|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. marca 2010
Železnice chcú zopakovať neúspešné súťaže
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú v rámci projektu Moderná stanica zopakovať tri neúspešné zo štyroch vyhlásených obchodných verejných ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA/Tomáš Benedikovič
BRATISLAVA 22. marca (WEBNOVINY) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) plánujú v rámci projektu Moderná stanica zopakovať tri neúspešné zo štyroch vyhlásených obchodných verejných súťaží na revitalizáciu vybraných železničných staníc Bratislava - Nové Mesto, Prievidza a Trenčín. Súťaže na obnovu staníc v bratislavskom Novom Meste a Prievidzi boli neúspešné kvôli odstúpeniu jediného uchádzača z Talianska a v prípade stanice v Trenčíne pre odmietnutie jedinej ponuky vzhľadom na nesplnenie kritérií. Súťaž na revitalizáciu stanice v Žiline ešte nie je uzavretá. Železnice chcú vyhlásiť podobné súťaže aj na obnovu ďalších staníc, napríklad v Nitre a Novom Meste nad Váhom. Vyplýva to z informácií, ktoré v pondelok poskytli ŽSR.
"ŽSR na základe výsledkov jednotlivých tendrov získali prvé skúsenosti s realizáciou PPP projektov. Menší záujem investorov odôvodňujeme celkovou nepriaznivou situáciou v realitnej oblasti a problémami potenciálnych investorov so získaním úverov a bankových garancií. Napriek týmto skutočnostiam plánujeme v priebehu roka 2010 zopakovať súťaže na stanice, pri ktorých neboli súťaže dovŕšené uzavretím revitalizačnej zmluvy a tiež zaradiť do súťaží aj nové perspektívne stanice," informovali železnice o priebehu súťaží v rámci projektu Moderná stanica. Železnice začali vlani výber súkromných partnerov pre obnovu štyroch staníc. Súkromní partneri by mali vykonávať obnovu železničných staníc za svoje investície, pričom ako protihodnotu majú získať právo užívať na dobu určitú komerčné priestory obnovenej stanice.
Železnice vyhodnotili v januári a februári predložené návrhy na revitalizáciu staníc v Žiline a Trenčíne. V prípade staníc Bratislava - Nové Mesto a Prievidza predložila ponuku len talianska firma GrandiStazioni Spa Gruppo Ferrovie dello Stato z Ríma. Po postupe do druhej časti súťaže však následne odstúpila, pričom sa pôvodne zaujímala aj o obnovu staníc v Trenčíne a Žiline. Potenciálni investori sa mohli prihlásiť do súťaže od 5. augusta do 17. septembra minulého roka. Okrem talianskej firmy to využili v prípade stanice Trenčín aj spoločnosti Laugaricio Development, s.r.o., Kabi Real, s.r.o. a Pavol Šajben SMOKER a v prípade stanice Žilina firma Amorex, s.r.o. Lehota na predkladanie návrhov pre subjekty, ktoré postúpili do druhej časti súťaže, uplynula 11. januára.
"Ponuka subjektu Pavol Šajben SMOKER, ako jediného subjektu predkladajúceho súťažný návrh, ktorý sa uchádzal o revitalizáciu železničnej stanice Trenčín, bola odmietnutá. Nakoľko nespĺňala kritéria uvedené v súťažných podmienkach obchodnej verejnej súťaže pre výber subjektu," zdôvodnili železnice neprijatie ponuky. Predložená ponuka by umožnila železniciam dosiahnuť stanovené ciele iba obmedzene a podľa nich nedostatočne reflektovala na ambíciu projektu Moderná stanica revitalizovať priestory železničnej stanice v Trenčíne. Ponuka predpokladala vykonanie revitalizácie bez významných stavebných zásahov, čo naznačovala aj nízka úroveň indikovaného
Spoločnosť Amorex ako jediná predložila súťažný návrh na revitalizáciu stanice v Žiline. Podľa železníc spĺňa základné kritériá, je štandardný, zodpovedá stanoveným normám, avšak po finančnej stránke je poddimenzovaný. "Predložená dokumentácia načrtáva víziu revitalizácie železničnej stanice s využitím jej situovania medzi štadiónom a pešou zónou," uviedli železnice. Navrhovateľa preto vyzvali na ďalšie rokovania o výške investície a tomu zodpovedajúcej dobe užívania komerčných nebytových priestorov v stanici.
SITA
"ŽSR na základe výsledkov jednotlivých tendrov získali prvé skúsenosti s realizáciou PPP projektov. Menší záujem investorov odôvodňujeme celkovou nepriaznivou situáciou v realitnej oblasti a problémami potenciálnych investorov so získaním úverov a bankových garancií. Napriek týmto skutočnostiam plánujeme v priebehu roka 2010 zopakovať súťaže na stanice, pri ktorých neboli súťaže dovŕšené uzavretím revitalizačnej zmluvy a tiež zaradiť do súťaží aj nové perspektívne stanice," informovali železnice o priebehu súťaží v rámci projektu Moderná stanica. Železnice začali vlani výber súkromných partnerov pre obnovu štyroch staníc. Súkromní partneri by mali vykonávať obnovu železničných staníc za svoje investície, pričom ako protihodnotu majú získať právo užívať na dobu určitú komerčné priestory obnovenej stanice.
Železnice vyhodnotili v januári a februári predložené návrhy na revitalizáciu staníc v Žiline a Trenčíne. V prípade staníc Bratislava - Nové Mesto a Prievidza predložila ponuku len talianska firma GrandiStazioni Spa Gruppo Ferrovie dello Stato z Ríma. Po postupe do druhej časti súťaže však následne odstúpila, pričom sa pôvodne zaujímala aj o obnovu staníc v Trenčíne a Žiline. Potenciálni investori sa mohli prihlásiť do súťaže od 5. augusta do 17. septembra minulého roka. Okrem talianskej firmy to využili v prípade stanice Trenčín aj spoločnosti Laugaricio Development, s.r.o., Kabi Real, s.r.o. a Pavol Šajben SMOKER a v prípade stanice Žilina firma Amorex, s.r.o. Lehota na predkladanie návrhov pre subjekty, ktoré postúpili do druhej časti súťaže, uplynula 11. januára.
"Ponuka subjektu Pavol Šajben SMOKER, ako jediného subjektu predkladajúceho súťažný návrh, ktorý sa uchádzal o revitalizáciu železničnej stanice Trenčín, bola odmietnutá. Nakoľko nespĺňala kritéria uvedené v súťažných podmienkach obchodnej verejnej súťaže pre výber subjektu," zdôvodnili železnice neprijatie ponuky. Predložená ponuka by umožnila železniciam dosiahnuť stanovené ciele iba obmedzene a podľa nich nedostatočne reflektovala na ambíciu projektu Moderná stanica revitalizovať priestory železničnej stanice v Trenčíne. Ponuka predpokladala vykonanie revitalizácie bez významných stavebných zásahov, čo naznačovala aj nízka úroveň indikovaného
Spoločnosť Amorex ako jediná predložila súťažný návrh na revitalizáciu stanice v Žiline. Podľa železníc spĺňa základné kritériá, je štandardný, zodpovedá stanoveným normám, avšak po finančnej stránke je poddimenzovaný. "Predložená dokumentácia načrtáva víziu revitalizácie železničnej stanice s využitím jej situovania medzi štadiónom a pešou zónou," uviedli železnice. Navrhovateľa preto vyzvali na ďalšie rokovania o výške investície a tomu zodpovedajúcej dobe užívania komerčných nebytových priestorov v stanici.
SITA