![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
26. januára 2011
Záujem o ojazdené autá s naftovým motorom rastie
„Motory na naftu sú na predajnom vzostupe hlavne vďaka tomu, že sa záujem zákazníkov v autobazároch presúva od malých k väčším autám, kde je podiel naftových motorov ...
Zdieľať

Kým napríklad pri malých autách typu Škoda Felicia alebo Fiat Punto je spotreba benzínovej i naftovej verzie takmer porovnateľná, pri moderných autách strednej triedy alebo kategórie MPV môže činiť rozdiel v prospech dieselu až tri litre paliva na sto kilometrov. „Vyše 90 % všetkých Fordov Mondeo, Volkswagenov Passat a ďalších áut strednej triedy preto predávame s naftovými motormi,“ pripomína Petr Vaneček a zároveň dodáva: „Na Slovensku je dopyt po naftových autách ešte vyšší než v Česku napriek tomu, že tam od vlaňajška platia výrazne nižšie ceny nafty vďaka legislatívnemu zvýhodneniu.“
„K rastu dopytu tiež prispelo, že v minulom roku zásadne poklesol počet importovaných áut zo západnej Európy, ktoré predtým z väčšej časti uspokojovali dopyt po vozidlách s dieselovým motorom. Zákazníci v Čechách i na Slovensku zisťujú, že sa im viac oplatí kúpiť takéto auto po prvom majiteľovi a so servisnou knižkou v danej krajine, pretože tieto vozidlá sú cenovo výhodnejšie než v západnej Európe,“ uzatvára Petr Vaneček.
Záujem o diesely a turbodiesely v autobazároch neznížili ani nedávne tuhé mrazy, kedy mohli mať niektoré naftové autá problém so zamŕzaním paliva. V AAA AUTO preto servisní technici preventívne doplňovali do nádrží skladových naftových áut aditívum, ktoré bráni zamŕzaniu nafty až do -25 stupňov. Všetkým zákazníkom tiež odporúčali tankovať výhradne „arktickú“ naftu, ktorá obsahuje tieto prísady proti zamŕzaniu už do výrobcu.