|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. júna 2017
Zavedenie parkovacej politiky v Bratislave je neisté
Zavedenie jednotnej parkovacej politiky v uliciach Bratislavy je po dnešnom dni ešte viac neisté. Poslanci hlavného mesta totiž neschválili dodatok štatútu hlavného ...
Zdieľať
Ivo Nesrovnal. Foto: screenshot/TABLET.TV
Bratislava 29. júna (TASR) – Zavedenie jednotnej parkovacej politiky v uliciach Bratislavy je po dnešnom dni ešte viac neisté. Poslanci hlavného mesta totiž neschválili dodatok štatútu hlavného mesta, ktorý upravuje deľbu kompetencií magistrátu a bratislavských mestských častí. Zároveň vyhoveli protestu prokurátora proti všeobecne záväznému nariadeniu (VZN) o parkovacej politike a požiadali bratislavského primátora Iva Nesrovnala vypracovať nariadenie, ktoré bude v súlade so zákonom. Primátor sa však spustenia parkovacej politiky nechce vzdať.Niektorí poslanci podľa neho dnes odmietli podporiť poriadok v uliciach, historickú možnosť nápravy nespravodlivého financovania Bratislavy a rozhodli sa pokračovať v agónii, ktorá v parkovaní panuje. "Ja sa nevzdám. Budem rokovať, hľadať spojencov a ten návrh predložím opäť do zastupiteľstva," uviedol primátor s tým, že najskôr tak môže urobiť na septembrovom rokovaní. Parkovacia politika, ktorú mestskí poslanci schválili v decembri 2016 sa podľa Nesrovnala pripravovala niekoľko rokov a vyrokovaný bol aj návrh dodatku štatútu.
Tento dodatok upravoval deľbu kompetencií hlavného mesta a bratislavských mestských častí vo veci užívania komunikácií prvej až štvrtej triedy. Zároveň splnomocňoval mestské časti schváliť všeobecne záväzné nariadenie v miestnom zastupiteľstve. Jeho obsahom bola najmä úprava výšky úhrady za dočasné parkovanie, spôsob platenia úhrady a preukázania jej zaplatenia. Prijatie tohto dodatku bol podľa Nesrovnala posledný úkon, aby sa nové pravidlá parkovania v Bratislave stali realitou.
Krajská prokuratúra v Bratislave podala v máji proti VZN o jednotnej parkovacej politike v hlavnom meste protest. V ňom boli namietané viaceré rozpory so všeobecne záväznými právnymi predpismi. Zastupiteľstvo na návrh poslanca Jána Budaja tomuto protestu plne vyhoveli a požiadali primátora vypracovať nariadenie v súlade so zákonom. Nesrovnal ale navrhoval protestu vyhovieť len čiastočne. Niektoré námietky podľa neho boli totiž rozumné a dali sa uplatniť. "Poslanci schválili vyhovieť úplne všetkému a prepracovať to VZN. Ich návrh je absolútny nevýhodný pre Bratislavu, a preto ho nepodpíšem," skonštatoval.
Budaj ale tvrdí, že v mnohých prípadoch bol protest prokurátora oprávnený a aktuálne VZN o parkovacej politike je málo účinné. "Nie je v skutočnosti parkovacou politikou. To VZN, žiaľ, smeruje k tomu, aby občania len platili mestu novú daň," uviedol. Ako podotkol, na novú reguláciu v parkovaní nie je doteraz pripravená ani mestská polícia či MHD. "Stále je tu prevaha poslancov, ktorí bránia záujmy verejnosti. Chceme vedieť odpovede na naše otázky a primátor nám na ne nedáva odpoveď," povedal.
Mestský poslanec a starosta Petržalky Vladimír Bajan si však myslí, že časť poslaneckého zboru dnes prekalkulovala hlasovanie o dodatku štatútu hlavného mesta. Niektorí poslanci podľa neho hlasovali s tým, že nespustia parkovaciu politiku, a to bez ohľadu na zmeny v štatúte. "Z diskusie bolo cítiť, že to bolo viac politické, ako odborné rozhodnutie," povedal.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR