|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. júla 2011
Záverečné standing ovations pre Šengenský poludník 2011
Spoločným koncertom všetkých zúčastnených telies vyvrcholil cez víkend v kostole Premonštrátov v Košiciach 3. ročník Medzinárodného festivalu mládežníckych orchestrov a zborov Šengenský ...
Zdieľať
KOŠICE 25. júla (WEBNOVINY) – Spoločným koncertom všetkých zúčastnených telies vyvrcholil cez víkend v kostole Premonštrátov v Košiciach 3. ročník Medzinárodného festivalu mládežníckych orchestrov a zborov Šengenský poludník Eurochestries Slovakia. „Festival, ktorý organizuje Sláčikový orchester Musica Iuvenalis z Košíc v spolupráci s francúzskou federáciou Eurochestries, ponúkol počas desiatich dní 19 koncertov v deviatich festivalových mestách východného Slovenska a Ukrajiny, ktoré videlo takmer 3 500 divákov,“ informoval manažér festivalu Svjatoslav Dohovič. Na záverečnom koncerte odzneli skladby Brucknera, Cikkera, Verbyckoho a Swidera pod taktovkou dirigentov Ihora Cyklinského z Ukrajiny a Vinicuisa de Carvalha z Brazílie. Diváci program, ktorý mladí umelci nacvičili počas festivalu, ocenili niekoľkominútovými standing ovations.
„Najviac sa mi na festivale páčilo vrelé prijatie a takmer rodinná atmosféra. Šengenský poludník je medzi festivalmi Eurochestries výnimočný aj tým, že prekračuje schengenskú hranicu,“ povedal o festivale V. de Carvalho, ktorý v minulom roku umelecky riadil festival Eurochestries vo Francúzsku. „Bola to pre nás prvá skúsenosť s podujatím takého typu. Festival možno pokojne nazvať osobitou hudobnou akadémiou, v ktorej mladí hudobníci nielen získavajú skúsenosti, ale aj spoznávajú inú kultúru a naozaj namiesto rozdeľovania spájajú,“ dodal dirigent zboru Halycki peredzvony z ukrajinského Ivano-Frankivska Ihor Demjanec. Podľa Emile Cantora, dirigenta dánskeho komorného orchestra Jysk Ungdoms, bola to pre nich jedinečná príležitosť, ale aj výzva. „Kedy budeme mať opäť možnosť odohrať päť koncertov za niekoľko dní, či spolupracovať s mladými umelcami zo Slovenska, Poľska či Ukrajiny,“ uviedol Cantor.
„Festival bol znova iný ako predchádzajúce dva, ale práve v tom je čaro festivalov Eurochestries. Stále sa tu zíde iná partia ľudí, prichádzajú reprezentanti ďalších štátov aj kultúr. Veľmi milo ma prekvapil poľský symfonický orchester, ktorý má naozaj vysokú kvalitu, aj zbor Halycki peredzvony, ktorého koncerty boli výborné. Dánsky orchester zas priniesol niečo nové a predstavil nám tvorbu zatiaľ pre nás neznámych severských autorov. Objavili sme nové zaujímavé koncertné miesto na nádvorí Bábkového divadla v Košiciach. Na mapu festivalových miest pribudli ďalšie dve mestá. Opäť sa teda podarilo pomocou klasickej hudby spájať, spoznávať a objavovať, búrať hranice, čo je hlavným poslaním festivalu,“ zhodnotil tretí ročník riaditeľ festivalu Igor Dohovič.
Šengenský poludník 2011 bol v tomto roku jedným z piatich festivalov pod kuratelou Federácie Eurochestries. Ďalšie dva sa uskutočnia vo Francúzsku, jeden v Kanade a jeden v Poľsku.
„Najviac sa mi na festivale páčilo vrelé prijatie a takmer rodinná atmosféra. Šengenský poludník je medzi festivalmi Eurochestries výnimočný aj tým, že prekračuje schengenskú hranicu,“ povedal o festivale V. de Carvalho, ktorý v minulom roku umelecky riadil festival Eurochestries vo Francúzsku. „Bola to pre nás prvá skúsenosť s podujatím takého typu. Festival možno pokojne nazvať osobitou hudobnou akadémiou, v ktorej mladí hudobníci nielen získavajú skúsenosti, ale aj spoznávajú inú kultúru a naozaj namiesto rozdeľovania spájajú,“ dodal dirigent zboru Halycki peredzvony z ukrajinského Ivano-Frankivska Ihor Demjanec. Podľa Emile Cantora, dirigenta dánskeho komorného orchestra Jysk Ungdoms, bola to pre nich jedinečná príležitosť, ale aj výzva. „Kedy budeme mať opäť možnosť odohrať päť koncertov za niekoľko dní, či spolupracovať s mladými umelcami zo Slovenska, Poľska či Ukrajiny,“ uviedol Cantor.
„Festival bol znova iný ako predchádzajúce dva, ale práve v tom je čaro festivalov Eurochestries. Stále sa tu zíde iná partia ľudí, prichádzajú reprezentanti ďalších štátov aj kultúr. Veľmi milo ma prekvapil poľský symfonický orchester, ktorý má naozaj vysokú kvalitu, aj zbor Halycki peredzvony, ktorého koncerty boli výborné. Dánsky orchester zas priniesol niečo nové a predstavil nám tvorbu zatiaľ pre nás neznámych severských autorov. Objavili sme nové zaujímavé koncertné miesto na nádvorí Bábkového divadla v Košiciach. Na mapu festivalových miest pribudli ďalšie dve mestá. Opäť sa teda podarilo pomocou klasickej hudby spájať, spoznávať a objavovať, búrať hranice, čo je hlavným poslaním festivalu,“ zhodnotil tretí ročník riaditeľ festivalu Igor Dohovič.
Šengenský poludník 2011 bol v tomto roku jedným z piatich festivalov pod kuratelou Federácie Eurochestries. Ďalšie dva sa uskutočnia vo Francúzsku, jeden v Kanade a jeden v Poľsku.