![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
11. januára 2011
Železnice analyzujú štúdiu predĺženia širokorozchodnej trate
Štúdiu realizovateľnosti predĺženia širokorozchodnej železnice z Košíc do Bratislavy a Viedne, ktorú v polovici decembra 2010 predstavila nemecká ...
Zdieľať

"Samotná štúdia je predpokladom pre zodpovedný postoj, ale aj zohľadnenie špecifických, prípadne našich záujmov tak, aby boli súčasťou regionálnej odpovede. Ide o štvorstranný projekt a ako taký ho treba aj vnímať, ale v ňom sú aj slovenské záujmy a špecifiká," informoval o projekte minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (KDH) v decembri minulého roka. Obsahom štúdie sú odhady, optimistické, pesimistické a stredové, o nákladoch na predĺženie trate, o očakávaných objemoch prepravy tovarov a ďalších podmienkach pre ekonomickú návratnosť. "Tieto podmienky treba vidieť, zhodnotiť a podľa toho sa budeme aj my vyjadrovať," uviedol Figeľ.
Vzhľadom na odhadované vysoké náklady projektu ho nebude môcť financovať štát z vlastného rozpočtu. Predpokladá sa, že investíciu by mohli podporiť prepravné spoločnosti za istej účasti štátov. "Ale ak je to ekonomicky rozumné, tak to treba spájať hlavne so záujmami firiem alebo dopravcov, ktorí by za istých podmienok do toho mohli ísť. Predpokladám, že s podporou verejnej správy, respektíve štátov vytvárajúcich priaznivejšie prostredie pre takéto rozhodnutia," dodal Figeľ. Podľa neho ide o náročný projekt, svojim spôsobom až medzikontinentálny a preto si vyžaduje nielen starostlivé zváženia, ale aj strategické rozhodnutia.