|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. januára 2011
Železnice by mali podľa Palčáka prepúšťať až po analýze
Tri zadlžené a stratové štátne železničné spoločnosti by mali v prípade potreby znižovať počet zamestnancov až na základe analýzy. Tvrdí to generálny ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA/Rastislav OvšonkaBRATISLAVA 21. januára (WEBNOVINY) - Tri zadlžené a stratové štátne železničné spoločnosti by mali v prípade potreby znižovať počet zamestnancov až na základe analýzy. Tvrdí to generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného v Žiline, a.s. Ľubomír Palčák s tým, že úspory môžu dosiahnuť aj odpismi, napríklad za nepotrebný majetok, materiál či pohonné hmoty, služby, opravy alebo údržbu.
"Pokiaľ železničné podniky majú v trhovom prostredí fungovať, musia sa správať ekonomicky. Výnosy majú klesajúcu tendenciu, preto je potrebné prehodnotiť všetky činnosti, ktoré železnice zabezpečujú, a hľadať možné úspory v nákladoch. Jednou z nich sú aj osobné náklady," informoval Palčák agentúru SITA. Podiel osobných nákladov v železničných podnikoch predvlani predstavoval okolo 20 % až 29 %. "Samozrejme, vyžaduje to hĺbkovú analýzu, ktorá by zdokumentovala súčasný stav a výhľadovú potrebu na základe predpokladaného výkonu," uviedol.
Štát podľa riaditeľa žilinskej inštitúcie zabezpečuje dopravnú obslužnosť pre občanov prostredníctvom objednaných výkonov železničnej osobnej dopravy, alebo prímestskou autobusovou dopravou. Tá je v súčasnosti financovaná cez rozpočty samosprávnych krajov. "Aj v štátnom rozpočte aj v rozpočtoch vyšších územných celkov je nedostatok zdrojov, preto je nutné zefektívniť tieto činnosti. Ak nám ide na niektorých linkách súbežne vlak aj autobus, a obidva spoje sú ešte aj minimálne vyťažené, potom náklady verejných financií na túto obslužnosť sú veľmi vysoké a neefektívne," zdôraznil Palčák. Výskumný ústav dopravný v súčasnosti posudzuje duplicitu vlakových a autobusových spojov a na základe výsledkov a odporúčaní budú prijaté ďalšie efektívne opatrenia.
Problémy fungovania Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. (ZSSK) a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. sú dlhodobé. "Musia sa čo najskôr prijať strategické rozhodnutia, aby štát bol schopný zabezpečovať aj naďalej dopravnú obslužnosť, a to nielen po kvantitatívnej stránke, ale aj kvalitatívnej," uviedol Palčák.
"Pokiaľ železničné podniky majú v trhovom prostredí fungovať, musia sa správať ekonomicky. Výnosy majú klesajúcu tendenciu, preto je potrebné prehodnotiť všetky činnosti, ktoré železnice zabezpečujú, a hľadať možné úspory v nákladoch. Jednou z nich sú aj osobné náklady," informoval Palčák agentúru SITA. Podiel osobných nákladov v železničných podnikoch predvlani predstavoval okolo 20 % až 29 %. "Samozrejme, vyžaduje to hĺbkovú analýzu, ktorá by zdokumentovala súčasný stav a výhľadovú potrebu na základe predpokladaného výkonu," uviedol.
Štát podľa riaditeľa žilinskej inštitúcie zabezpečuje dopravnú obslužnosť pre občanov prostredníctvom objednaných výkonov železničnej osobnej dopravy, alebo prímestskou autobusovou dopravou. Tá je v súčasnosti financovaná cez rozpočty samosprávnych krajov. "Aj v štátnom rozpočte aj v rozpočtoch vyšších územných celkov je nedostatok zdrojov, preto je nutné zefektívniť tieto činnosti. Ak nám ide na niektorých linkách súbežne vlak aj autobus, a obidva spoje sú ešte aj minimálne vyťažené, potom náklady verejných financií na túto obslužnosť sú veľmi vysoké a neefektívne," zdôraznil Palčák. Výskumný ústav dopravný v súčasnosti posudzuje duplicitu vlakových a autobusových spojov a na základe výsledkov a odporúčaní budú prijaté ďalšie efektívne opatrenia.
Problémy fungovania Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. (ZSSK) a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. sú dlhodobé. "Musia sa čo najskôr prijať strategické rozhodnutia, aby štát bol schopný zabezpečovať aj naďalej dopravnú obslužnosť, a to nielen po kvantitatívnej stránke, ale aj kvalitatívnej," uviedol Palčák.