoločnosť ušetriť okolo 2,5 mil. eur. ŽSR v súčasnosti zamestnávajú okolo 16 800 pracovníkov a podľa neoficiálnych informácií sa uvažovalo o prepustení asi 10 % zamestnancov.
Otázky o plánovanom prepúšťaní považujú ŽSR do schválenia programu revitalizácie železníc za predčasné. ŽSR navrhnú zníženie počtu členov svojej správnej rady z deväť na päť, čo by znamenalo úsporu ročne 119 260 eur. Z deviatich členov správne rady vymenovalo ministerstvo dopravy šiestich a traja zastupujú zamestnancov. Po znížení počtu členov by zamestnancov zastupoval jeden a štyria budú odborníci menovaní rezortom dopravy.