![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
21. februára 2014
Záujem ľudí na Slovensku o nákupy cez internet naďalej stúpa
Online nakupovanie - Ilustračné foto
Zdieľať

Potvrdzujú to aj najnovšie predbežné výsledky Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC) za minulý rok. Podľa nich stúpol obrat týmto obchodom o približne 35 % oproti predchádzajúcemu roku. Čo sa týka počtu objednávok, tie sa zvýšili o zhruba 45 %.
"Samozrejme sú to priemerné čísla a dynamika rastu jednotlivých predajcov je rôzna v závislosti od konkrétneho segmentu. Väčšinou sa pohybuje od 15 do 50 %," priblížil pre TASR výkonný riaditeľ SAEC Jozef Dvorský.
Keďže kúpna sila na Slovensku v posledných rokoch nestúpa, alebo iba veľmi mierne, môže takúto dynamiku nárastu nákupov cez internet podľa jeho slov spôsobovať prechod spotrebiteľov z kamenných obchodov do elektronických.
"Dôvody sú rôzne, od hľadania čo najvýhodnejšej cenovej ponuky za kupovaný tovar po pohodlný nákup s nízkou spotrebu času," opísal Dvorský. Práve nedostatkom času trpia najmä spotrebitelia s vyššími príjmami a mladé rodiny, ktoré chcú tráviť svoj voľný čas spolu s deťmi.
Do budúcnosti Dvorský odhaduje, že ľudia budú ešte vo väčšej miere využívať internetové obchody. "Budú nakupovať oveľa viac a možno očakávať, že tento spôsob nákupu, ktorý sa zrejme najviac stotožňuje so súčasným životným štýlom, sa postupne rozšíri aj na ďalšie tovary a služby," uviedol.
Pri porovnávaní internetových nákupov s nákupmi v kamenných obchodoch, internetové tvoria stále iba malú časť z celkového objemu. "Pričom potenciál je obrovský," zhodnotil Dvorský. Do hry bude podľa jeho slov v nasledujúcich rokoch čoraz viac vstupovať kolektívne nakupovanie, čiže zľavové portály. Zároveň budú silné internetové značky ďalej rásť prostredníctvom akvizícií a posilňovať svoje pozície na trhu. Jedným z globálnych trendov je podľa Dvorského aj výraznejšie zapájanie a využívanie sociálnych sietí ako facebook, twitter a mobilných telefónov na predaj cez internet.
Ďalším pozorovateľným trendom je podľa asociácie takzvaná "internacionalizácia" internetového obchodu. To znamená, že silné medzinárodné značky postupne expandujú, rozširujú teritórium svojho pôsobenia a umiestňujú svoje internetové obchody do ďalších krajín a jazykových mutácií mimo krajiny svojho pôvodu. Podiel obratu mimo ich vlastnej krajiny je pritom čoraz vyšší.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR