|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. decembra 2010
Železnice chcú zastaviť prepad cestujúcich
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) by mala v tomto roku prepraviť okolo 45 miliónov cestujúcich, predpokladá jej generálny riaditeľ Pavel Kravec. V takom ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA/Richard NemecBRATISLAVA 9. decembra (WEBNOVINY) -Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) by mala v tomto roku prepraviť okolo 45 miliónov cestujúcich, predpokladá jej generálny riaditeľ Pavel Kravec. V takom prípade by sa zastavil prepad počtu cestujúcich na železnici. V minulom roku totiž vlakmi cestovalo 45,1 milióna ľudí, medziročne sa však ich množstvo znížilo o 2,05 milióna alebo o 4,3 %. Osobný železničný prepravca v záujme zvýšenia počtu cestujúcich plánuje začať novú obchodnú politiku s novými ľuďmi, preto v budúcich dňoch sa bude uzatvárať príslušné výberové konanie na riaditeľa úseku. Počet prepravených cestujúcich vo vlakoch za deväť mesiacov tohto roka však medziročne klesol o 700 tis. na 33,3 mil. osôb. Objem realizovaných osobokilometrov pritom vzrástol o 11 mil. na 1,683 mld.
Kravec ešte nevedel naisto povedať, akú stratu vykáže spoločnosť v tomto roku a či bude na plánovanej úrovni 78 mil. eur. "Ešte nemáme rok uzavretý, ale predpokladám, že to bude na tejto úrovni," dodal. Zatiaľ sa nechcel vyjadriť o výške predpokladaného zníženia počtu zamestnancov. Uviedol však, že bude potrebné optimalizovať fungovanie spoločnosti, vyžívanie výrobných prostriedkov a ľudské zdroje. "Predpokladáme, že pri prvej zmene cestovného poriadku, ktorá býva v marci, dôjde k zníženiu výkonov," uviedol ďalej Kravec. Železničiari predtým dementovali informácie, že uvažujú prepustiť 500 pracovníkov, čo by znamenalo, že o prácu by prišlo 10 % z 5 tisíc zamestnancov ZSSK.
Na analýze efektívnosti hospodárenia spoločnosti a príprave opatrení na jej ozdravenie sa podľa Kravca stále pracuje. "Štátny rozpočet má stabilizovať verejné financie, naštartovať hospodársky rast. Takže tomu sa prispôsobíme aj my, tiež musíme ozdraviť našu spoločnosť, nastaviť procesy. Budeme chcieť štátu dokázať, že nie sme čierna diera, že má zmysel robiť osobnú dopravu. Vieme zabezpečiť koordináciu v regiónoch s autobusovou dopravou a veríme, že bude štátna dotácia väčšia než je v súčasnosti schválená," povedal Kravec.
Podľa Zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme pri prevádzkovaní osobnej dopravy na roky 2008 až 2010 štát uhradil ZSSK za deväť mesiacov tohto roka štátnym rozpočtom schválenú úhradu vo výške 149 mil. eur. Celková zmluvne dohodnutá strata z výkonov vo verejnom záujme je 228 mil. eur. Rozdiel medzi dohodnutou stratou z prevádzkovania osobnej dopravy a poskytnutou úhradou, čo je 79 mil. eur, financuje ZSSK podľa platnej zmluvy z bankových úverov. Po protokolárnom vyhodnotení zmluvy za rok 2010 bude náhradu výslednej nekrytej straty, vyčíslenej na základe auditovaných výsledkov, riešiť objednávateľ služieb, čiže ministerstvo dopravy. "ZSSK v súčasnosti rokuje s ministerstvom dopravy o úhrade platieb za výkony vo verejnom záujme a o prijatí desaťročného plánu financovania, ktorý by pomohol vyriešiť ekonomické problémy firmy a stabilizoval jej hospodárenie," uviedol pre agentúru SITA už skôr hovorca ZSSK Alexander Buzinkay.
Za deväť mesiacov tohto roka ZSSK dosiahla stratu 47 mil. eur, čo je o 9 mil. eur menej oproti plánovanej strate v objeme 56 mil. eur. "Za deväť mesiacov tohto roka ZSSK dosiahla celkové výnosy vo výške 195 mil. eur, náklady boli čerpané vo výške 242 mil. eur," informoval ďalej Buzinkay. Tržby z prepravy cestujúcich za trištvrte roka dosiahli 59 mil. eur, čo je oproti plánu viac o 2,3 %.
Spoločnosť ZSSK Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave, eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.
Kravec ešte nevedel naisto povedať, akú stratu vykáže spoločnosť v tomto roku a či bude na plánovanej úrovni 78 mil. eur. "Ešte nemáme rok uzavretý, ale predpokladám, že to bude na tejto úrovni," dodal. Zatiaľ sa nechcel vyjadriť o výške predpokladaného zníženia počtu zamestnancov. Uviedol však, že bude potrebné optimalizovať fungovanie spoločnosti, vyžívanie výrobných prostriedkov a ľudské zdroje. "Predpokladáme, že pri prvej zmene cestovného poriadku, ktorá býva v marci, dôjde k zníženiu výkonov," uviedol ďalej Kravec. Železničiari predtým dementovali informácie, že uvažujú prepustiť 500 pracovníkov, čo by znamenalo, že o prácu by prišlo 10 % z 5 tisíc zamestnancov ZSSK.
Na analýze efektívnosti hospodárenia spoločnosti a príprave opatrení na jej ozdravenie sa podľa Kravca stále pracuje. "Štátny rozpočet má stabilizovať verejné financie, naštartovať hospodársky rast. Takže tomu sa prispôsobíme aj my, tiež musíme ozdraviť našu spoločnosť, nastaviť procesy. Budeme chcieť štátu dokázať, že nie sme čierna diera, že má zmysel robiť osobnú dopravu. Vieme zabezpečiť koordináciu v regiónoch s autobusovou dopravou a veríme, že bude štátna dotácia väčšia než je v súčasnosti schválená," povedal Kravec.
Podľa Zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme pri prevádzkovaní osobnej dopravy na roky 2008 až 2010 štát uhradil ZSSK za deväť mesiacov tohto roka štátnym rozpočtom schválenú úhradu vo výške 149 mil. eur. Celková zmluvne dohodnutá strata z výkonov vo verejnom záujme je 228 mil. eur. Rozdiel medzi dohodnutou stratou z prevádzkovania osobnej dopravy a poskytnutou úhradou, čo je 79 mil. eur, financuje ZSSK podľa platnej zmluvy z bankových úverov. Po protokolárnom vyhodnotení zmluvy za rok 2010 bude náhradu výslednej nekrytej straty, vyčíslenej na základe auditovaných výsledkov, riešiť objednávateľ služieb, čiže ministerstvo dopravy. "ZSSK v súčasnosti rokuje s ministerstvom dopravy o úhrade platieb za výkony vo verejnom záujme a o prijatí desaťročného plánu financovania, ktorý by pomohol vyriešiť ekonomické problémy firmy a stabilizoval jej hospodárenie," uviedol pre agentúru SITA už skôr hovorca ZSSK Alexander Buzinkay.
Za deväť mesiacov tohto roka ZSSK dosiahla stratu 47 mil. eur, čo je o 9 mil. eur menej oproti plánovanej strate v objeme 56 mil. eur. "Za deväť mesiacov tohto roka ZSSK dosiahla celkové výnosy vo výške 195 mil. eur, náklady boli čerpané vo výške 242 mil. eur," informoval ďalej Buzinkay. Tržby z prepravy cestujúcich za trištvrte roka dosiahli 59 mil. eur, čo je oproti plánu viac o 2,3 %.
Spoločnosť ZSSK Slovensko, a.s. začala svoju činnosť ako samostatný podnik od začiatku roka 2005 po rozdelení bývalej Železničnej spoločnosti, a.s. na dva subjekty. Spoločnosť prebrala aktivity v osobnej železničnej doprave, eviduje základné imanie vo výške 212,441 mil. eur.