![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Sobota 22.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Etela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
27. júla 2014
Záujem o podnikanie vo vodnej doprave je nízky
Nedostatočná podpora zo strany štátu, vysoké obstarávacie náklady či pokles dopytu na trhu a nedostatočné zabezpečenie parametrov vodných ciest. ...
Zdieľať

Podľa Strategického plánu rozvoja dopravnej infraštruktúry SR do roku 2020 z dielne rezortu dopravy sa v priebehu rokov 2001 až 2012 vydalo len 63 licencií na podnikanie vo verejnej vodnej doprave, a to v nákladnej i osobnej preprave na vnútroštátnych a tiež aj medzinárodných vodných cestách. Zväčša ide o podnikateľov, ktorí majú jednu až dve nákladné lode.
V rokoch 2005 až 2011 pritom poklesol počet lodí približne o 20 %. To mohlo podľa stratégie spôsobiť aj vyraďovanie zastaraných plavidiel, ktoré sú po technickej životnosti. Podľa údajov z roku 2007 od najväčšieho dopravcu - spoločnosti Slovenská plavba a prístavy, ktorá vlastní 76 % lodí pre nákladnú dopravu - bol totiž priemerný vek remorkérov 28,9 roka. Nákladné lode dosahovali priemerný vek 30 rokov.
Napríklad v lodnej nákladnej doprave klesajúci trend odzrkadľujú aj údaje o vyťaženosti prístavov. Ten v Bratislave je podľa odhadov pri svojich 205 hektároch vyťažený na menej než 20 % a prístav v Komárne na 10 %.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR