|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 27.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Filoména
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. januára 2011
Záujem o ojazdené autá s naftovým motorom rastie
„Motory na naftu sú na predajnom vzostupe hlavne vďaka tomu, že sa záujem zákazníkov v autobazároch presúva od malých k väčším autám, kde je podiel naftových motorov ...
Zdieľať
Foto: AAA Auto
BRATISLAVA 26. januára (WEBNOVINY) - „Motory na naftu sú na predajnom vzostupe hlavne vďaka tomu, že sa záujem zákazníkov v autobazároch presúva od malých k väčším autám, kde je podiel naftových motorov vyšší,“ vysvetľuje riaditeľ výkupu v spoločnosti AAA Auto Petr Vaneček.
Kým napríklad pri malých autách typu Škoda Felicia alebo Fiat Punto je spotreba benzínovej i naftovej verzie takmer porovnateľná, pri moderných autách strednej triedy alebo kategórie MPV môže činiť rozdiel v prospech dieselu až tri litre paliva na sto kilometrov. „Vyše 90 % všetkých Fordov Mondeo, Volkswagenov Passat a ďalších áut strednej triedy preto predávame s naftovými motormi,“ pripomína Petr Vaneček a zároveň dodáva: „Na Slovensku je dopyt po naftových autách ešte vyšší než v Česku napriek tomu, že tam od vlaňajška platia výrazne nižšie ceny nafty vďaka legislatívnemu zvýhodneniu.“
„K rastu dopytu tiež prispelo, že v minulom roku zásadne poklesol počet importovaných áut zo západnej Európy, ktoré predtým z väčšej časti uspokojovali dopyt po vozidlách s dieselovým motorom. Zákazníci v Čechách i na Slovensku zisťujú, že sa im viac oplatí kúpiť takéto auto po prvom majiteľovi a so servisnou knižkou v danej krajine, pretože tieto vozidlá sú cenovo výhodnejšie než v západnej Európe,“ uzatvára Petr Vaneček.
Záujem o diesely a turbodiesely v autobazároch neznížili ani nedávne tuhé mrazy, kedy mohli mať niektoré naftové autá problém so zamŕzaním paliva. V AAA AUTO preto servisní technici preventívne doplňovali do nádrží skladových naftových áut aditívum, ktoré bráni zamŕzaniu nafty až do -25 stupňov. Všetkým zákazníkom tiež odporúčali tankovať výhradne „arktickú“ naftu, ktorá obsahuje tieto prísady proti zamŕzaniu už do výrobcu.
Kým napríklad pri malých autách typu Škoda Felicia alebo Fiat Punto je spotreba benzínovej i naftovej verzie takmer porovnateľná, pri moderných autách strednej triedy alebo kategórie MPV môže činiť rozdiel v prospech dieselu až tri litre paliva na sto kilometrov. „Vyše 90 % všetkých Fordov Mondeo, Volkswagenov Passat a ďalších áut strednej triedy preto predávame s naftovými motormi,“ pripomína Petr Vaneček a zároveň dodáva: „Na Slovensku je dopyt po naftových autách ešte vyšší než v Česku napriek tomu, že tam od vlaňajška platia výrazne nižšie ceny nafty vďaka legislatívnemu zvýhodneniu.“
„K rastu dopytu tiež prispelo, že v minulom roku zásadne poklesol počet importovaných áut zo západnej Európy, ktoré predtým z väčšej časti uspokojovali dopyt po vozidlách s dieselovým motorom. Zákazníci v Čechách i na Slovensku zisťujú, že sa im viac oplatí kúpiť takéto auto po prvom majiteľovi a so servisnou knižkou v danej krajine, pretože tieto vozidlá sú cenovo výhodnejšie než v západnej Európe,“ uzatvára Petr Vaneček.
Záujem o diesely a turbodiesely v autobazároch neznížili ani nedávne tuhé mrazy, kedy mohli mať niektoré naftové autá problém so zamŕzaním paliva. V AAA AUTO preto servisní technici preventívne doplňovali do nádrží skladových naftových áut aditívum, ktoré bráni zamŕzaniu nafty až do -25 stupňov. Všetkým zákazníkom tiež odporúčali tankovať výhradne „arktickú“ naftu, ktorá obsahuje tieto prísady proti zamŕzaniu už do výrobcu.