![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Pondelok 24.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Matej
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
21. januára 2011
Železnice by mali podľa Palčáka prepúšťať až po analýze
Tri zadlžené a stratové štátne železničné spoločnosti by mali v prípade potreby znižovať počet zamestnancov až na základe analýzy. Tvrdí to generálny ...
Zdieľať

"Pokiaľ železničné podniky majú v trhovom prostredí fungovať, musia sa správať ekonomicky. Výnosy majú klesajúcu tendenciu, preto je potrebné prehodnotiť všetky činnosti, ktoré železnice zabezpečujú, a hľadať možné úspory v nákladoch. Jednou z nich sú aj osobné náklady," informoval Palčák agentúru SITA. Podiel osobných nákladov v železničných podnikoch predvlani predstavoval okolo 20 % až 29 %. "Samozrejme, vyžaduje to hĺbkovú analýzu, ktorá by zdokumentovala súčasný stav a výhľadovú potrebu na základe predpokladaného výkonu," uviedol.
Štát podľa riaditeľa žilinskej inštitúcie zabezpečuje dopravnú obslužnosť pre občanov prostredníctvom objednaných výkonov železničnej osobnej dopravy, alebo prímestskou autobusovou dopravou. Tá je v súčasnosti financovaná cez rozpočty samosprávnych krajov. "Aj v štátnom rozpočte aj v rozpočtoch vyšších územných celkov je nedostatok zdrojov, preto je nutné zefektívniť tieto činnosti. Ak nám ide na niektorých linkách súbežne vlak aj autobus, a obidva spoje sú ešte aj minimálne vyťažené, potom náklady verejných financií na túto obslužnosť sú veľmi vysoké a neefektívne," zdôraznil Palčák. Výskumný ústav dopravný v súčasnosti posudzuje duplicitu vlakových a autobusových spojov a na základe výsledkov a odporúčaní budú prijaté ďalšie efektívne opatrenia.
Problémy fungovania Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. (ZSSK) a Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. sú dlhodobé. "Musia sa čo najskôr prijať strategické rozhodnutia, aby štát bol schopný zabezpečovať aj naďalej dopravnú obslužnosť, a to nielen po kvantitatívnej stránke, ale aj kvalitatívnej," uviedol Palčák.