|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. februára 2019
Závislosť nemeckých automobiliek od Číny rastie, prináša však riziká
Na archívnej snímke z 10. mája 2017 logo nemeckej automobilky BMW visí na sídle v Mníchove.
Zdieľať
Na archívnej snímke z 10. mája 2017 logo nemeckej automobilky BMW visí na sídle v Mníchove. Foto: TASR/AP
Stuttgart 10. februára (TASR) - Nemecké automobilky vlani získali v Číne dôležité trhové podiely. Ako vyplýva z analýzy konzultačnej spoločnosti Ernst & Young, trojica koncernov Volkswagen, BMW a Daimler tam vlani predala zhruba 5,5 milióna osobných áut. Kým čínsky trh prvýkrát po 20 rokoch klesol o 4 %, nemecké automobilky dokázali zvýšiť predaj o 2 % a získali trhový podiel takmer 24 %. Tým sa však zvýšila aj závislosť nemeckých koncernov od čínskeho trhu. Viac než každé tretie auto, ktoré vlani predali VW, BMW a Daimler, smerovalo do Číny. Práve v prípade VW je závislosť od Číny najväčšia, keďže tam predáva 40 % svojich vozidiel, vlani ich bolo 4,2 milióna. VW tam tak získal trhový podiel 18,1 %.
Riziko spočíva v tom, že nie je možné odhadnúť ďalší vývoj. "V súčasnosti nie je vôbec jasné, či pokles predaja pretrvá, alebo sa trh znova zotaví," píše partner Ernst & Young Peter Fuss. Mnohé bude závisieť od obchodného sporu medzi USA a Čínou. Čínska vláda sa však podľa Fussa bude snažiť skrátiť oslabenie trhu.
"Čínska vláda už v minulosti zasiahla a napríklad s pomocou daňových úľav naštartovala trh nových vozidiel," povedal Fuss. Vidí prvé signály, že Peking pripravuje miliardové programy, z ktorých by mohol profitovať aj trh osobných vozidiel.
Časy prudkého hospodárskeho rozvoja sa síce skončili, no miera motorizácie obyvateľstva je podľa výpočtov Ernst & Young ešte veľmi vzdialená od situácie v Nemecku. Kým na 100 obyvateľov Číny pripadá 14,5 vozidla, v Nemecku je to 56,1. Dopyt by mal teda pretrvať.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR