|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. novembra 2012
Železnice chcú získať vlaky za viac ako 90 miliónov eur
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a.s. plánuje získať 20 nových dieselmotorových vlakových súprav s nízkopodlažnou konštrukciou pre regionálnu prepravu ...
Zdieľať
BRATISLAVA 23. novembra (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a.s. plánuje získať 20 nových dieselmotorových vlakových súprav s nízkopodlažnou konštrukciou pre regionálnu prepravu cestujúcich.
Predpokladaná cena za dodanie vlakov počas troch rokov je 90 mil. eur, premávať majú v okolí Bratislavy a Košíc. Štátny železničný osobný dopravca chce vlaky financovať z peňazí Európskej únie, štátneho rozpočtu a vlastných zdrojov.
Vyhlásil už verejnú súťaž vo Vestníku verejného obstarávania s tým, že záujemcovia môžu požiadať o súťažné podklady do 31. decembra a ponuky sa budú otvárať 30. januára budúceho roka.
Podľa podmienok tendra železničiari chcú najprv získať dva dieselmotorové vlaky iba na vlastné náklady. Zároveň na dodanie ďalších 18 súprav si vyhradzujú právo opcie najneskôr do 1. januára 2014.
Realizovať by sa projekt mal do roku 2015
Uplatnenie opcie podmieňujú schválením presunu peňazí v Operačnom programe Doprava (OPD) a podpisom zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku na realizáciu Projektu regionálnej podpory integrovaných dopravných systémov v Bratislave a Košiciach a ich priľahlých územiach. Podmienkou je tiež získanie predbežného stanoviska Európskej komisie k tomuto projektu.
"Železničná spoločnosť Slovensko bola úspešná pri rokovaniach v rámci pripravovanej revízie Operačného programu Doprava 2007 – 2013. Pozitívna správa pre cestujúcich je, že ZSSK nakúpi ďalšie nové vlaky," informovala v piatok agentúru SITA Zuzana Červená z odboru komunikácie železničnej spoločnosti. V najbližšom čase zverejní podmienky súťaže aj na dodanie deviatich elektrických vlakových súprav.
Predpokladaný rozpočet tohto projektu je 180 mil. eur, realizovaný by mal byť v období od schválenia revízie OPD do konca roku 2015.
V rámci prvého projektu financovaného z eurofondov a zameraného na obnovu železničných koľajových vozidiel železničná spoločnosť doteraz získala 23 z plánovaných 32 nových vlakových súprav.
Nové vlaky ponúkajú vysoký štandard
Vlaky jazdia v rôznych regiónoch Slovenska. "Posledná jednotka bude dodaná v druhom štvrťroku 2013," spresnila Červená.
Nové vlaky podľa spoločnosti ponúkajú vysoký štandard prepravy cestujúcich, ich bezpečnosť a pohodlie pri cestovaní vlakom, najmä v regionálnej preprave.
Z 32 nových vlakov má byť desať elektrických poschodových, desať poschodových typu push-pull (tlačený-ťahaný) a dvanásť dieselmotorových. Súčasťou projektu je aj dodanie dvoch lokomotív.
Celkové náklady tejto investície sú okolo 232 mil. eur, pričom Európsky fond regionálneho rozvoja a štátny rozpočet uhradia po 88,5 mil. eur a železničná spoločnosť takmer 55 mil.
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty.
Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.
Predpokladaná cena za dodanie vlakov počas troch rokov je 90 mil. eur, premávať majú v okolí Bratislavy a Košíc. Štátny železničný osobný dopravca chce vlaky financovať z peňazí Európskej únie, štátneho rozpočtu a vlastných zdrojov.
Vyhlásil už verejnú súťaž vo Vestníku verejného obstarávania s tým, že záujemcovia môžu požiadať o súťažné podklady do 31. decembra a ponuky sa budú otvárať 30. januára budúceho roka.
Podľa podmienok tendra železničiari chcú najprv získať dva dieselmotorové vlaky iba na vlastné náklady. Zároveň na dodanie ďalších 18 súprav si vyhradzujú právo opcie najneskôr do 1. januára 2014.
Realizovať by sa projekt mal do roku 2015
Uplatnenie opcie podmieňujú schválením presunu peňazí v Operačnom programe Doprava (OPD) a podpisom zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku na realizáciu Projektu regionálnej podpory integrovaných dopravných systémov v Bratislave a Košiciach a ich priľahlých územiach. Podmienkou je tiež získanie predbežného stanoviska Európskej komisie k tomuto projektu.
"Železničná spoločnosť Slovensko bola úspešná pri rokovaniach v rámci pripravovanej revízie Operačného programu Doprava 2007 – 2013. Pozitívna správa pre cestujúcich je, že ZSSK nakúpi ďalšie nové vlaky," informovala v piatok agentúru SITA Zuzana Červená z odboru komunikácie železničnej spoločnosti. V najbližšom čase zverejní podmienky súťaže aj na dodanie deviatich elektrických vlakových súprav.
Predpokladaný rozpočet tohto projektu je 180 mil. eur, realizovaný by mal byť v období od schválenia revízie OPD do konca roku 2015.
V rámci prvého projektu financovaného z eurofondov a zameraného na obnovu železničných koľajových vozidiel železničná spoločnosť doteraz získala 23 z plánovaných 32 nových vlakových súprav.
Nové vlaky ponúkajú vysoký štandard
Vlaky jazdia v rôznych regiónoch Slovenska. "Posledná jednotka bude dodaná v druhom štvrťroku 2013," spresnila Červená.
Nové vlaky podľa spoločnosti ponúkajú vysoký štandard prepravy cestujúcich, ich bezpečnosť a pohodlie pri cestovaní vlakom, najmä v regionálnej preprave.
Z 32 nových vlakov má byť desať elektrických poschodových, desať poschodových typu push-pull (tlačený-ťahaný) a dvanásť dieselmotorových. Súčasťou projektu je aj dodanie dvoch lokomotív.
Celkové náklady tejto investície sú okolo 232 mil. eur, pričom Európsky fond regionálneho rozvoja a štátny rozpočet uhradia po 88,5 mil. eur a železničná spoločnosť takmer 55 mil.
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty.
Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave. Eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.