|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 25.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Katarína
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Záujem o podnikanie rastie, hlavne medzi mladými ľudmi
Mladí ľudia u nás majú o podnikanie výrazne väčší záujem, než má staršia generácia. Zatiaľ čo medzi ľudmi pod 35 rokov si dokáže vlastné podnikanie predstaviť polovica z nich, u ...
Zdieľať
BRATISLAVA 24. novembra (WBN/PR) - Mladí ľudia u nás majú o podnikanie výrazne väčší záujem, než má staršia generácia. Zatiaľ čo medzi ľudmi pod 35 rokov si dokáže vlastné podnikanie predstaviť polovica z nich, u starších ako 50 rokov je to iba štvrtina. Dokázala to najnovšia štúdia o podnikaní v 44 krajinách sveta.
Každoročný prieskum zadala spoločnosť Amway už po šiestykrát v rade, tentokrát oslovila takmer 50 tisíc respondentov v 44 krajinách sveta, vrátane Slovenska.
Prieskum sa zameral hlavne na podnikateľský potenciál, teda na percento ľudí, ktorí si dokážu predstaviť štart vlastného podnikania. Na Slovensku tento podiel vzrástol oproti roku 2014 z 28 na 33%. Reálne však podniká iba 6 percent Slovákov, takže podnikateľská "priepasť" je vo výške 27%.
Slovensko v potenciále skôr zaostává za priemerom EU (38%), v mezinárodnom porovnaní. Napríklad v USA je potenciál 51 percent, v Mexiku dokonca 81 percent. Naopak, napríklad v Nemecku je to iba 25%. Práve podnikateľský potenciál v posledných rok0ch u mladších generácií rastie.
Viac mladých ľudí tiež vidí Slovensko ako dobré miesto pre podnikanie. Konkrétne 37% mladších ľudí ako 35 rokov si myslí, že v ich krajine je prívetivé podnikateľské prostredie. V generácii nad 50 rokov je to však iba 30%.
Vek hrá rolu aj v tom, čo ľudí môže od podnikania odradiť. Čím vyšší vek, tým sa ľudia viac boja zlyhania a finančnej záťaže, ktorá môže nastať, pokiaľ sa podnikanie nevydarí.
Hlavným lákadlom na vlastnom podnikání je predstava nezávislosti na zamestnávateľovi. Táto motivácia je dôležitá pre 44% Slovákov, dôležitú rolu predstavuje aj možnosť druhého príjmu popri zamestnaní (39%). Na ďalšom mieste ľudia spomínajú možnosť realizovania vlastných nápadov a myšlienok (36%), či lepšie prepojenie kariéry s voľným časom a rodinou (21%).
O spoločnosti Amway
Amway je spoločnosť priameho predaja s obratom 10,8 miliárd USD (v roku 2014), ktorá bola založená a sídli v americkom Michigane. Najpredávanejšie výrobky Amway sú vitamíny, minerály a doplnky stravy NUTRILITE(tm), kozmetika ARTISTRY(tm) a zariadenie na úpravu vody značky eSpring(tm). Všetky výrobky je môžné zakúpiť výhradne od Vlastníkov podnikania Amway. Vďaka globálnym obratom v roku 2014 je podľa rebríčka Direct Selling News spoločnosť Amway aktuálne najväčšia spoločnosť priameho predaja na svete.
Pre viac informácií navštívte stránku http://news.amway.cz/.
GRAF: Podnikateľský potenciál pri troch vekových skupinách (priemer zo 44 skúmaných krajín)
GRAF: Motivácia k začatiu vlastného podnikania (priemer zo 44 skúmaných krajín)
GRAF: Podiel respondentov, ktorí vnímajú prostredie ako priaznivé pre podnikanie
GRAFIKA: Čoho sa ľudia boja najviac v prípade, že im podnikanie nevyjde (priemer zo 44 skúmaných krajín)
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.
Každoročný prieskum zadala spoločnosť Amway už po šiestykrát v rade, tentokrát oslovila takmer 50 tisíc respondentov v 44 krajinách sveta, vrátane Slovenska.
Prieskum sa zameral hlavne na podnikateľský potenciál, teda na percento ľudí, ktorí si dokážu predstaviť štart vlastného podnikania. Na Slovensku tento podiel vzrástol oproti roku 2014 z 28 na 33%. Reálne však podniká iba 6 percent Slovákov, takže podnikateľská "priepasť" je vo výške 27%.
Slovensko v potenciále skôr zaostává za priemerom EU (38%), v mezinárodnom porovnaní. Napríklad v USA je potenciál 51 percent, v Mexiku dokonca 81 percent. Naopak, napríklad v Nemecku je to iba 25%. Práve podnikateľský potenciál v posledných rok0ch u mladších generácií rastie.
Viac mladých ľudí tiež vidí Slovensko ako dobré miesto pre podnikanie. Konkrétne 37% mladších ľudí ako 35 rokov si myslí, že v ich krajine je prívetivé podnikateľské prostredie. V generácii nad 50 rokov je to však iba 30%.
Vek hrá rolu aj v tom, čo ľudí môže od podnikania odradiť. Čím vyšší vek, tým sa ľudia viac boja zlyhania a finančnej záťaže, ktorá môže nastať, pokiaľ sa podnikanie nevydarí.
Hlavným lákadlom na vlastnom podnikání je predstava nezávislosti na zamestnávateľovi. Táto motivácia je dôležitá pre 44% Slovákov, dôležitú rolu predstavuje aj možnosť druhého príjmu popri zamestnaní (39%). Na ďalšom mieste ľudia spomínajú možnosť realizovania vlastných nápadov a myšlienok (36%), či lepšie prepojenie kariéry s voľným časom a rodinou (21%).
O spoločnosti Amway
Amway je spoločnosť priameho predaja s obratom 10,8 miliárd USD (v roku 2014), ktorá bola založená a sídli v americkom Michigane. Najpredávanejšie výrobky Amway sú vitamíny, minerály a doplnky stravy NUTRILITE(tm), kozmetika ARTISTRY(tm) a zariadenie na úpravu vody značky eSpring(tm). Všetky výrobky je môžné zakúpiť výhradne od Vlastníkov podnikania Amway. Vďaka globálnym obratom v roku 2014 je podľa rebríčka Direct Selling News spoločnosť Amway aktuálne najväčšia spoločnosť priameho predaja na svete.
Pre viac informácií navštívte stránku http://news.amway.cz/.
GRAF: Podnikateľský potenciál pri troch vekových skupinách (priemer zo 44 skúmaných krajín)
GRAF: Motivácia k začatiu vlastného podnikania (priemer zo 44 skúmaných krajín)
GRAF: Podiel respondentov, ktorí vnímajú prostredie ako priaznivé pre podnikanie
GRAFIKA: Čoho sa ľudia boja najviac v prípade, že im podnikanie nevyjde (priemer zo 44 skúmaných krajín)
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.