|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. januára 2014
Železnice chcú v roku 2014 znížiť stratu IC vlakov pod 2,5 milióna eur
Stratu, ktorú ročne vytvárajú InterCity (IC) vlaky, by chcel štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) skresať pod 2,5 milióna eur. Taký je plán firmy na rok 2014. Vlani pritom podľa ...
Zdieľať
Bratislava 10. januára (TASR) – Stratu, ktorú ročne vytvárajú InterCity (IC) vlaky, by chcel štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) skresať pod 2,5 milióna eur. Taký je plán firmy na rok 2014. Vlani pritom podľa predbežných údajov hospodárili tieto vlaky s približnou stratou 2,5 až 2,8 milióna eur.
"Cieľ plánujeme dosiahnuť ďalším znižovaním nákladov a zvyšovaním počtu cestujúcich," priblížila hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová. Napríklad na rok 2013 si dopravca naplánoval, že v IC vlakoch prepraví 700.000 cestujúcich a zvýši v nich tržby o 5 %. "Čakáme ešte na výsledky za december minulého roka, ale fakty za 11 mesiacov naznačujú, že plán sa podarilo naplniť," odhadla.
Vyťaženosť IC vlakov dosahuje podľa jej slov v priemere niečo cez 70 %. Záujem o ne je však veľmi nerovnomerný. Napríklad vlaky, ktoré spoločnosť vypravuje v piatok z Bratislavy do Košíc a v nedeľu či pondelok v opačnom smere, sú obsadené na takmer 100 %. "Ale sú aj vlaky, ktoré zaplníme len na 35 až 40 %. Napríklad v utorok či v stredu skoro ráno z Bratislavy a tiež aj z Košíc," opísala hovorkyňa.
Dopravca pritom tvrdí, že by IC vlaky mohli jazdiť bez straty v priebehu dvoch až troch rokov, ale len v prípade, že by sa v budúcnosti upravili ceny lístkov v nich. Pre rok 2014 sa však podľa Morháčovej ceny meniť nebudú.
Preprava v IC vlakoch bola vyňatá zo zmluvy so štátom v roku 2012. Odvtedy fungujú ako komerčný produkt štátneho dopravcu. To znamená, že firma na ne nedostáva žiadne dotácie od štátu a vlaky si musia na seba zarobiť samé. Na Slovensku aktuálne premávajú IC vlaky len na trase z Bratislavy do Košíc severom Slovenska cez Žilinu. Ide o certifikované vlaky s najvyšším štandardom v krajine.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Foto: TASR/Radovan Stoklasa
"Cieľ plánujeme dosiahnuť ďalším znižovaním nákladov a zvyšovaním počtu cestujúcich," priblížila hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová. Napríklad na rok 2013 si dopravca naplánoval, že v IC vlakoch prepraví 700.000 cestujúcich a zvýši v nich tržby o 5 %. "Čakáme ešte na výsledky za december minulého roka, ale fakty za 11 mesiacov naznačujú, že plán sa podarilo naplniť," odhadla.
Vyťaženosť IC vlakov dosahuje podľa jej slov v priemere niečo cez 70 %. Záujem o ne je však veľmi nerovnomerný. Napríklad vlaky, ktoré spoločnosť vypravuje v piatok z Bratislavy do Košíc a v nedeľu či pondelok v opačnom smere, sú obsadené na takmer 100 %. "Ale sú aj vlaky, ktoré zaplníme len na 35 až 40 %. Napríklad v utorok či v stredu skoro ráno z Bratislavy a tiež aj z Košíc," opísala hovorkyňa.
Dopravca pritom tvrdí, že by IC vlaky mohli jazdiť bez straty v priebehu dvoch až troch rokov, ale len v prípade, že by sa v budúcnosti upravili ceny lístkov v nich. Pre rok 2014 sa však podľa Morháčovej ceny meniť nebudú.
Preprava v IC vlakoch bola vyňatá zo zmluvy so štátom v roku 2012. Odvtedy fungujú ako komerčný produkt štátneho dopravcu. To znamená, že firma na ne nedostáva žiadne dotácie od štátu a vlaky si musia na seba zarobiť samé. Na Slovensku aktuálne premávajú IC vlaky len na trase z Bratislavy do Košíc severom Slovenska cez Žilinu. Ide o certifikované vlaky s najvyšším štandardom v krajine.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR