|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. mája 2015
Zástupcovia svetových prístavov chcú zlepšiť efektivitu činnosti
Hamburg sa od roka 1985 stane druhýkrát hostiteľom konferencie Medzinárodnej asociácie prístavov (IAPH), ktorá sa koná každé dva roky. Na konferencii, ktorá sa má konať od ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP Photo
Hamburg 17. mája (TASR) - Hamburg sa od roka 1985 stane druhýkrát hostiteľom konferencie Medzinárodnej asociácie prístavov (IAPH), ktorá sa koná každé dva roky. Na konferencii, ktorá sa má konať od 1. do 5. júna v Hamburgu, sa očakáva účasť zhruba 700 riaditeľov prístavov a dopravných expertov. Informovala o tom agentúra DPA.Hlavnou témou konferencie bude tzv. smartPort (inteligentný prístav). Cieľom je upraviť organizáciu nákladnej dopravy, tok tovarov, spotrebu energie a nasadzovanie zdrojov tak, aby sa dosiahla najvyššia možná miera efektivity. Nástrojom pre dosiahnutie tohto cieľa sa majú stať informačné technológie, ktoré majú zhromažďovať, prepájať a priamo spracovávať informácie o lodiach, kamiónoch a vlakoch, ako aj o cestách, kontajneroch a ekologických dopadoch.
Technické zariadenia, napríklad, vlakové výhybky, sa samé majú ohlásiť, ak budú potrebovať údržbu. Vodiči kamiónov si budú môcť na tablete v reálnom čase vyvolať informácie o dopravnej situácii a systém ich podľa potreby nasmeruje do správnej pozície v prístave. Zmeny v organizácii by mali pomôcť lepšie vyťažiť aj nákladné vlaky.
Nový systém by mohol pomôcť predovšetkým hamburskému prístavu, ktorý sa nachádza priamo v meste. Keďže pozemné, železničné a vodné cesty nemožno neobmedzene rozširovať, prístav musí veľmi efektívne využívať voľné prepravné kapacity. S podobnými problémami zápasia aj ďalšie prístavy. Vzhľadom na narastajúce rozmery kontajnerových lodí, ktoré medzičasom môžu prepraviť viac než 19.000 štandardných kontajnerov, musia prístavy zvládať prekládky čoraz väčšieho množstva tovaru, a to všetko v stále kratšom čase. To si vyžaduje mimoriadne efektívne riadenie dopravy.
Okrem prístavnej logistiky bude druhou veľkou témou konferencie energia. Nepôjde len o šetrenie nákladov, ale najmä o zníženie ekologickej záťaže v lodnej doprave a prístavoch.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR