|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka Foto: Zlavovekody.sk
Bratislava 11. decembra (TASR) – Nakupovanie cez internet je medzi Slovákmi na vzostupe. Najčastejšie navštevujú čínsky portál AliExpress a až štvrtina z celkového objemu platieb smerovala na stávkovanie. Potvrdzuje to analýza mBank uskutočnená na viac ako 12 miliónoch platieb kartou. V minulom roku podľa prieskumu nakupovali Slováci v e-shopoch o niečo menej ako tento rok. Vlani to bolo 1.270.758-krát a v tomto roku už zrealizovali do novembra 1.494.620 platieb, pričom vývoj z predchádzajúcich rokov napovedá, že objem transakcií rastie najmä počas adventu.
S množstvom platieb sa pred Vianocami zároveň zvyšuje aj ich objem, konkrétne o 30 %. "Počas roka až do septembra išlo totiž v priemere o sumu 4,3 milióna eur, v októbri a novembri už ale Slováci minuli v priemere takmer 6 miliónov eur mesačne. Suma pritom do konca roka ešte vzrastie," priblížila hovorkyňa mBank Slovensko Kristína Gáliková.
Medzi nakupujúcimi je najpopulárnejší e-shop AliExpress, v ktorom ľudia do novembra vykonali 231.036 platieb v celkovom objeme 2.215.719 eur. Slováci tu však nakupujú najmä po malých čiastkach, priemerná platba predstavovala len 9,59 eura.
Nasledujú stránky spojené so zábavou a tipovaním, kam mierilo 25 % z celkového objemu transakcií. "V tejto oblasti je lídrom slovenský Tipos s objemom takmer dva milióny eur, nasleduje Tipsport s 914.000 eurami a Fortuna, do ktorej smerovalo niečo vyše 356.000 eur z platieb kartou," konštatovala Gáliková.
Značný objem platieb smeroval aj na kúpu diaľničných známok, do ktorých ľudia investovali viac ako 335.000 eur. Top desiatku spoločností s najväčším objemom platieb kartou na internete uzatvára Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Tej klienti mBank zaplatili viac ako 324.000 eur.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR