|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. mája 2014
Zdanenie alkoholických nápojov je podľa riaditeľa Heinekenu neférové
Zdanenie alkoholických nápojov na Slovensku je neférové, a to aj z pohľadu krajiny ich pôvodu. Uviedol to dnes na stretnutí s novinármi nový generálny riaditeľ spoločnosti Heineken Slovensko Odin ...
Zdieľať
Bratislava 29. mája (TASR) - Zdanenie alkoholických nápojov na Slovensku je neférové, a to aj z pohľadu krajiny ich pôvodu. Uviedol to dnes na stretnutí s novinármi nový generálny riaditeľ spoločnosti Heineken Slovensko Odin Goedhart.
"Približne 80 % spotreby piva sa produkuje na Slovensku, ale pri víne to je len polovica. Nulovou daňou tak do veľkej miery podporujeme dovezené víno. Sme presvedčení, že zrovnoprávnenie a spravodlivosť v daňovom systéme sú dôležité pre to, aby nejaký nápoj nebol diskriminovaný na trhu," spresnil.
Pripomenul zároveň, že v dôsledku zvýšenia dane iba na pivo o 100 % v roku 2003 klesol následne jeho predaj až o 10 %. To malo podľa neho priamy vplyv na príjmy štátneho rozpočtu a tiež na zamestnanosť. "V roku 2010 sme opäť čelili pokusu vtedajšej vlády zvýšiť daň, opäť iba na pivo, a to o 50 %. Vtedy sa zámer nakoniec nezrealizoval a bolo to veľmi múdre rozhodnutie," dodal.
Zmeny v zdaňovaní alkoholických nápojov v SR však nie sú aktuálnou témou. "Ministerstvo financií SR zatiaľ o zmene spotrebných daní neuvažuje," uviedol pre TASR v reakcii na vyjadrenia šéfa spoločnosti Heineken Slovensko tlačový odbor rezortu financií SR.
Heineken Slovensko patrí do pivovarníckej skupiny Heineken, ktorá je najväčšou pivovarníckou skupinou v Európe a treťou najväčšou na svete. Na Slovensku ju reprezentujú tri spoločnosti, Heineken Slovensko, a. s., Heineken Slovensko Sladovne, a. s., a Heineken Slovensko Distribúcia, s. r. o., ktoré zamestnávajú takmer 700 ľudí. Na slovenskom pivnom trhu má Heineken Slovensko 40-% podiel.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Ilustračné foto Foto: TASR
"Približne 80 % spotreby piva sa produkuje na Slovensku, ale pri víne to je len polovica. Nulovou daňou tak do veľkej miery podporujeme dovezené víno. Sme presvedčení, že zrovnoprávnenie a spravodlivosť v daňovom systéme sú dôležité pre to, aby nejaký nápoj nebol diskriminovaný na trhu," spresnil.
Pripomenul zároveň, že v dôsledku zvýšenia dane iba na pivo o 100 % v roku 2003 klesol následne jeho predaj až o 10 %. To malo podľa neho priamy vplyv na príjmy štátneho rozpočtu a tiež na zamestnanosť. "V roku 2010 sme opäť čelili pokusu vtedajšej vlády zvýšiť daň, opäť iba na pivo, a to o 50 %. Vtedy sa zámer nakoniec nezrealizoval a bolo to veľmi múdre rozhodnutie," dodal.
Zmeny v zdaňovaní alkoholických nápojov v SR však nie sú aktuálnou témou. "Ministerstvo financií SR zatiaľ o zmene spotrebných daní neuvažuje," uviedol pre TASR v reakcii na vyjadrenia šéfa spoločnosti Heineken Slovensko tlačový odbor rezortu financií SR.
Heineken Slovensko patrí do pivovarníckej skupiny Heineken, ktorá je najväčšou pivovarníckou skupinou v Európe a treťou najväčšou na svete. Na Slovensku ju reprezentujú tri spoločnosti, Heineken Slovensko, a. s., Heineken Slovensko Sladovne, a. s., a Heineken Slovensko Distribúcia, s. r. o., ktoré zamestnávajú takmer 700 ľudí. Na slovenskom pivnom trhu má Heineken Slovensko 40-% podiel.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR